נבחרו אמני המחזור השלישי של ארטפורט תל אביב

גיא גולדשטיין, הינדה וייס, נטליה זורבוב (הברביזון החדש), ציון אברהם חזן, רון עמיר ותנועה ציבורית, יתחילו את עבודתם במקום בספטמבר 2014. תוכנית הרזידנסי השנתית של ארטפורט מעניקה סטודיו, מלגת קיום חודשית וליווי אוצרותי קרוב. האמנים/ות נבחרו ע״י ועדת איתור מקצועית וחיצונית שכללה את מירה לפידות, אוצרת ראשית במוזיאון ישראל, דורון רבינא, אוצר, אמן ומנהל תוכנית […]

גיא גולדשטיין, הינדה וייס, נטליה זורבוב (הברביזון החדש), ציון אברהם חזן, רון עמיר ותנועה ציבורית, יתחילו את עבודתם במקום בספטמבר 2014. תוכנית הרזידנסי השנתית של ארטפורט מעניקה סטודיו, מלגת קיום חודשית וליווי אוצרותי קרוב.

האמנים/ות נבחרו ע״י ועדת איתור מקצועית וחיצונית שכללה את מירה לפידות, אוצרת ראשית במוזיאון ישראל, דורון רבינא, אוצר, אמן ומנהל תוכנית לימודי האמנות במדרשה, נטלי אנגלס, מנהלת רזידנסי אנלימיטד בניו יורק, וניקולא טרזי, אוצר ועורך מגזין האמנות FlashArt. עוד נכחה בפגישות ורדית גרוס, מנהלת ארטפורט.

על האמנים הנבחרים:

גיא גולדשטיין יליד 1974, חי ועובד בתל אביב. זוכה פרס שרת התרבות לשנת 2012, פרס אמן צעיר של משרד התרבות לשנת 2007, הציג תערוכות יחיד וקבוצתיות במוזיאונים וגלריות בארץ ובחו"ל. חבר בלהקת הרוק "נערות ריינס" (נגן בס) שהוציאה זה מכבר את אלבומה השני שזכה לתגובות נלהבות.
גולדשטיין הינו אמן רב תחומי, שעוסק בעיקר במיצב, רישום וסאונד. הוא משתמש בפסולת טכנולוגית ואביזרי צריכה מוכרים ויומיומיים מגוונים ליצירת עבודות שיש בהן תחושות פיתוי ויופי שמסיטות את הצופה לרבדים אסוציאטיביים לא צפויים. עבודותיו הן שילוב של עבודת כפיים נבונה המאתגרת עזובה, זיוף, ופסולת, לנוכח הצבה בוהקת ומנוכרת המתקיימת בעימות מתמיד ובאה להעיד על זמניותה של הציוויליזציה בה אנו חיים.

בשנה הקרובה מתכוון גיא להתמקד בפרויקט מיפוי אינטראקטיבי באמצעות סאונד. מחקר אנתרופולוגי / אתנוגרפי שיפלח את המרחב הציבורי ושכונות המגורים של תל אביב ויבחן את אופיי הסאונד המצוי בהן  על פי פרמטרים סוצויואקונומיים, שימושים אורבניים, מבני קהילה שונים, איזורי תעשייה מול מגורים וכד'.
המחקר ישלב מחקרים ונתונים בארכיטקטורה אורבנית, בסוציולוגיה ובסאונד ויעובד לכדי עבודת סאונד, אשר תוצב במרחב הציבורי במקומות שונים בעיר, במטרה להפוך ולהיות Sound Mark של העיר תל אביב- יפו (כעבודת קבע במרחב הציבורי).

הינדה וייס, ילידת 1980, גדלה בירושלים, חיה ועובדת בתל אביב. עובדת בצילום ובוידאו, בוגרת המדרשה לאמנות בית ברל, 2006 זוכת פרס האמן הצעיר מטעם משרד התרבות והספורט, 2010, מלגת קרן יהושע רבינוביץ לאמנות, 2009 ומלגת הצטיינות מהמדרשה לאמנות, 2006. עבודותיה הוצגו בתערוכות יחיד וקבוצתיות בגלריות ומוזיאונים בארץ ובחו"ל.
עבודותיה משלבות אלמנטים של תיעוד ופנטזיה ומציאות מבט איקונוגרפי ומיתולוגי על המקומי, היום יומי והמוכר.

נטליה זורבוב/ הברביזון החדש, ילידת 1975 רוסיה. חיה ויוצרת בתל אביב. סיימה תואר שני באמנות באקדמיה הרוסית לתיאטרון בשנת 2000, ובאניברסיטת ברלין לאמנות ב2003. ציוריה הוצגו במוזיאונים ותערוכות ברחבי העולם ברוסיה, צרפת, שוודיה, גרמניה, ניו יורק ועוד. בישראל עבודותיה הוצגו בביאנלה הים-תיכונית בסכנין, מוזיאון חיפה, מוזיאון האמנות בנגב, מוזיאון בת-ים לאמנות ועוד. נטליה זכתה בפרסים רבים, ביניהם פרס האמן המבטיח ביריד צבע טרי ב 2011. החל מ2013 נטליה מנהלת את פרויקט ״שמצלאל״ – בית ספר לאמנות במרחב הפתוח, הפתוח לציבור הרחב.

ב-2011 יסדה יחד עם זויה צ'רקסקי, אנה לוקשבסקי, אסיה לוקין ואולגה קונדינה את קבוצת "הברביזון החדש", שבמרכזה ציור מהתבוננות. החזרה לציור מהתבוננות נבעה מנסיון לצאת נגד תהליך ההתכנסות אל תוך הקונטקסט הפנימי ורצון להבין ולשקף את המציאות.

ציון אברהם חזן, יליד 1986. בוגר המדרשה 2012. אמן וידאו. הציג בתערוכות בארץ ובעולם. זוכה פרס ראשון על שם מורי ל. גלינסון בתחרות לוידיאו וקולנוע ניסיוני, פסטיבל ירושלים, Skowhegan School of Art 2013,  IDA Hanover 2014  ועוד.
הוא משלב בין היומיומי לבדיוני. הוא מראה לנו אפשרויות חדשות לחשוב על המרחב המוכר.

בשנה הקרובה מתכוון ציון אברהם חזן למקד את העשייה שלו בפיתוח ניסיוני של סרט מדע בדיוני. הסרט עוסק בקהילת נכים מבודדת שמרכזת את חבריה לבריאה של יצור מיתי נוסח הגולם. תהליך הפיתוח יכלול עבודה במסגרת של סדנאות מתועדות עם מומחים מתחומי הרפואה, המחול והאדריכלות. התסריט הוא פרי שיתוף פעולה עם האמנית אנה כהן ינאי, שמשלימה בימים אלה תואר בקולנוע בפריז.

במקביל לעבודה על הסרט, מתכנן ציון אברהם חזן להקים פורום של אמני פרפורמנס. תפקיד הפורום יהיה לבנות סדרת סדנאות מעשית לעבודה עם אוכלוסיה בתנאים מינימאליים. את הסדנאות שייבנו על ידי הפורום הוא שואף להעביר במסגרת אינטימית במוסדות ציבוריים שיש בהם צמא ללמידה מהסוג הזה.

רון עמיר, יליד 1973, צלם, חי ועובד בתל אביב. בוגר המדרשה לאמנות בית ברל, 2003. הציג תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם. עמיר מלמד צילום במדרשה לאמנות בית ברל, מנשר לאמנות ובמוסררה. צילומיו נובעים מהעניין האישי שלו באזורי שוליים – פוליטיים, חברתיים, תרבותיים וכלכלים. עבודותיו מציגות שכנוע פנימי עמוק ביכולתו של מדיום הצילום ליצור מגע קרוב בין הצלם, המצולם, והצופים.

תנועה ציבורית היא גוף מחקר פרפורמטיבי הלומד ומייצר פעולות במרחב הציבורי, צורות של סדר חברתי, כוריאוגרפיות של ציבור, טקסים פומביים וסמויים. תנועה ציבורית מתעניינת באפשרויות הפוליטיות והאסתטיות הטמונות בקבוצת אנשים שפועלת יחד.מפעולות התנועה בעבר ובעתיד: הפגנות נוכחות, פעולות איבה בדיוניות, ריקודי עם חדשים, מצעדים, מהלכי-תנועה מסונכרנים, מופעי ראווה, המצאה ושחזור של רגעים בחיי הפרט, העם, המדינה, האנושות ועולם החי.

בשבע השנים האחרונות, תנועה ציבורית חקרה את התקנות, הכוחות והקונפליקטים, את מערכי הזהות, ותחושות השייכות המעצבים את הדינמיקה של החיים הפוליטיים במרחב הציבורי. התנועה נוסדה בדצמבר 2006 על ידי עומר קריגר ודנה יהלומי, אשר בשנת 2011 לקחה על עצמה את הנהגת הקבוצה.
במהלך 2014-2015 תנועה ציבורית תרכז את פועלה בארטפורט, במהלך השנה התנועה תחקור ותייצר סדרת פעולות חדשה עבור מוזיאון תל אביב לאמנות. התערוכה של תנועה ציבורית במוזיאון צפויה להפתח בפברואר 2015.
תנועה ציבורית לקחה את האחריות על הפעולות הבאות: כוריאוגרף מדינה (הביאנלה לאמנות אסיה, טיוואן 2013), תדרוך (עונת התרבות של ירושלים, 2013, פסטיבל באלטיק סירקל 2012),Rebranding European Muslims (ברלין ביאנלה 2012, פסטיבל שטיינשר הרבסט, גראץ 2012), SALONS: Birthright Palestine? (טריאנלה ניו מוזיאום, ניו יורק 2012), עמדות (ניו יורק, 6.11.11, פרפורמה, מוזיאון ואן אבה, אינדהובן 2009), תרגיל באוניברסיטה (תאטרון היידלברג, 2010), מפקד אוכלוסין (מוזיאון בת ים, 2010), מהומות אחד במאי (תיאטרון הבל אם הופר, ברלין 2010), אביב בוורשה (נובי תיאטר, CCA ורשה, 2009), יום השנה ה-86 לרצח הנשיא גבריאל נרוטוביץ' בידי הצייר אליגיוש נייביידומסקי (הגלריה הלאומית זכנטה ו CCA ורשה 2008), פיגוע (הפסטיבל לתאטרון עכו, מהומות עכו, 2008), בית תנועה ציבורית (מוזיאון בת ים 2008), המבצע לשחרור חולון (המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, 2007), חילופי משמרות (עם דני קרוון, מוזיאון תל אביב 2008), גם כך! (פסטיבל לתאטרון עכו, 2007), מוזיאון ישראל (היכל העצמאות, 2007), תאונה (תל אביב, 2006).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *