כאב הארכיון – ערב על צילום, זכויות אדם, מחול ותרבות חזותית

בשבועיים האחרונים מגזין ״ערב רב״ והנהלת ״בית הנסן״ בירושלים נתונים תחת לחצים כבדים מצד קומץ פעילי ימין וחברי מועצת העיר, המבקשים לבטל אירוע שעתיד להיערך ביום שני הקרוב. באירוע ״כאב הארכיון – ערב על צילום, זכויות אדם, מחול ותרבות חזותית״ ישתתפו ד״ר רותי גינזבורג, שתשיק את ספרה ״והייתם לנו לעיניים – ארגוני זכויות אדם ישראלים […]

בשבועיים האחרונים מגזין ״ערב רב״ והנהלת ״בית הנסן״ בירושלים נתונים תחת לחצים כבדים מצד קומץ פעילי ימין וחברי מועצת העיר, המבקשים לבטל אירוע שעתיד להיערך ביום שני הקרוב.

באירוע ״כאב הארכיון – ערב על צילום, זכויות אדם, מחול ותרבות חזותית״ ישתתפו ד״ר רותי גינזבורג, שתשיק את ספרה ״והייתם לנו לעיניים – ארגוני זכויות אדם ישראלים בשטחים הכבושים מבעד למצלמה״, והרקדן והכוריאוגרף ארקדי זיידס, שעבודותיו ״ארכיון״ ו״תרגול תפיסה״ בוחנות שפת גוף ותנועה כפי שהיא משתקפת בסרטונים שתועדו ע״י פעילי ארגון ״בצלם״.

האירוע יתקיים כמתוכנן. זה המקום לתמוך בהנהלת בית הנסן וברשות לפיתוח ירושלים, שלא נכנעות לניסיונות ההשתקה ועומדות מאחורי הזכות להביע דיעה ולערוך דיונים והרצאות בנושאים המעסיקים אותנו. אנו מאמינים שהסכמות ואי-הסכמות אמנותיות ופוליטיות ראויות להתברר ולהתפתח בדיון ולא בחרמות והשתקות, ומבקשים לתת במה ליוצרים וליצירות גם כשאינן נוחות לעיכול.

הקהל מוזמן להשתתף בערב עיון הבוחן את הדימוי המצולם באיזורי עימות דרך עבודתם של חוקרת וכוריאוגרף, ועל הדרך להביע תמיכה בחופש הביטוי והתנגדות לסתימת פיות.

בתוכנית: השקת ספרה של ד"ר רותי גינזבורג "והייתם לנו לעיניים", הצגת קטעים מעבודותיו של הכוריאוגרף ארקדי זיידס "ארכיון" ו"תרגול תפיסה", ושיחה עם השניים.
שני, 10.11.14, בשמונה בערב בבית הנסן
הנחייה: יונתן אמיר/רונן אידלמן

האירוע בפייסבוק (פלוס קישורים והתכתבויות עם פעילי ימין וחברי מועצת העיר)

על המשתתפים: 

ספרה של רותי גינזבורג "והייתם לנו לעיניים – ארגוני זכויות אדם ישראלים בשטחים הכבושים מבעד לעין המצלמה", שראה לאחרונה אור בהוצאת רסלינג, בוחן שאלות כמו מה רואים פעילים של ארגוני זכויות אדם, כיצד הדימויים החזותיים הנבחרים מדווחים על הסכסוך, איזה מבט מייצר שיח זכויות האדם אצל הפעילים ועוד. המישור החזותי במאבק על זכויות האדם, טוענת המחברת, אינו רק ייצוג המתוסף לזה המילולי, אלא הוא גם כלי בעיצוב השאלות.

מתוך עבודתו של ארקדי זיידס ״ארכיון״. צילום: גדי דגון

מתוך עבודתו של ארקדי זיידס ״ארכיון״. צילום: גדי דגון

ארכיון – ארקדי זיידס

החל משנת 2007 מחלק ארגון "בצלם" מצלמות וידאו לפלסטינים החיים באזורי עימות, במטרה לספק תיעוד מתמשך של הפרות זכויות אדם ולחשוף את המציאות של חיים תחת כיבוש לקהל ישראלי ובין-לאומי. בעבודתו "ארכיון", בוחן הכוריאוגרף ארקדי זיידס את חומרים המצולמים וממקד את תשומת לב הצופים לגופם של הישראלים, ולתגובות הפיזיות שלהם בסיטואציות שונות בשטחים. זיידס מחלץ ומאמץ מחוות וקולות, מתעמת עם החומרים ומזדהה איתם, ומבקש לדון בשאלה מהו הפוטנציאל לאלימות הגלום בכל אינדיבידואל ומהו המחיר שמשלם הקולקטיב בשל שליטתו באחר.

ספרה של גינזבורג ימכר בהנחה בערב ההשקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *