מירי סגל תחליף את רועי רוזן בראשות לימודי ההמשך של המדרשה לאמנות

האמנית מירי סגל נבחרה לעמוד בראש תכנית לימודי ההמשך של המדרשה לאמנות, המכללה האקדמית בית ברל. סגל תחליף את האמן רועי רוזן שעמד בראש התכנית מאז הקמתה לפני שלוש שנים. מירי סגל היא אמנית מדיה חדשה המתגוררת בתל האביב. היא בעלת דוקטורט במתמטיקה מהאוניברסיטה העברית. סגל זכתה בפרסים רבים בניהם פרס גוטסדינר לאמנות ישראלית, פרס […]

האמנית מירי סגל נבחרה לעמוד בראש תכנית לימודי ההמשך של המדרשה לאמנות, המכללה האקדמית בית ברל. סגל תחליף את האמן רועי רוזן שעמד בראש התכנית מאז הקמתה לפני שלוש שנים.

מירי סגל היא אמנית מדיה חדשה המתגוררת בתל האביב. היא בעלת דוקטורט במתמטיקה מהאוניברסיטה העברית. סגל זכתה בפרסים רבים בניהם פרס גוטסדינר לאמנות ישראלית, פרס שר המדע התרבות והספורט ופרס דיזנגוף. עבודותיה הוצגו בתערוכות יחיד במרכז PS1 (ניו יורק), בגלריה  Lisson בלונדון, בגלריה קאמל מנור בפריז, במוזיאון תל האביב ובגלריה דביר ועוד.

תכנית לימודי ההמשך במדרשה נפתחה לפני שלוש שנים. עם סגל התכנית נמנו עד כה האוצר והתיאורטיקן הגרמני יאן וורוורט, האמן אנרי סאלה, פרנצ'סקו פיניציו, אולף ניקולאי, היטו שטיירל קטרזינה קוז'ירה ועוד, לצד אמנים ישראלים כמו גיא בן נר, בועז ארד, חיים לוסקי, רותי סלע ואחרים.

בהודעה על המינוי נכתב כי "חזונה של סגל עבור התכנית כולל מודלים חדשים של למידה והוראה, בניית צוות מנחים מודולארי המתעצב ביחס לעיסוק ותחומי העניין של הסטודנט לצד סגל קבוע ישראלי ובין לאומי. כמו כן חותר חזונה תחת מבנים מוכרים של תיאוריה ופרקטיקה וכולל מעבדה לומדת של סטודנטים ומרצים יחד". "אני מצפה שהתכנית תהווה קטליזטור לפיתוח עבודתם האמנותית של הסטודנטים והסגל. זאת, מתוך תפיסת עולם שמחויבת לדיאלוג עם מחוזות אחרים של ידע ופעילות, ומאתגרת את היחסים בין האמנות, האמן ומעשה האמנות. כפועל יוצא, בעקיפין, תבקש התכנית לקרב את האמנות גם אל שדות תרבות נוספים".

"בשנים האחרונות פעלתי כאמנית בפרויקטים של חקר המוח, טכנולוגיה הקשורה לראיה, וארכיטקטורה. מתוך עבודתי הבנתי את הפוטנציאל המצוי במפגש בין הפעולה האמנותית לבין סוגי ידע נוספים, שאינם חלק מן השיח המידי הנושק לאמנות. כך נוצר אצלי עניין ואמון בסביבות מקצועיות שונות ובכוונתי להטמיען אל הפדגוגיה. התכנית תציע חממת תמיכה ייחודית ותכנית אישית המותאמים לכל סטודנט וסטודנטית. במהלך הסמסטר הראשון יגישו הסטודנטים הצהרת כוונות שבעקבותיה יותאם לכל אחת ואחד מהם מנחה אישי/ת מדיסציפלינה רלבנטית לעבודתו/ה. המנחה עשוי להגיע מכל תחום או דיסציפלינה (רקדן, פיזיקאית, כלכלנית, היסטוריון, פעיל חברתי ועוד). הוא ייבחר בהתאם לנתיבי העבודה של הסטודנט. מטרת שילובו של המנחה האמור אינה בהכרח לחמש את הסטודנט בידע בתחום הנלווה, אלא לפתוח פתח אל פליאות, השאלות היסודיות והספקות שקיימים בתחום החדש".

"במקביל לעבודה האינדיבידואליות של כל אחד ואחת, התכנית תציע פורמט לימודי חדש שמבוסס על רעיון של קהילה ושל תהליך למידה ויצירה משותף לסטודנטים ולמרצים, במקום פורמט שמבוסס על יחסים הירארכיים של הוראה, ביקורת ופיקוח. הרעיון הוא ליצור מרחב אמנותי שנע בין סטודיו, מעבדת מחקר, סמינר או פרויקט. השאיפה היא שהעבודה המשותפת תוביל לחיפוש של אזורי אי הנוחות המשותפים למשתתפים בו, ודרכם לכינון פעולות במרחבי פעולה חדשים. תהליך זה והמחקר הקבוצתי יובילו לפעילויות משותפות ואינדיבידואליות של חברי הקבוצה במרחבים ציבוריים שונים, ממשיים או וירטואליים, ובפרט בחללי תצוגה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *