רב ערב 25.11.2014

ברברה נובקוביץ’-קולנק, ליאת סגל, חוה ראוכר, מירה צדר, הילה לולו לין, "מאירוביץ' – פנדה וגואש מעזבון יהודית הנדל", כרמל אילן, אמנים וגלריות מתגייסים לפעילות "אתגרים", "פופ-ארט פטריוטי", נאוה פרנקל

  1. "מוזיאון המכתבים": פרפורמנס מאת ברברה נובקוביץ’-קולנק, מוזיאון פ״ת
  2. People You May Know"", תערוכת יחיד ראשונה של ליאת סגל, בית הנסן, ירושלים
  3. "ונוס מרימה ידיים", חוה ראוכר, בית האמנים, תל-אביב
  4. "פ ר ו מ ו", מירה צדר , גלריה שרה ארמן, תל-אביב 
  5. מפגש גלריה בתערוכתה של הילה לולו לין "נו ששש מת”, סדנת ההדפס, ירושלים
  6. שיח גלריה בתערוכה "מאירוביץ' – פנדה וגואש מעזבון יהודית הנדל"
  7. שיח אמן במסגרת תערוכת היחיד של כרמל אילן, "שדה של נייר”, מוזיאון וילפריד, קיבוץ הזורע
  8. "צעד קטן דרומה", אמנים וגלריות מתגייסים לפעילות "אתגרים" למען תושבי הדרום,מוזיאון נחום גוטמן לאמנות
  9. "פופ-ארט פטריוטי", תערוכה קבוצתית, תיאטרון גבעתיים, רח' רמז 40, גבעתיים
  10. "עץ כף היד", מאת נאוה פרנקל, תיאטרון נחמני, רח' נחמני 4, תל-אביב

מתוך "מוזיאון המכתבים". צילום: אנדריי בלטניק

"מוזיאון המכתבים": פרפורמנס מאת ברברה נובקוביץ'-קולנק

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקןוה
רביעי, 26.11.14, בשעות 18:00 ו-20:00 

"מוזיאון המכתבים" הוא מופע פואטי הנע בין פרפורמנס, תיאטרון ומחול ונוצר במיוחד לחלל מוזיאלי. המופע, הפקה של מוזיאון לובליאנה שבסלובניה, המועלית בישראל לראשונה, מושתת על חילופי מכתבים בין אמנים מן המאות ה-18 וה-19 המונפשים על-ידי שתי שחקניות, תוך היטלטלות בין עבר לעתיד, בין רומנטיקה לפוסט-מודרניזם ובין ההיסטורי לווירטואלי. ההבלחות החוזרות ונשנות יוצרות סיפורים רב-שכבתיים של מפגשים אקראיים ושיחות בענייני אמנות שמתגבשים למיצג מסוגנן הפורץ את גבולות הז'אנר. המופע מספק משחק מעניין בין טקסטים היסטוריים למבע חזותי עכשווי ומציע הצצה לחייהם האינטימיים של אמנים חשובים בני המאות הקודמות, ביניהם יוהאן טישביין, ג'ון קונסטבל, ג'ושוע ריינולדס ודנטה גבריאל רוזטי. המופע יתקיים בסלובנית ובתרגום לאנגלית. הכניסה חופשית. 

להרשמה: [email protected]
לפרטים נוספים

רמקולים", "people you may Know", ליאת סגל

"People You May Know", תערוכת יחיד ראשונה של ליאת סגל

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, ירושלים
פתיחה: מוצ"ש, 6.12.14, ב-19:00
נעילה: 8.1.15
אוצרת: קרני ברזילי

התערוכה עוסקת בקשר שבין האנושי לטכנולוגי וכן בשאלת ייצוג העצמי במדיה החברתית. בעבודותיה עושה סגל שימוש בפלטפורמת הפייסבוק כמקרה מבחן ו"שדה מחקר" שממנו היא דוגמת מידע. היא מנכסת את ריבוי המידע הקיים בו, ובאמצעים של שיבוש, התערבות, דחיסה והשטחה היא מעלה שאלות על אודות המימד האישי והחברתי בסביבה טכנולוגית.ֿֿ

סגל (ישראל, 1979) היא אמנית ניו-מדיה המשלבת בעבודותיה מחשוב, תכנות ואלקטרוניקה. סגל, המגיעה מרקע טכנולוגי ומדעי, עושה שימוש בתוכנה וניתוח מידע כחומרי גלם לבניית מכונות ומיצבים הקושרים בין העולם הפיזי לעולמות וירטואליים. זוהי תערוכת היחיד הראשונה של סגל, שבעבר הציגה בתערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם. ֿֿֿֿ

שיחי גלריה בהשתתפות האמנית והאוצרת יתקיימו בימי שישי, 26.12.14, ב-12:00, וב-2.1.15 ב-12:00.

בית הנסן, מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים. שעות פתיחה: ראשון עד חמישי, 10:00–18:00, שישי, 10:00-14:00. הכניסה חינם.
לאירוע בפייסבוק

חוה ראוכר, "פגישה מקרית", אלומיניום צבוע, 2014

"ונוס מרימה ידיים", חוה ראוכר 

בית האמנים ע"ש יוסף זריצקי, רח' אלחריזי 9, תל-אביב
פתיחה: חמישי, 4.12.14, ב-19:30
נעילה: שבת, 27.12.14
אוצר: ליאב מזרחי

תערוכה מקיפה של חוה ראוכר, שתשתרע על מחצית המבנה של בית האמנים על שתי קומותיו, ותקבץ יחדיו לראשונה עבודות שהן ציון דרך בעשייה של ארבעה עשורים. החל משנות ה-90 ראוכר מתעדת קבוצות שונות באוכלוסייה הישראלית: נשים "עולות חדשות" מחבר-המדינות ומאתיופיה השבויות בין זהויות, נערים המחפשים זהות לאומית ונשים הנאלצות להתמודד עם תופעות של אפליה על רקע גיל ואייג'יזם. כמה מן העבודות המוצגות בתערוכה זכו בעבר לצנזורה עיתונאית ובקשות חוזרות ונשנות להסרה מקירות חללי התצוגה, בתואנה לפגיעה ברגשות בציבור.

שיח גלריה: שבת, 13.12.14, ב-12:00, בהשתתפות ד"ר רות מרקוס, מרצה לתולדות האמנות, ליאב מזרחי, אוצר התערוכה, וחוה ראוכר.

מירה צדר, אקריליק על נייר

"פ ר ו מ ו", מירה צדר 

גלריה שרה ארמן, רח' גורדון 29, תל-אביב
נעילה: שבת, 6.12.14

מירה צדר, אמנית ותיקה ואוצרת, מציגה בתערוכת היחיד סדרה חדשה של עבודות מופשטות שהחלה מתוך צורך "לטייל" עם המכחול על הנייר או הקנבס, כדבריה. "טיולים" אלה הפכו לסדרה גדולה של ציורי שמן ואקריליק, כמה מהם על קנבסים גדולי מידות ואחרים על נייר. הסדרה כוללת רמזים פיגורטיביים ברמות שונות, דוגמת עץ, פורטרטים ודמויות. בסדרת הציורים החדשה ניתן לראות רפרנסים והתכתבות של האמנית עם ברייס מרדן, סיי טוומבלי ומונדריאן. פלטת הצבע של צדר צנועה ונזירית; נדמה כי בפעולת הציור היא מציירת ובו בזמן עושה פעולה כמעט מנוגדת של "מחיקת" הציור. בתערוכה יוצג גם מיצב ציורי ואובייקטים שנעשו לאחרונה.

שעות פתיחה: שישי-שבת, 11:00–13:00.

הילה לולו לין, "טבוע בדמי"

מפגש גלריה בתערוכתה של הילה לולו לין "נו ששש מת" 

1996–2014: תצריבים, הדפסי רשת, ספרי אמנית, מיצב
סדנת ההדפס, רח' שבטי-ישראל 38, ירושלים
חמישי, 27.1.14, ב-19:00

במפגש ישתתפו ד"ר תמר ברגר, חוקרת ומסאית; ויקטוריה חנה, אמנית קול; אירנה גורדון, אוצרת; הילה לולו לין. הכניסה חופשית. התערוכה מוצגת עד 4.12.14.

צבי מאירוביץ', "יהודית בכיסא קש לבן", שמן על בד, 122X92 ס"מ, 1951

שיח גלריה בתערוכה "מאירוביץ' – פנדה וגואש מעזבון יהודית הנדל" 

גלריה מונטיפיורי מכירות פומביות, רח' גורדון 36, תל-אביב
רביעי, 26.11.14, ב-20:00
בהשתתפות טלי תמיר ודרור בורשטיין

בתערוכה מוצגים לראשונה ציורי גואש מוקדמים הקשורים לתקופת ים-המלח ומצפה-רמון (ראשית שנות ה-60) של מאירוביץ', ולצדם ניירות הפנדה הידועים שלו. בין העבודות בולטת קבוצת דיוקנאות של אשתו של הצייר, הסופרת יהודית הנדל, ההופכים את כיוון המבט: בעוד שכתיבתה של הנדל מכתיבה מבט מתמשך שלה על הצייר, פעולותיו וסביבתו הקרובה, הדיוקנאות חושפים את מבטו של בן הזוג הצייר, המנסה לפענחה בהשראת מודלים מעולם האמנות: מודליאני, בראק, ולאסקז ופיקאסו. הוא בוחן אותה ישובה בכיסא קש לבן, בגו זקוף וצוואר מתוח, לבושה שמלה שחורה, כהת עיניים, כבציור השמן הגדול המפורסם מראשית ימי אופקים-חדשים (1951), המוצג גם הוא בתערוכה.

לפרטים נוספים באתר הגלריה.

כרמל אילן, "יער נורבגי" טכניקה מעורבת, 2011. צילום: דימיטרי ספקטור

שיח אמן במסגרת תערוכת היחיד של כרמל אילן, "שדה של נייר"

מוזיאון וילפריד לאמנות ולידיעת המזרח, קיבוץ הזורע
שישי, 28.11.14, ב-11:00
נעילה: 28.2.15
אוצרת: שיר מלר-ימגוצ'י

עבודותיה של כרמל אילן אינן נופלות להגדרות המקובלות של ציור או פיסול, אלא נעות במרחב שביניהם. אילן יוצרת נופים מרצדים המורכבים משורות צפופות של נייר שהיא מקפלת ומצרפת יחד בעבודה סבלנית וממוקדת. הקווים המתמשכים לאורכה של היצירה, בגוונים המשתנים של פיסות הנייר, יוצרים תחושה של תנועה מתמדת שבה מתמוססים הגבולות בין דימוי לרקע, בין הממשי לצללית, כאשר הצבעוניות מתחזקת ודוהה ובכך מדגישה את התחושה שהכל בר-חלוף. הדימויים כמו צומחים בתוך שדה של נייר מקופל מתוך ספרים וז'ורנלים. ניירות שהיו פעם עץ חוזרים להיות דימוי של יער ומשמרים את תחושת הצמיחה האינסופית שנצרבה בזיכרון החומרי שלהם.

לצד תערוכת היחיד של כרמל אילן מוצגת התערוכה "שלושת אלפי עולמות" של האמן הסיני ז'אנג שיאוטאו.

לאתר המוזיאון. שעות פעילות: שני, רביעי, חמישי ושישי, 09:00–14:00, שלישי, 12:00–18:00, שבתות וחגים, 10:00–16:00. ימי ראשון מוקדשים לביקור קבוצות בתיאום מראש. כניסה: 20 שקל. לפרטים: 04-9899566.

"צעד קטן דרומה", עמותת אתגרים

"צעד קטן דרומה", אמנים וגלריות מתגייסים לפעילות "אתגרים" למען תושבי הדרום

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, רח' שמעון רוקח 21, נווה-צדק, תל-אביב
פתיחה: חמישי, 4.12.14, ב-19:00

"צעד קטן דרומה" היא תערוכת מכירה של יצירות אמנות ישראלית עכשווית, שרווחיה יסייעו בשיקום ובחזרה לשגרה של תושבי הדרום שנפגעו בנפשם ובגופם במבצע "צוק איתן".

רווחי תערוכת אשתקד סייעו לקיים פעילות אתגרית ב-10 גני ילדים בחינוך המיוחד.

אנו מזמינים אתכם גם השנה לבקר, להתרשם, ליהנות ולרכוש יצירות של מיטב אמני ישראל, ובכך להירתם אף אתם למען פעילות "אתגרים" בדרום. עמותת "אתגרים" פועלת זה 20 שנה לקידום ושילוב חברתי של ילדים, בני נוער ובוגרים עם מוגבלות באמצעות פעילות ספורט אתגרי בטבע. 

שעות פתיחה: חמישי, 4.12.14, 19:00–22:00, שישי, 5.12.14, 10:00–15:00, שבת, 6.12.14, 11:00–17:00.
לאתר התערוכה

Ophear

"פופ-ארט פטריוטי", תערוכה קבוצתית

תיאטרון גבעתיים, רח' רמז 40, גבעתיים
פתיחה: חמישי, 27.11.14, ב-19:00
נעילה: 27.12.14
אוצרת: איילת אמוראי-בירן

אמנות הפופ, שנולדה בשנות ה-50–60 בארה"ב ובבריטניה, טיפלה באופן ביקורתי בעיקר במיתוסים של היומיום בתחום תרבות הצריכה והמדיה התקשורתית. היא עשתה זאת בעיקר על-ידי ייצוג של מוצרים יומיומיים המנציחים את תרבות הצריכה, במטרה ליצור הזרה של המוצר המוכר ולהבליט את ההיבטים הסמליים כחלק ממערכת סמלי הציביליזציה, מצד אחד, וכדי לבטל את הגבולות בין האמנות למציאות, מצד שני. תערוכה זו מתכוונת לבחון את אמנות הפופ הישראלית העכשווית: מי הם גיבורי התרבות שלנו, מהם המיתוסים הישראליים היומיומיים והאם יש באמנות זו הדים למחאה החברתית של קיץ 2011.

מציגים: Ophear, אסתי ירון, רותי דביר, אהוד שחורי, רות צימברג, קלרה קרנציה, רחלי נוימן, פנינה אבן-טל, Esther Guenassia ועוד. התערוכה תוצג החל מסוף נובמבר ובמהלך דצמבר בתיאטרון גבעתיים.

עץ כף היד, צילום: יונתן צור

"עץ כף היד", מאת נאוה פרנקל

רביעי-חמישי, 26-27.11.14, ב-20:30
תיאטרון נחמני, רח' נחמני 4, תל-אביב

ביצירה "עץ כף היד" נבנה עולם עשיר של דימויים שמזקק רגעים מן היומיום ויוצר עולם ומלואו. הצופה מעוכב, כך שמבטו וגופו יכולים להשתהות בתוך החוויה הוויזואלית והרגשית. העבודה על "עץ כף היד" החלה בהשראת הספר "טבעות שבתאי" של זבאלד, המתאר את מסעו האניגמטי של היוצר במזרח אנגליה של אמצע שנות ה-90. בדומה לאופן הפרישה של זבאלד בספרו, "עץ כף היד" בנויה כסביבה של תופעות – טבעיות, חברתיות, תרבותיות ומדעיות – שעל כולן מרחפת סכנה של התפוגגות. באמצעות ההתבוננות בהן מנסה פרנקל למצוא צורה מוגדרת וקידוד שיאפשרו להן להיזכר על-ידינו, וכך להישמר.

משחק: שני גרנות, סילביה דרורי ומיטל רז; עיצוב תאורה ויוצר שותף: עומר שיזף; עיצוב במה: עמית דרורי; עיצוב תלבושות: אסנת קלנר; הפקה: הילה אילן וזויה ברונשטיין.

להזמנות: 036060960, 1700707990, http://www.cameri.co.il/perfs/
כרטיסים: 80 שקל. כרטיס ידיד 60 שקל (קוד 1106 בקופה). כרטיס סטודנט 45 שקל. המופע בפייסבוק: כאן. 

שלושה כרטיסים זוגיים למופע של יום רביעי, 26.11.14, יוגרלו בין קוראי "ערב רב" הראשונים שישלחו מייל: [email protected]

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *