ד"ר ליאת פרידמן נבחרה לראש התכנית לתואר שני במדיניות ותיאוריה של האמנויות בבצלאל

ועדת החיפוש של האקדמיה בצלאל, אשר מונתה לבחירת ראש התכנית לתואר שני במדיניות ותיאוריה של האמנויות, בחרה לתפקיד את ד"ר ליאת פרידמן. פרידמן, חוקרת תרבות ומרצה בכירה לפילוסופיה ולמגדר, תחל את תפקידה בספטמבר 2013 ותחליף את פרופ' מנחם ברינקר אשר עמד בראש התכנית מיום הקמתה. פרידמן, בעלת תואר דוקטור מאוניברסיטת דה-פול בשיקגו, לימדה פילוסופיה, תיאוריה […]

ועדת החיפוש של האקדמיה בצלאל, אשר מונתה לבחירת ראש התכנית לתואר שני במדיניות ותיאוריה של האמנויות, בחרה לתפקיד את ד"ר ליאת פרידמן. פרידמן, חוקרת תרבות ומרצה בכירה לפילוסופיה ולמגדר, תחל את תפקידה בספטמבר 2013 ותחליף את פרופ' מנחם ברינקר אשר עמד בראש התכנית מיום הקמתה.

פרידמן, בעלת תואר דוקטור מאוניברסיטת דה-פול בשיקגו, לימדה פילוסופיה, תיאוריה וביקורת באוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת קליפורניה, דומינגו-הילס. ספרה "בעקבות הפסיכואנליזה: ביקורת מגדרית פוסטמודרנית על משנתו של פרויד", בהוצאת אוניברסיטת בר אילן, יצא לאור בחודש הבא.

עבודת הדוקטורט של פרידמן עסקה במשנתו ובכתביו של אפלטון. במחקר טענה שהקריאה המסורתית של אפלטון מעוותת את טענותיו, ואף שהמחקר האקדמי ברובו פוסח על שיטת השיח, הדיון והמחקר הייחודית שאפלטון וסוקרטס מציעים. בעבודתה מציעה פרידמן לראות בטענות אפלטון על האידאה, על היופי ועל הצדק, בנוסף לטענות אחרות המיוחסות לאפלטון ולסוקרטס, טענות לדוגמא ולא טענות על העולם או על האמת. אפלטון וסוקרטס הם חוקרי שיח ולכן הדיאלקטיקה שלהם היא ביטוי של שיח ביקורתי ומחקרי.

במסגרת פוסט-דוקטורט באוניברסיטת ת"א חקרה פרידמן את הצורך התרבותי לתחם נשים, להגדירן ולשלוט במכלול הדימויים עליהן. היא בחנה את האופן שבו השיח הממגדר והמתחם מיושם לא רק לקבוצות מיעוט נוספות, אלא זהו שיח שמונע שינוי והתפתחות. במחקרה הנוכחי בוחרת ד"ר פרידמן שיטות שונות של שיח ומעשה תרבות המעוררים השתנות בצופה או בבת/בן השיח. מחקרה עוסק בפעולת הטרנספורמציה ולא רק בפעולת ההתרסה או העלאה למודעות של מעשה תרבות.

3 תגובות על ד"ר ליאת פרידמן נבחרה לראש התכנית לתואר שני במדיניות ותיאוריה של האמנויות בבצלאל

    למה שהבחירה תהיה קשורה לאמנות? עדיף בחירה הבאה מדיסצפלינות אחרות היכולות להעשיר ולאתגר את החשיבה והשיח האמנותי, שמימלא נעזר בהן בבואו לומר דבר על אמנות .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *