עובדי מתחם ביאליק יפגינו בדרישה להכרה

עובדי מתחם המוזיאונים "בית העיר" ו"בית ביאליק" אשר הצטרפו לארגון העובדים מען, יפגינו בשנית מול עיריית תל אביב בתביעה לקבלת זכויות עובדים ובמחאה חריפה על איומים לכאורה מטעם עיריית תל אביב על פעילות המאבק. יום שני 24.3.14 – הפגנה בכניסה לבניין עיריית תל אביב בין השעות 17:00-18:30 בהודעה ששלחו העובדים נכתב כי ״מאז תחילת מאבק […]

עובדי מתחם המוזיאונים "בית העיר" ו"בית ביאליק" אשר הצטרפו לארגון העובדים מען, יפגינו בשנית מול עיריית תל אביב בתביעה לקבלת זכויות עובדים ובמחאה חריפה על איומים לכאורה מטעם עיריית תל אביב על פעילות המאבק.

יום שני 24.3.14 – הפגנה בכניסה לבניין עיריית תל אביב
בין השעות 17:00-18:30

בהודעה ששלחו העובדים נכתב כי ״מאז תחילת מאבק העובדים לפני מספר חודשים, נוקטת עיריית תל אביב בנסיונות שונים לפרק ולדכא את התארגנות העובדים. ביטול משרות, הרעת תנאי העסקה ופיטורי עובדים, בנוסף, מצב ההעסקה של אחת העובדות אינו ברור, לאחר שאוימה בפיטורים לפני כחודשיים ונאלצה (בשל היותה אם) להישאר בהרעת תנאים והורדת הקף שכר ושעות משמעותית. השבוע ניסתה העירייה לפטר שוב את העובדת, תוך הכחשה מוחלטת של העובדה שהוצע לה להישאר במשרה שונה ובהרעת התנאים.

חשוב לציין כי כל הודעת פיטורים או שינוי בתנאים של עובדי המתחם נעשית בעל פה, בפגישות אקראיות, לא מתואמת ולרוב באמצעות עובד מתווך. דבר המאפשר להנהלת המתחם לחזור בהם מהסכמתם ולשנות את תנאי ההחזרה.

״בנוסף, עיריית תל אביב פועלת בחוסר שקיפות מוחלט בכל הנוגע להמשך המגעים ולהסדרת תנאי ההעסקה של עובדי המתחם. מאז הפגישה הראשונה והיחידה, לפני חודש, שהתקיימה בין נציגי ועד עובדי מתחם ביאליק וארגון העובדים מען לבין נציגים מטעם עיריית תל אביב והנהלת מתחם ביאליק, מסרבת העירייה לשתף את נציגי ועד העובדים בהתקדמות תהליך תנאי ההעסקה ובכך מטילה ספק כבד בעצם קיומו.

פגישה זו, שנפתחה בהצהרת נציגי העירייה כי אינם הגורמים המוסמכים לקבל החלטות וכי אין בידם כל מידע, הסתיימה ללא כל התחייבות מצד העירייה, ללא תאריך לקיום פגישה נוספת וללא אפשרויות לקידום המגיעים. דוגמה נוספת להסרת האחריות השערורייתית של העיריה מעובדי המתחם״.

מעט על מאבק העובדים:
לטענת העובדים, מאז פתיחתו המחודשת של מתחם ביאליק לפני כחמש שנים, עיריית תל אביב יפו אינה מכירה בהם כעובדים, מעסיקה אותם ללא תלושי משכורת וללא זכויות סוציאליות בסיסיות כגון ימי חופשה, ימי מחלה, דמי הבראה וביטוח בריאות, הפרשות לקרנות פנסיה ופיצויי פיטורין. העיריה בוחרת להתייחס אליהם כאל נותני שירותים חד פעמיים, בעוד שכולם עובדים, במשרות מלאות או במשמרות, כעובדים מן המניין. העובדים הצטרפו לארגון העובדים מען למאבק מול עיריית תל אביב על זכויותיהם.

עובדי מתחם ביאליק הם קבוצה של יוצרים, אנשי חינוך, תיאטרון, אמנות, אקדמאים בעלי תארים מתקדמים המפעילים את המתחם על כל רבדיו, החל מבניית מערכי החינוך דרך תפעול יומיומי אדמיניסטרטיבי של הבתים ועד לאוצרות ובניית תכנים לתערוכות המתחלפות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *