בוטל איסור היציאה מהארץ של האמן חאלד ג׳ראר

האמן הפלסטיני חאלד ג׳ראר יצא לעמאן בדרכו לתערוכה בפינלנד. מוקדם יותר השבוע פורסם כי צו איסור היציאה של ג׳ראר, תושב רמאללה, הוארך בשנית ללא הסברים, אולם כעת מתברר שצו איסור היציאה הוסר במפתיע. אתמול פורסמה עצומת אנשי תרבות ישראלים הקוראים לבטל את איסור היצירה. בעצומה, שנחתמה עד כה ע״י למעלה מ-250 יוצרים/ות, נכתב כי ״אנו מוחים בכל […]

האמן הפלסטיני חאלד ג׳ראר יצא לעמאן בדרכו לתערוכה בפינלנד. מוקדם יותר השבוע פורסם כי צו איסור היציאה של ג׳ראר, תושב רמאללה, הוארך בשנית ללא הסברים, אולם כעת מתברר שצו איסור היציאה הוסר במפתיע.

אתמול פורסמה עצומת אנשי תרבות ישראלים הקוראים לבטל את איסור היצירה. בעצומה, שנחתמה עד כה ע״י למעלה מ-250 יוצרים/ות, נכתב כי ״אנו מוחים בכל לשון על ההחלטה השרירותית והבלתי מוצדקת לפגוע בחופש התנועהחופש הביטוי וחופש הפרנסה של אמן שהוזמן להציג את עבודתו במוסדות מכובדים וידועי שם בעולםג׳ראר מעולם לא הואשם בעבירה כלשהי ולא נמסרו כל נימוקים ביטחוניים או אחרים המצדיקים את עיכובוועולה לפיכך חשד שמא ההחלטה נובעת משיקולים זרים ומניסיון להצר את צעדיהם של אמנים פלסטינים״.

״כאמנים ואנשי תרבותאנו חשים בושה על כך שמדינתנו נוהגת באופן הזהאנו יכולים רק לתאר לעצמנו את עוגמת הנפש,הכעס והעלבון שחש אמן שנאסר עליו לנסוע לבקר בתערוכתו שלו ולפגוש את עמיתיו בארצות אחרותאנו חשים שיחס מבזה שכזה לאמן ולעבודתו מטיל צל כבד על פועלנו כאמנים ישראליםומחריב את הסיכוי ליצור הדברות והבנה בין החברה הישראלית והפלסטינית באמצעים של שלום ושיח תרבותי״.

״אמנות היא כלי חשוב לביטוי דעות שונות במדינה דמוקרטיתחופש הביטוי אמור לחול על כל אחדללא הבדל דתגזע או מגדרגם כאשר הוא מבטא אמירות חברתיות או פוליטיותמדינה בה נאסר על אנשים לנועליצור או להתפרנס בגלל הדת או המוצא שלהםאו לחילופין בגלל שהם מבטאים נקודת מבט מסוימתאינה מדינה דמוקרטית״.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *