הוכרזו הזוכים בפרסי שרת התרבות והספורט במחול אמנותי לשנת 2014

עמוס חץ – פרס מפעל חיים, עידן שרעבי – פרס ביצוע להרכב קאמרי, אורין יוחנן ושולי אנוש – פרס ביצוע לרקדניות יחידות, נעה שדור, נועה צוק ואפרת רובין – פרס ליוצרים ב-10 השנים הראשונות ליצירתם. פרסי שרת התרבות והספורט למחול האמנותי מוענקים מדי שנה ליוצרים ומבצעים על הישגיהם בקטגוריות שונות בתחום המחול. השנה יוענקו פרסים […]

עמוס חץ – פרס מפעל חיים,
עידן שרעבי – פרס ביצוע להרכב קאמרי,
אורין יוחנן ושולי אנוש – פרס ביצוע לרקדניות יחידות,
נעה שדור, נועה צוק ואפרת רובין – פרס ליוצרים ב-10 השנים הראשונות ליצירתם.

פרסי שרת התרבות והספורט למחול האמנותי מוענקים מדי שנה ליוצרים ומבצעים על הישגיהם בקטגוריות שונות בתחום המחול. השנה יוענקו פרסים בקטגוריות הבאות:

פרס מפעל חיים בשווי 70 אלף שקלים:

עבור פעילות של לפחות 25 שנה בתחום המחול בישראל אשר השאירה חותמה על התחום, ולאנשי מחול שתרמו וסייעו להתפתחות המחול לדורותיו.

פרס ביצוע להרכב קאמרי בשווי 80 אלף שקלים ופרס ביצוע לרקדניות יחידות בשווי 20 אלף שקלים:

מטרתו לבטא את הערכתה של החברה הישראלית לאמן המבצע-הרקדן. הפרס ניתן על ביצוע יצירה בתחום המחול שבוצעה בארץ בהופעה פומבית בנוכחות קהל וזכתה להכרה ציבורית .

פרס ליוצרים בעשור הראשון ליצירתם בשווי 90 אלף שקלים:

מטרתו לאפשר לאמן הזוכה להקדיש זמנו להעשרה עצמית בתחום המחול בכל דרך שיבחר. הפרס מהווה ציון לשבח והוא נועד לעודד את האמן בהמשך עבודתו.

סך כל הפרסים שיוענקו לזוכים בשנת 2014 עומד על 260 אלף שקלים.

מנימוקי חבר השופטים:

פרס מפעל חיים בשווי 70 אלף שקלים יוענק לעמוס חץ

"עמוס חץ הוא דמות מובילה ומשפיעה בתחום התנועה והמחול בישראל ובעולם עשרות שנים. חץ יצר חיבור מיוחד בין המחול, התנועה והכוריאוגרפיה, תרם רבות לגישה האנליטית לניתוח התנועה של כתב התנועה אשכול וכמן, וההתייחסות לגוף ולתנועותיו של פלדנקרייז. בשנות ה- 80 הקים חץ את החוג לתנועה באקדמיה למחול ולמוסיקה בירושלים, ועמד בראשו כ- 40 שנה. בשנת 1989 יסד את פסטיבל "ריקודי חדר " בישראל, הנותן במה לריקוד קאמרי השואב מכתב התנועה. עמוס ממשיך להיות דמות משפיעה ומשמעותית לדור חדש של יוצרים עכשוויים במחול".

חברי ועדת השיפוט: ברי סברסקי-יו"ר, גליה גת, דניאלה מיכאלי

פרס ביצוע ללהקות, הרכבים קאמריים ו/או יחידים בשווי 100 אלף שקלים יוענק להרכב הקאמרי של עידן שרעבי על היצירה "נשבר" ולשתי רקדניות יחידות – אורין יוחנן ושולי אנוש

עידן שרעבי – "הרקדנים המבצעים את היצירה: עידן שרעבי, אילן קו ודור ממליה, הינם מבצעים מיוחדים במינם. הם בעלי מודעות גופנית מרשימה ומרגשת, מוזיקליות ויכולת תנועה ייחודית ואיכותית. ניכר שהשפה התנועתית של עידן שרעבי המורכבת מפרטי פרטים המבוצעים במהירות ובאיכויות תנועה בעלות דינמיקה משתנת ומרתקת, נטמעה בגופם ויחד הם מהווים אנסמבל חזק ומרגש ברמת הביצוע המופלא שלהם."

אורין יוחנן: רקדנית וירטואוזית, בעלת קשת רחבה של איכויות תנועתיות. מרגשת בכנות ובמסירות של הביצוע שלה. אורין יוחנן מביאה לבמה מטען עשיר של ידע וניסיון, והיא נמנית על הרקדניות הצעירות הבולטות ביותר בישראל. תנועותיה המלוטשות וביצועיה האלגנטיים מעידים על יכולת טכנית מרשימה וצופנים בחובם איכויות הבעתיות כנות ומרגשות.

שולי אנוש: רקדנית אותנטית, מיוחדת, בשלה ובוגרת שתנועותיה חופשיות מדויקות ועמוקות. שולי אנוש היא רקדנית מרשימה המשתפת פעולה עם הכוריאוגרפית יסמין גודר מזה שנים אחדות. בעבודתה של גודר  "SEE HER CHANGE" מצליחה שולי אנוש לבטא את הניואנסים הדקים והמשתנים של הזהות הנשית בכישרון רב, ברגישות ובמגוון רחב של איכויות תנועתיות זורמות ומדויקות כאחד.

הפרס בשווי 100 אלף שקלים יחולק באופן הבא: 80 אלף שקלים יועברו להרכב הקאמרי ויחולקו באופן שווה בין רקדני ההרכב. 20 אלף שקלים יחולקו באופן שווה בין שתי הרקדניות היחידות.

חברי ועדת השיפוט: דלית הרמתי – יו"ר, מיכל חסון ברדס, הלנה ברושי

פרס ליוצרים ב-10 השנים הראשונות ליצירתם בשווי 90 אלף שקלים יוענק ליוצרים נעה שדור, נועה צוק ואפרת רובין.

נעה שדור – פרס בשווי 35 אלף שקלים: "יוצרת אינטליגנטית, מגוונת ופורה. עיסוקה בקולנוע מביא ממד מעניין ליצירתה הבימתית ולדימויים שהיא יוצרת וחוקרת. רמת הגימור בעבודותיה גבוהה ומוקפדת, ומתבטאת באיכות התנועה של הרקדנים ובטיפול מפורט בכל ההיבטים הוויזואליים. היא מביאה לידי ביטוי את הידע הרחב ואת המיומנויות הכוריאוגרפיות לתוך העבודות."

נועה צוק – פרס בשווי 35 אלף שקלים: "יוצרת בעלת פיזיות ייחודית, מפתיעה ומרתקת. בעבודותיה הולך ונרקם עולם תנועתי מגוון ואישי שמתפתח ומתעבה מעבודה לעבודה, עולם מוזר ופראי מרוצף בהומור. שיתוף הפעולה הפורה שלה עם אהד פישוף מעשיר ומעמיק את העולם אותו היא בוראת. מעוררת סקרנות לגבי המשך יצירתה."

אפרת רובין – פרס בשווי 20 אלף שקלים: "עבודותיה מקיימות מפגש ייחודי בין שתי מדיות, אנימציה ומחול. יוצרת דימויים ויזואליים ומפגישה אותם עם הגוף בצורה מעוררת עניין. התרשמנו כי יש חיפוש אישי וכן של דרכה האמנותית ואנו מוצאים כי היא קול שונה הראוי לעידוד."

חברי וועדת השיפוט: איריס לנה-יו"ר, רננה רז, אופיר דגן

הענקת הפרסים תתקיים בטקס חגיגי במעמד שרת התרבות והספורט לימור לבנת ביום א', ה- 22 בפברואר 2015 בתל אביב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *