שגיא אזולאי הוא זוכה פרס מוזס

שגיא אזולאי הוא זוכה הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמן צעיר לשנת 2014, בשיתוף בית האמנים ירושלים. סכום הפרס שיוענק השנה הוא 10,000 ש״ח. בנימוקי הזכייה כתבו חברי ועדת הפרס גלעד אפרת, חן שיש ואתי אברג׳יל כי: ״אזולאי חוקר את הציור באופן רב ממדי, מרובד ועשיר בתובנות ציוריות. ציורו יוצר מתח אשלייתי בין עומק לתנופה […]

שגיא אזולאי הוא זוכה הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמן צעיר לשנת 2014, בשיתוף בית האמנים ירושלים. סכום הפרס שיוענק השנה הוא 10,000 ש״ח. בנימוקי הזכייה כתבו חברי ועדת הפרס גלעד אפרת, חן שיש ואתי אברג׳יל כי: ״אזולאי חוקר את הציור באופן רב ממדי, מרובד ועשיר בתובנות ציוריות. ציורו יוצר מתח אשלייתי בין עומק לתנופה אוורירית. מתגבש כמבנה מתפרק בחלל, הבנוי באופן פרדוכסלי משכבות צבע חומריות תחומות בשבלונה, מתעתע בין תחושה חודרנית אל עומק שכבות הציור לבין התבוננות עילית ומרוחקת, לעתים פנורמית.

לתוך מבנה כמו ארכיאולוגי, הלוכד דימויים ספק ארכיטקטוניים, מפורקים, הנעים בין הפשטה ציורית מודרניסטית לדקונסטרוקציה של מרחב ציורי, הוא שוזר ומכליא קטעי ציור אקספרסיביים ורגישים, הנחרטים ונרשמים אל תוך השכבות החומריות ומעליהן, דימויים פיסוליים הלקוחים מלקסיקון תרבותי קדום, פסילים וצלמיות מדגישים את העוצמה המיתית של הציור. בין קדושה ושגב לחילון ומחיקה.

הפרס לציור על שם אסנת מוזס לאמן צעיר מוענק לשגיא אזולאי על ציורו הווירטואוזי, הנשען על פירוק ובנייה של נרטיבים מקומיים ואוניברסליים ועל ריבוי השפות הציוריות שבו״.

תערוכה מעבודותיו של אזולאי תיפתח בבית האמנים ירושלים ב-23.10.2014. טקס הענקת הפרס ייערך ב-4.11.2014

שגיא אזולאי, אבנים על שולחן, 2014, שמן ואקריליק על בד, 200X180  ס"מ

שגיא אזולאי, אבנים על שולחן, 2014, שמן ואקריליק על בד, 200X180 ס"מ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *