לא רק יין זול 11.7.13

היא יוצאת באישון ליל מפתח ביתה ומציבה את כל תכולת החדר שלה באחד הרחובות הצדיים במרכז העיר. פרסום האירוע מתבצע דרך הפייסבוק. מגיעים חברים ואורחים ששמעו על האירוע הקודם והבינו שיש כאן משהו שאסור לפספס.

יערה רוזנבליט, "אמנות לכל פועלת"

היא יוצאת באישון ליל מביתה ומציבה את כל תכולת החדר שלה באחד הרחובות הצדדיים במרכז העיר. פרסום האירוע מתבצע דרך הפייסבוק. מגיעים חברים ואורחים ששמעו על האירוע הקודם והבינו שיש כאן משהו שאסור לפספס. ציורים שציירה תלויים על הקיר, המיטה הסמוכה לו מוצעת ומזמינה. שולחן כתיבה ולידו כיסא כתיבה נוח, מתלה בגדים וכורסה. היא טוענת על חדר משלה באמצע הרחוב ומזמינה את העיר, על עוברי האורח שלה ועל יושביה, להשתתף. אנשים נוגעים בציורים, נשכבים על המיטה, משוחחים, לוקחים לגימה ישר מהבקבוק. יש זמן. אפשר להשתהות, לבהות ולחשוב. הציורים התלויים על הקיר מקבלים משמעות נוספת בכל רגע. הם נטענים בחיות לא מבויתת מתוך הרחוב החשוך. שעות חולפות, השחר כמעט עולה. האורחים הלכו. היא לבד בחדר, נותנת מבט אחרון והולכת הלאה. מותירה את החפצים ואת עבודות האמנות לכל מי שירצה לקחת.

יערה רוזנבליט, "אמנות לכל פועלת"

יערה רוזנבליט, "אמנות לכל פועלת". צילום: מרי לוציקר

יערה רוזנבליט, "אמנות לכל פועלת"

יערה רוזנבליט, "אמנות לכל פועלת. צילום: מרי לוציקר

יערה רוזנבליט

יערה רוזנבליט. צילום: מרי לוציקר

"אמנות לכל פועלת #5 – גן עדן לאשה"

ביום שישי הזה יערה שבה לרחוב, והפעם בפרויקט מחווה לספרו של אמיל זולה על הכלבו הצרפתי הראשון. יערה ציירה ופיסלה כלבו שבנוי משלוש מחלקות: 1. משפחה – סלון קטן עמוס בתמונות משפחה, ציורים ורפרודוקציות; 2. גוף – מוצרי טואלט ואיפור וציורים של וג'יינה (יערה היא יוצרת הפנזין והציורים של וג'ינה פלאוור); 3. עיר – במחלקת העיר יוצב בית בארבי ולקוחות הכלבו יוכלו לקנות חדרים ממנו. יהיו גם חדרים קטנים יותר להשכרה. הדברים שיימכרו יהיו לא שגרתיים ומחיריהם 5–50  שקל. לא יתקבלו צ'קים וכרטיסי אשראי.

דף האירוע בפייסבוק
שישי, 12.7.13, ב-22:00
סמוך ל"הביתה"
רח' ידידיה פרנקל 76, תל-אביב


***

"מתחת להר", בית-הספר לאמנות ציבורית חדשה

הפסטיבל השנתי של "תנועה ציבורית", בשיתוף עם עשרות אמנים ואוצרים, מתקיים זו השנה השלישית במסגרת עונת התרבות של ירושלים וכולל הרבה מאוד אירועים מעניינים ומורכבים. "תנועה ציבורית" הפכו את השימוש בסמלים פוליטיים ולאומיים כאילו הם עצמם ממשלה במשטר שאינו אוטופי כלל והם נוהגים בפוליטי כאילו היה אסתטי בלבד. הם מאמצים לחיקם את סמלי המשטר ויוצרים מניפולציה רגשית עזה שאינה מאפשרת לקהל להישאר אדיש. אירוע הפתיחה התקיים היום בכנסת, בשיחת עם האמן דני קרוון, שעבודת התבליט שלו, "שאי שלום ירושלים", היא העבודה המשודרת ביותר בתולדות המדינה. אירוע הסיום יתקיים בתשעה באב, ברחבת הכותל. הצופים מוזמנים לצפות ב"פרפורמנס פולחן הקיץ" שנערך על פני אלפי שנים.

כל הפרטים על הפסטיבל באתר.

יוחנן בן-סימון, "נוער בקיבוץ", 1954. חדר האוכל של קיבוץ גן-שמואל

יוחנן בן-סימון, "נוער בקיבוץ", 1954. חדר האוכל של קיבוץ גן-שמואל

"מתחת להר"

חמישי, 11.7.13, 16:00–23:00
שישי, 12.7.13, 10:00–14:00

מתחם בית-הספר הניסויי, רח' הלל 30, ירושלים

 ***

 הפגנה לציון שנה למותו והצתתו של משה סילמן

משה סילמן נפטר שבוע אחרי שהצית את עצמו במהלך הפגנה ברחוב קפלן בתל-אביב בשנה שעברה. בעקבות האירוע ניסו להצית את עצמם אנשים נוספים. אחד מהם, עקיבא מפעי, נכה צה"ל בן 45, שהצית את עצמו יומיים אחרי מות סילמן, מת מפצעיו. אירועי ההתאבדות ונסיונות ההתאבדות נשכחו במהרה. תגובתו של נתניהו למוות: "מדובר בטרגדיה אישית גדולה". ראש הממשלה ניפנף את הנושא מעל דפי העיתונות כנפנף זבוב מפניה הוורדרדים והעדינים של נסיכה. משה סילמן מת, וזו לא בעיה שלו. זו בעיה של החברה, ולהשתתף בהפגנה הזו תהיה ההודאה בכך. את ההפגנה אירגנה "המעברה" הירושלמית, קבוצה הנאבקת למען הדיור הציבורי בירושלים.

לאתר, כאן.
ההפגנה תתקיים בגן התקווה, ברחוב ההגנה פינת רחוב גבעתי.

פרטים בפייסבוק.

 ***

"מטרופולין, טופולוגיה של התנגדות"

התערוכה מתקיימת ונפתחת במקביל בהונג-קונג ובישראל. כאשר חיים תחת משטר דיקטטורי, יש חשש אמיתי לפגיעה פיזית באנשים פרטיים הפועלים נגד המשטר. פעולה סימבולית של הורדת סיכה מדש בגד הופכת להיות ערכית וחתרנית. אנשים צועדים כקבוצה ברחוב רק כדי לשמר את היכולת למחות. בישראל, לעומת זאת, קיימת מידה רבה של סולידריות עם השלטון. ברגע אחד אמן יכול לעבוד בסטודיו ורגע אחרי להיקרא למילואים. אלה כמה מהנושאים שעלו בשיחה עם אמיר פולק, שאוצר את התערוכה יחד עם דן אלון. שמונה מהאמנים מהונג-קונג  מבקרים בתערוכה התל-אביבית.

ג'ספר לאו, Jasper Lau

ג'ספר לאו, Jasper Lau

סוזן שן, Sushan Chen

סוזן שן, Sushan Chen

חנה יגר, ללא כותרת

חנה יגר, ללא כותרת

"מטרופולין, טופולוגיה של התנגדות"
חמישי, 11.7.13, 20:00
אוצרים: אמיר פולק ודן אלון
אמנים משתתפים: קלרה צ'ונג, גום צ'נג, סושאן צא'ן, לוק צ'ינג, צ'ין ואי, ונגי פונג, רולמנד איי.פי, לאו מן לוק, לו צ'י קיט, מייק א צ'יינג, אנסון מאק, סאנגוודוגון, טסה פאק צ'אי, וונג לאי צ'ונג, דן אלון, עדי בצלאל, עדי בן-חורין, שני ברונר, ניצן סט, ציקי אייזנברג, שרון פדידה, יונתן הירשפלד, ענבל הופמן, רותי אופנהיים, אורי כרמלי-ליאונוב, חנה יגר, עידו מרקוס, שרון פוליאקין, אמיר פולק, אוריגמי, עדי סנד, יואב שביט, לי-היא שובל.

***

הזמנה לתערוכה בגלריה בנימין

הזמנה לתערוכה בגלריה בנימין

***

הזמנה לתערוכה בגלריה p8

הזמנה לתערוכה בגלריה p8

 ***


פסטיבל "פרינט סקרין" 2014, קול-קורא

פסטיבל "פרינט סקרין" בשיתוף עם הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה יוצא בקול-קורא לפסטיבל הבא, שמציע מלגה עד סכום של 20 אלף שקל. הכנס הבא יעסוק בזיכרון ושכחה בעידן הרשת, וכך גם העבודות המועמדות צריכות לעסוק בנושא זה.
לינקים למידע נוסף וטפסים למילוי: http://www.nfct.org.il/images/stories/projects/printscreen2013.png|  http://www.nfct.org.il/index.php?option=com_rsform&formId=16

 ***

נגה שץ, "אביב ערבי"
נגה שץ מנכסת את המושג "האביב הערבי", דימויים מדתות, מיתולוגיות ותרבויות שונות, ומשתמשת בהם בפעולת הציור. בתערוכה מציגה שץ ציורי שמן אקספרסיביים גדולים לצד ציורים בצבעי מים ודיו מינימליסטיים.

נגה שץ. "אביב ערבי"

נגה שץ. "אביב ערבי". צילום: הינדה וייס

 "אביב ערבי"

חמישי, ב-20:00
אוצרת: טליה רז
גלריה אלפרד
רח' בן-עטר 19, תל אביב
https://www.facebook.com/events/378178222294335/

***

הזמנה לתערוכה בפיינברג פרוג'קטס

הזמנה לתערוכה בפיינברג פרוג'קטס

 ***

מסיבת פרידה ברח' יפו 23, בצלאל

הגלריה הבצלאלית בירושלים נסגרת, וביום שישי תתקיים מסיבת פרידה. הזדמנות אחרונה לראות את התערוכה "מיתולוגיות". פרטים באירוע הפייסבוק.

שישי, 12.7.13, ב-13:00

רח' יפו 23, ירושלים

 ***

סימפוזיון: "היכן נמצאת האמנות הישראלית"

"בית לאמנות ישראלית" היא תוכנית לימודים חדשה ביוזמתם של רודי בינט וד"ר גדעון עפרת. התוכנית עוסקת במחקר ותיאוריה של אמנות ישראלית ותילמד במכללה האקדמית ביפו. לכבוד פתיחת התוכנית יתקיים סימפוזיון בנושא "מהי אמנות ישראלית?".

שישי, 12.7.13, ב-10:00

מנחה: אסנת צוקרמן-רכטר

דברי ברכה: פרופ' שלמה בידרמן

דוברים: ד"ר חוסני אלח'טיב שחאדה, ד"ר דייוויד גרייבס, ד"ר איה לוריאד"ר גדעון עפרת

בניין ווסטון, קומת כניסה, חדר 005, רח' חבר הלאומים 10, המכללה האקדמית, יפו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *