אלכס קרמר הוא זוכה פרס פינס לגרפיקה ישראלית

פרס פרס פינס לגרפיקה ישראלית לשנת 2014 יוענק לאלכס קרמר. בהודעת הזכייה נכתב כי ״קרמר (יליד 1966), עוסק בהדפס במקביל ליצירתו האינטנסיבית בציור, עוד מתקופת לימודיו ב"בצלאל", בסוף שנות ה-80. הוא מתמחה בטכניקות התחריט השונות וכן בהדפס רשת ובחיתוך-עץ. חיבתו העמוקה לתחום אמנותי זה נובעת מתהליך ההכנה המורכב ומהסקרנות לגבי התוצאה, שיש בה מן הבלתי […]

פרס פרס פינס לגרפיקה ישראלית לשנת 2014 יוענק לאלכס קרמר. בהודעת הזכייה נכתב כי ״קרמר (יליד 1966), עוסק בהדפס במקביל ליצירתו האינטנסיבית בציור, עוד מתקופת לימודיו ב"בצלאל", בסוף שנות ה-80. הוא מתמחה בטכניקות התחריט השונות וכן בהדפס רשת ובחיתוך-עץ. חיבתו העמוקה לתחום אמנותי זה נובעת מתהליך ההכנה המורכב ומהסקרנות לגבי התוצאה, שיש בה מן הבלתי צפוי. ההדפסים עוקבים אחר הנושאים הרווחים בציוריו; דמויות בתנועה נמרצת וחיות-פרא, למשל. אולם, בהדפס הוא מקדיש תשומת לב מיוחדת להשפעת החומר – התוואים הטבעיים של לוחות העץ והתהליך הכימי הכרוך בעיבוד לוחות המתכת בתחריט – על אופי היצירה. קרמר אף פיתח שיטות עבודה ייחודיות, שהן ואריאציה של הטכניקות המסורתיות. מקוריותו והתמדתו, כמו גם התמקדותו בחיתוך-עץ בשנים האחרונות, עשו אותו בעינינו מועמד ראוי לזכות בפרס פינס. פרס זה מנציח את יעקב פינס, האמן הירושלמי הוותיק והנדיב, שעסק גם הוא בשני תחומי יצירה עיקריים: חיתוך-עץ (המרכזי והמהותי שבהם) וציור בצבעי-שמן. הוא הטביע בהם את השראתו מהאמנות היפנית שאותה אסף בדבקות, ומהאקספרסיוניזם הגרמני שלאורו התחנך״.

שופטי הועדה: רונית שורק, אוצרת במחלקה לרישומים ולהדפסים, מוזיאון ישראל; אריק קילמניק, מנהל סדנת ההדפס ירושלים; ג'ודי פינס- ויינגרוט, נציגת המשפחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *