דור גז יכהן כראש המחלקה לצילום בבצלאל

הצלם וחוקר הצילום דור גז יתחיל את תפקידו באוקטובר 2014 ויחליף את מיקי קרצמן, שניהל את המחלקה מאז 2007. בכך יהיה גז בן ה-32 לראש המחלקה הצעיר בבצלאל. גז, יליד ירושלים, הוא מרצה ביחידה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל, חוקר במסגרת אוניברסיטת תל אביב ומייסד הארכיון הפלסטיני נוצרי. הוא בוגר המחלקה לצילום בבצלאל, סיים את לימודי התואר […]

הצלם וחוקר הצילום דור גז יתחיל את תפקידו באוקטובר 2014 ויחליף את מיקי קרצמן, שניהל את המחלקה מאז 2007. בכך יהיה גז בן ה-32 לראש המחלקה הצעיר בבצלאל.

גז, יליד ירושלים, הוא מרצה ביחידה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל, חוקר במסגרת אוניברסיטת תל אביב ומייסד הארכיון הפלסטיני נוצרי. הוא בוגר המחלקה לצילום בבצלאל, סיים את לימודי התואר השני בתכנית הבינתחומית באמנות ולימודי אוצרות בחוג למוזאולוגיה באוניברסיטת ת״א. בשנה הקרובה יראה אור ספרו "אוריינטליזם טרום-ישראלי", המתבסס על עבודות הדוקטורט שהוא כותב. גז הציג למעלה מ- 15 תערוכות יחיד במוזיאונים ובחללי תצוגה בישראל וברחבי העולם, ביניהם מוזיאון פתח תקוה לאמנות; מוזיאון תל אביב לאמנות; המרכז לאמנות עכשווית, בריסל; המרכז לאמנות עכשווית KW, ברלין; המוזיאון היהודי, ניו יורק; Mosaic Rooms, המרכז לאמנות ערבית, לונדון; Artpace, סן אנטוניו; מוזיאון רוז, בוסטון.

בדברים שמסר גז בהודעה על המינוי נכתב כי תחת ניהולו ״יושם דגש על הקונטקסט המקומי והאזורי בו פועלים הסטודנטים. תכנית הלימודים תועשר בתכנים שעוסקים בזירה התרבותית המגוונת/רווית המתחים בישראל. תחודד הזיקה המתודולוגית בין עשייה מחקרית לעשייה אמנותית והקוריקולום ישלב התנסות בפרקטיקות צילומיות שונות עם מחקר היסטורי, ביקורתי והגותי בתחום הצילום. לעניין זה ייווצרו שיתופי פעולה עם צלמים, אוצרים וחוקרי צילום מובילים מהארץ ומהעולם״.

דור גז. צילום: אורי גרשוני

דור גז. צילום: אורי גרשוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *