ספר חדש על תולדות המוזיאונים בא״י

״מוזאון ואוסף בארץ ישראל בשלהי התקופה העות'מאנית״ הוא ספר חדש מאת ד״ר עודד שי, הסוקר את הקמתם של מוזאונים ואוספים ציבוריים ופרטיים בארץ ישראל. הספר בוחן את המניעים האידיאולוגיים של מייסדיהם ואוצריהם של המוזיאונים הראשונים בארץ. הספר, המבוסס על עבודת הדוקטורט של שי, ראה אור בהוצאת מוסד ביאליק בשיתוף הוצאת הספרים של אוניברסיטת ב״ג. לטענת […]

״מוזאון ואוסף בארץ ישראל בשלהי התקופה העות'מאנית״ הוא ספר חדש מאת ד״ר עודד שי, הסוקר את הקמתם של מוזאונים ואוספים ציבוריים ופרטיים בארץ ישראל. הספר בוחן את המניעים האידיאולוגיים של מייסדיהם ואוצריהם של המוזיאונים הראשונים בארץ.

הספר, המבוסס על עבודת הדוקטורט של שי, ראה אור בהוצאת מוסד ביאליק בשיתוף הוצאת הספרים של אוניברסיטת ב״ג. לטענת המחבר, ״תופעת המוזאונים והאוספים בארץ ישראל הושפעה מן העניין של המערב הנוצרי האימפריאליסטי מזה, ומן ההתעוררות הלאומית היהודית מזה״. בהקשר זה נדונים המוזיאונים והאוספים של אגודות המחקר האירופיות במנזרים ובכנסיות, המוזיאון העירוני בירושלים, המוזיאון הלאומי 'בצלאל', ובית הנכות הפדגוגי של הסתדרות המורים. כמו כן עוסק הספר באוספים פרטיים, בהם האוספים הזואולוגיים והבוטניים שהעמידו, לאחר זמן, את התשתית להקמת מוזיאונים ואוספים ציבוריים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *