רב ערב 20.5.2014

תערוכות חדשות בבית בנימיני | כרמית ויצמן | "צעדים בוני אמון", במוזיאון פתח-תקווה | מגיבים ל"תג מחיר" | כנס לאמנות, חברה וטכנולוגיה | "ספר עלטה", – ● – | פסטיבל מוסררה מיקס 14 | מפגש מתעניינים של התוכנית ללימודי המשך במדרשה | ממסע וידיאו על אופנוע, דרך פסל מונומנטלי של "בן ים" ועד מפות קיר ענקיות

הרשמה לניוזלטר

שתי תערוכות חדשות בבית בנימיני

"איזון בתנועה", שמחה אבן-חן. אוצרת: תרצה ילון-קולטון
"פרכוס", הגר מיטלפונקט. אוצרת: שלומית באומן

אמני קרמיקה משתמשים בעשן ויוצרים באמצעות ספיגתו לדופן האובייקט פני שטח בגוני שחור/אפור/לבן/חום, המהדהדים בו בזמן תרבויות מסורתיות וחיפוש אחרי שפה עכשווית. לשתי התערוכות זיקה לעשן כנקודת מוצא משותפת: אבן-חן, שהשתמשה במהלך השנים בשריפות שונות כחלק משמעותי בעבודתה, יצרה גוף עבודות חדש הבוחן צורות מופשטות, מושלמות וזורמות, יציבות ושבריריות. מיטלפונקט מספיגה עשן בלוחות קרמיים כלוכדת מציאות חומרית. לוחות אלו נוצרים כמחווה המגשרת בין הווייתה של מיטלפונקט כאם לילד אוטיסט לבין מציאות רחבה יותר, מטלטלת ומושתקת, המתרחשת במרחק דקות מאיתנו. מתוך היברידיות קיומית זו יוצאת מיטלפונקט לכפר הפלסטיני קדום כדי לעשן לוחות קרמיים במדורות צמיגים בהפגנות יום השישי; פעולה ממשית המערערת את תפיסת המציאות כסוג של נורמליות.

בית בנימיני, רח' העמל 17, תל-אביב. טל' 03-5182257.
שני עד חמישי, 19:00–11:00; שישי ושבת: 14:00–11:00.

כרמית ויצמן, "מכניסי רחמים", טכניקה מעורבת על זכוכית

"קו החיבור", כרמית ויצמן 

אורבן גלרי
פתיחה: חמישי, 22 במאי 2014, ב-20:00
נעילה: 8.6.14
אוצרת: סיגל קשקש

בתערוכה "קו החיבור" מבקשת כרמית ויצמן לבחון מקרוב את המאבקים, הקונפליקטים והניגודים במציאות היומיומית ובנפש פנימה. בתערוכה 33 יצירות במדיומים מגוונים, החל במראות וכלה בפלדה, וכן שתי עבודות וידיאו-ארט: "Mercy", מאבקה של אונייה בסערה בלב ים לשמור על קו האמצע, שאינו אלא קו הרחמים המתווך בין החלקים השונים שבנו ובינינו לבין הסביבה; ו"מלאכים", מלחמה בין שני עכבישים.

ויצמן, אמנית רב-תחומית, נולדה ב-1971 וגרה בשדה-ורבורג. למדה אמנות במדרשה לאמנות בבית-ברל. היא יוצרת אינטואיטיבית ונרתעת מכל תכנון מראש. הכישרון האותנטי הזורם ומפעם בה מוליד תוצאה רעננה – בצבע, בעיפרון או בברזל, ומפתיע הן את האמנית והן את הצופה.

אורבן גלרי, רח' בן-יהודה 74, תל-אביב, טל' 03-5244110.
ראשון עד חמישי, 10:00–20:00; שישי, 15:00–10:00.

טרייסי אמין, "למה מעולם לא נעשיתי רקדנית", 1995, באדיבות האמנית והגלריה White Cube, לונדון

"צעדים בוני אמון"

תערוכה חדשה במוזיאון פתח-תקווה לאמנות
פתיחה: חמישי, 22 במאי 2014, ב-20:00 

אוצרים: דרורית גור-אריה ואבי פלדמן

תערוכה ראשונה מסוגה בישראל, הבוחנת את יחסי הגומלין בין מחול לאמנות חזותית בהקשרים היסטוריים, חברתיים ופוליטיים. בתערוכה יוצג מגוון רחב של יצירות העוסקות במחול ובתנועה, פרי יצירתם של אמנים, יוצרי מחול וכוריאוגרפים, ישראלים ובינלאומיים. במסגרת הפתיחה תוצג "Climax",  יצירת מחול חדשה של יסמין גודר, בבכורה עולמית. היצירה נוצרה במיוחד לתערוכה ולחלל המוזיאון ותוצג אך ורק במסגרתה.משתתפים: טרייסי אמין, יסמין גודר, דן גרהאם, אלונה הרפז, מרי ויגמן, ארקדי זיידס, נבט יצחק, קבוצת ממזה, באבט מנגולט, מרינלה סאנטורה, סרג'יו פרגו, אנה ק.א, מייק קלי.

מפגשים בתערוכה:
שבת, 24 במאי 2014:
ב-11:00 – אמנות וכוריאוגרפיה במרחב הציבורי: רב-שיח עם קבוצת ממזה.
ב-12:00 – שיח גלריה עם האמנים אלונה הרפז וסרג'יו פרגו.
הכניסה חופשית.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

***

קול קורא – בחיפה מגיבים ל"תג מחיר"

בעת האחרונה אנו עדים להתגברות מעשי "תג מחיר" המשויכים לפעולות שנאה גזענות ואלימות, ריסוס כתובות נאצה, השחתה ופגיעה ברכוש פרטי וציבורי. רוב הציבור מתנגד לגל האלימות הגואה, וגם לנו אל לעמוד מנגד ולתת לאדישות לחלחל.
עיריית חיפה, בית-הגפן, המרכז ערבי-יהודי ומינהלת העיר התחתית בחיפה קוראים לאמנים להציג את תגובתם והתייחסותם לנושא. התערוכה תוצג במרחב הציבורי, בעיר התחתית, ברחוב שער פלמר בחיפה (הרחוב המוביל משדרות העצמאות לשער 5 ההיסטורי של הנמל), החל מיוני 2014. מבין העבודות שיישלחו ייבחרו 30 עבודות שיודפסו על בדים ויוצגו על גבי מסגרות של 260 ס"מ רוחב על 170 ס"מ גובה.

כל המעוניין מוזמן לשלוח עבודה לכתובת: [email protected].
מועד אחרון למשלוח: 31 במאי 2014.
את העבודה יש לשלוח כקובץ JPG ברזולוציה של 300 dpi לפחות.
יש לחתום את שם האמן/ית על גבי העבודה בפינה הימנית התחתונה.
בגוף המייל יש לציין את שם האמן/ית, טלפון וכתובת מייל.
תשובות יישלחו עד ל-8 ביוני 2014.

***

כנס המרכז לאמנות דיגיטלית לאמנות, חברה וטכנולוגיה

המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, חולון
29–28 במאי 2014
אוצרת הכנס: נועה שובל

כנס המרכז לאמנות דיגיטלית לאמנות חברה וטכנולוגיה ידון השנה באופן ביקורתי באספקטים שונים של השפעת הטכנולוגיה על החברה, כשתפקידה של האמנות בהקשר זה הוא לזהות את הבעיות שנובעות משינויים אלה ולשמש כלי ביקורת ואסטרטגיה להתמודדות עם השינויים הללו.הכנס יעסוק בשאלות של שקיפות ברשת ובהבטחה של הטכנולוגיה לחופש ולביטחון, בהשפעת הרשת על תהליכים פוליטיים ועל שוק העבודה, בהתנהלות של היחיד ברשת כמרחב חסר גוף, וביחסי הגומלין שבין טכנולוגיה ליעילות ולדחיינות.

המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, רח' האמוראים 4, חולון.
פרטים נוספים: כאן.

Raquel Meyers

פסטיבל מוסררה מיקס 14: "אנלוג אפילוג"

בית-הספר לאמנות מוסררה  

20–22 במאי 2014, בשעות 23:00–19:00

פסטיבל האמנות הרב-תחומי והבינלאומי חוזר זו השנה ה-14 לשכונת מוסררה. עשרות אמנים מהארץ ומהעולם, כנסיית-השכל בהופעה מיוחדת, הדי.ג'יי הגרמני אלק אמפייר, פוטוטאקסיס,יוסי פיין וחברים, מיצב מוזיקלי של יוסי וגידו מר-חיים, שתי תערוכות צילום, שני מיצבי וידיאו של האמן הגרמני Bjørn Melhus, "הפארק" של האמן היפני קוהאי יושיוקי ועוד.רח' הע"ח 9 , בחצרות הבתים ובמרחבים הציבוריים.

הכניסה לאירועי אמנות חופשית, הכניסה למופעים הגדולים – 40–60 שקל. קנייה במקום. פרטים נוספים: כאן.

***

"ספר עלטה", – ● –"

ספר עלטה" הרואה אור בהוצאת ״רסלינג״, הוא ספרו הראשון של כותב המגיע מהעולם החרדי, הרואה אור בעילום שם – תחת הסימן ●. העיגול השחור, שנבחר על-ידי המחבר כשם עט, הוא מטבעו סימן של צמצום – כליאה בעולם שחור, בחיים כפולים של הסתרה, סודות ומידור. הסימן הוא גם זה שמשתמשים בו כדי לקדד סיסמה כשנכנסים לאתר סודי במחשב. מחבר הספר אינו יכול להיחשף בפני הציבור שבתוכו הוא חי ושעליו בין השאר הוא כותב, אבל הבחירה בסימן קשורה לפני הכל לתפיסה העמוקה של העדר מחבר מוגדר, תפיסה ששואבת ממסורת של כתיבה וקריאה יהודית מדרשית. מבין החרכים מבקיע סיפורו של אדם החי במציאות כלכלית ואישית דוחקת ומצמצמת, ומוצא מפלט בסבך העשיר והפרוע של הדמיון. הטקסט הוא שילוב של חגיגיות צבעונית, וירטואוזית, אבל ממש באותה נשימה גם היאטמות וחוסר יכולת לנשום, מרחב מצטמצם והולך – עד רגעי המפלט האחרונים.

מעוניינים/ות בספר? חמישה עותקים יחולקו לראשונים/ות שישלחו מייל לכתובת: [email protected]
נא לציין שם מלא, כתובת ומספר טלפון.

***

מפגש מתעניינים של התוכנית ללימודי המשך במדרשה לאמנות בית-ברל

חמישי, 22 במאי 2014, ב-14:00

לימודי המשך לאמנים פעילים במדרשה לאמנות, במכללה האקדמית בית ברל. סטודיו אישי, מעבדה לומדת, מנטור ומנחים אישיים, אירוח אמנים בינלאומיים ומודל למידה ייחודי.

במפגש תשתתף ראש התוכנית, ד"ר מירי סגל.
לפרטים: 09-7478788.

***

ממסע וידיאו על אופנוע, דרך פסל מונומנטלי של "בן ים" ועד מפות קיר ענקיות

המחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר
פתיחה: חמישי, 22 במאי 2014, ב-20:00
אוצרים: לארי אברמסון ויהושע סימון

סטודנטים מהמחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר יצאו למסע עירוני בבת-ים ויצרו מגוון פרשנויות אישיות לעיר הפרושה לאורך הים. העבודות יוצגו בתערוכה "Come To Bat-Yam". במסגרת הסטודיו המחקרי "אמנות והעיר הגדולה", בהנחיית האמן לארי אברמסון (ראש המחלקה לאמנות רב-תחומית) והאוצר יהושע סימון (מנהל מוזיאון בת-ים לאמנות עכשווית), בחנו התלמידים את יחסם לחוויה האורבנית המקיפה אותם. תחילה יצאו הסטודנטים לסביבה הקרובה של רמת-גן ופיתחו ממנה נקודות מבט שונות ומגוונות – החל מתצפית ביקורתית עד לפואטיקה של ההשתתפות. בתום תהליך מחקרי, עיוני ותיאורטי, כמו גם תרגול דפוסי פעולה באזור, עבר מוקד הפעילות לבת-ים ולסביבה העירונית שבה שוכן מוזיאון בת-ים.משתתפים: נתנאלה אווסלנדר, מוריה בכר, יאניס בלנדין, צביה האריס, אבנר חיים, נירית טקלה, יעל לוינסקי, נמרוד סחייק, הדר עזריה, הדס צימרמן ולימור תמיר.

התערוכה תוצג עד 19.6.14, בבית-ריבק, רח' הדדי 6, בת-ים, בכל יום חמישי, בשעות 13:00–16:00. למגיעים ברכב: יציאה באיילון במחלף דב הוז-קק"ל או יוספטל. קווי אוטובוס העוברים באזור: 6, 18, 19, 26, 43, 85, 87, 125, 141, 142, 240 ו-418. 

לאירוע בפייסבוק:  כאן.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]‏ | 03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *