איה לוריא תעמוד בראש מוזיאון הרצליה

ד"ר איה לוריא נבחרה לתפקיד מנהלת ואוצרת ראשית של מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית. היא תחליף את דליה לוין, אשר כיהנה בתפקיד בעשרים השנים האחרונות. לוריא, שנולדה ב-1971 באשדוד, שימשה בארבע שנים האחרונות כאוצרת ראשית של מכון שפילמן לצילום ותיכנס לתפקיד במוזיאון הרצליה בחודש הבא. היא בעלת תואר שלישי בתולדות האמנות מאוניברסיטת תל-אביב, ועבודת הדוקטורט שלה […]

ד"ר איה לוריא נבחרה לתפקיד מנהלת ואוצרת ראשית של מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית. היא תחליף את דליה לוין, אשר כיהנה בתפקיד בעשרים השנים האחרונות.

לוריא, שנולדה ב-1971 באשדוד, שימשה בארבע שנים האחרונות כאוצרת ראשית של מכון שפילמן לצילום ותיכנס לתפקיד במוזיאון הרצליה בחודש הבא. היא בעלת תואר שלישי בתולדות האמנות מאוניברסיטת תל-אביב, ועבודת הדוקטורט שלה עוסקת בייצוגי זהות בדיוקן הארץ-ישראלי בתקופת היישוב בשנים 1906-1948. היא שימשה כרכזת אקדמית וכמרצה בתוכנית ללימודי מוזיאולוגיה באוניברסיטת תל-אביב, ובמסגרת "בית לאמנות ישראלית" במכללת תל-אביב-יפו.

בין התערוכות שאצרה: "דגנית ברסט, יצחק לבנה וגבי קלזמר – השגבה ממוכנת" בגלריה האוניברסיטאית לאמנות ע"ש גניה שרייבר, אוניברסיטת תל-אביב (1998); "חשיפה – רכישות אחרונות מאוסף דורון סבג" במוזיאון תל-אביב לאמנות (2000); "ליליאן קלאפיש – ציורים 2003-1949" במוזיאון תל-אביב לאמנות (2003); "שמורים בלב – ציורי הדיוקן של חיים גליקסברג"  במוזיאון תל-אביב לאמנות (2005); ו"הדרך לשום מקום" במוזיאון אשדוד לאמנות (2011). במכון שפילמן לצילום, אצרה את התערוכה "Luma – צילום מודרני במחצית הראשונה של המאה ה-20" (2012), את ביתן המכון בפסטיבל הצילום הבינלאומי (2012); ואת התערוכה "העין העירומה: צילום סוריאליסטי במחצית הראשונה של המאה ה-20" (2013).

לוריא מסרה כי היא "רואה במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מוסד ייחודי אשר יציע לקהילת האמנות כמו גם לקהל העירוני מרחב של יצירה, חקירה ותמהיל רב תחומי ומגוון של תערוכות, פעילויות, אירועים ומפגשים מכווני אוכלוסיה – על מנת לשמר את מקומו כמוסד תרבותי משמעותי, התורם למקום ונתרם ממנו".

aya

צילום: אורי גרשוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *