לא רק יין זול, 17.10.13

להציל את ספריית יונג יידיש, מנופים ועוד

ריח של לחם קלוי, אדי קפה עולים מתוך קנקן. אור רך של שמש נח על שולחן האוכל. יונה מתכופפת מעט, מייצבת את רגליה על דופן אמבטיית הדגים שבמרפסת ושותה מים. בגינה למטה חי צב מים גדול. איך הגיע לשם וכמה זמן יוכל לחיות ללא מים? אנשים במכוניות חולפות, אנשים באוטובוסים צפופים, אנשים הולכים ברחובות, אנשים במסדרונות בתי-ספר, אנשים בתור לקופת-חולים, אנשים בתור לכספומט, אנשים בביטוח-הלאומי, אנשים במטוסים, אנשים במוזיאונים.
היום הטור יהיה קצר.

התחנה המרכזית החדשה, צילום: ענת ברזילי

התחנה המרכזית החדשה, תל-אביב, צילום: ענת ברזילי

 

***

ספריית יונג יידיש היא מקום מפלט מאובק ויפהפה שהנכנס בדלתותיו מרגיש מיד שהוא נמצא בעולם שבו האפשרות לחלום, להזות, לשמוח, לשיר ולשחק עדיין קיימת. בכל פעם שאוטובוס עובר החלל רוטט כולו, כאיבר חי המושפע מסביבתו ושופע כל טוב. הספרייה בסכנת סגירה. אני מצרפת כאן קישור לעצומה שייתכן שתעזור למנדי קהן, הרוח החיה של הספרייה והעמותה, להמשיך את העשייה.

ספריית יונג יידיש בפסטיבל הפנזינים הרביעי. וידיאו-פרפורמנס: דינה גולדשטיין. אני צילמתי

ספריית יונג יידיש בפסטיבל הפנזינים הרביעי. וידיאו-פרפורמנס: דינה גולדשטיין. צילום: ענת ברזילי

***

"מנופים"

עונת פתיחת התערוכות בירושלים נפתחת באירועי "מנופים", יוזמה עצמאית של אמנים החיים ויוצרים בירושלים ורותמים בכל שנה  מחדש (זאת השנה השישית) את העירייה ואת כל שאר התורמים והשותפים לפרויקט. האירוע מחבר את האמנות והאמנים לקהל דרך ההליכה בעיר, שיטוט חופשי ונסיעה בשאטל. האירועים כולם מתקיימים בעיר המערבית. אתר "מנופים" מספק את המידע הנחוץ להתמצאות במרחב ופירוט האירועים.

שאטלים

טימוטי "ספיד" לוויטץ הוא ניו-יורקר, מדריך סיורים, כותב ופילוסוף מעורר השראה וקסם. על-ידי צעדיו ומלותיו ניו-יורק נפתחת ונחשפת ונגלית כמאהבת סוערת שאינה מתפשרת על דבר.

הערב יפעלו שאטלים ברחבי העיר ויקשרו בין המוקדים השונים. השאטלים יארחו משוררים, מספרי סיפורים, אמני פרפורמנס, שחקנים, מוזיקאים, עוברי אורח ומודטים. אמנים בשאטל: ברניקה שניידר ויינוש הורביץ, איתי עקירב ואורי פריד, רות חוף וענת ארבל, אילת לרמן, חפציבה שועלי, ענבר אמיר, סטודיו למשחק ניסן נתיב ירושלים.
ניהול אמנותי: ענבל דקל. הפקה: דניאל שופרא.

בבית האמנים בירושלים יוצגו שלוש תערוכות:

חברים חדשים 2013
בית האמנים בירושלים חוגג את הצטרפותם של חברים חדשים. אוצרת: טלי בן-נון. אמנים משתתפים: עירית אבא, חנאן אבו-חוסיין, בוריס אויכרמן, דן אורימיאן, לאוניד זייגר, שוש ישראלי, אלון קדם, יעל רובין.

אלהם רוקני
תערוכת יחידה במסגרת הזכייה בפרס מוזס. לכבוד האירוע תנגן הדר שריר, די.ג'יית, מוזיקה איראנית. אוצרת: הילה כהן-שניידרמן.

 

אלהם רוקני, "Stowerfall", מדיה מעורבת על נייר, 2013

אלהם רוקני, "Stowerfall", מדיה מעורבת על נייר, 2013

***

שש תערוכות במוזיאון פתח-תקווה:

Ptm invite

***

שיח גלריה: יורם קופרמינץ, "אוקטובר"

יורם קופרמינץ

צילום: יורם קופרמינץ

 

שיח גלריה: "אוקטובר"
שבת, 19 בנובמבר 2013, ב-12:00
אוצרת: גליה יהב
סדנאות האמנים, רח' קלישר 5, תל-אביב

***

1374927_614066155312546_1528138081_n
***

inga

***
hazmana

***

Khen

1 תגובות על “לא רק יין זול, 17.10.13”

    ענת יקרה, נפלא! כל הכבוד עבור הכתבה בנושא ספריית "יונג יידיש" מישהו חייב/צריך לזכור את השפה היפה הזו!! שפת היידיש הינה חלק מההיסטוריה של עמנו! יישר כוח. יהודה לוי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *