רב ערב 4.6.2013

שיח גלריה לרגל נעילת תערוכתו של אליהו אריק בוקובזה, "השנה הנוספת" בחוג לאמנות באוניברסיטת חיפה, ספר: דיאלוג עם אמנות – הדרכה דיאלוגית לאמנות בת-זמננו, מפגש אמן: אורי לוין, הרצאה: טלי בן-נון משוחחת על אינטרפרטציות לאוצרות פריסטייל,
Artsignet, תמר נסים,
אנריקה רוטנברג,
לימודים: אמנות קול בינתחומית ומפגש עם האספן פיליפ כהן

  1. "צבאות", שיח גלריה לרגל נעילת תערוכתו של אליהו אריק בוקובזה
  2. "השנה הנוספת" בחוג לאמנות באוניברסיטת חיפה
  3. דיאלוג עם אמנות – הדרכה דיאלוגית לאמנות בת-זמננו
  4. מפגש אמן: הסופרת מיכל בן-נפתלי מארחת את האמנית אורי לוין
  5. הרצאה: טלי בן-נון משוחחת על אינטרפרטציות לאוצרות פריסטייל
  6. Artsignet משיקה מאגר מידע ביומטרי לרישום, אימות ותיעוד יצירות אמנות
  7. "קסניה", תערוכה של תמר נסים
  8. "Cuatro Estaciones", תערוכת צילום של אנריקה רוטנברג
  9. אמנות קול בינתחומית – Vocal Performance Art
  10. מפגש עם האספן פיליפ כהן בתערוכה "מותק, סידרתי מחדש את האוסף"
צילום: מתן שליטא

צילום: מתן שליטא

בית הספר לאמנות המדרשה מזמין אתכם לאירוע לכבוד צאת ספרה החדש של רחל שליטא

דיאלוג עם אמנות – הדרכה דיאלוגית לאמנות בת-זמננו

יום שני, 10 ביוני 2013
בשעה 20:30
בגלריית המדרשה בת"א

בתוכנית:

ברכות: דורון רבינא, ראש בית הספר לאמנות המדרשה
ד"ר יהודית שטיימן, רכזת הוצאת הספרים של מופת

הרצאה פותחת: גליה בראור
שולחן עגול בנושא מודלים של הדרכות מוזיאליות בהשתתפות: טלי גביש ממוזיאון ישראל, רעות פרסטר ממוזיאון פ"ת, הילה פלד ממוזיאון הרצליה, רחל שליטא

מטרתו העיקרית של ספר זה היא להפחית, ואולי לבטל, את החשש הקיים במפגש הישיר בין קהל ובין יצירות אמנות בלתי-מוכרות, ולאפשר לצופה שאיננו מקצועי בתחום האמנות ליצור קשר בלתי אמצעי עם יצירות בנות-זמננו ולגלות שהן עשויות להיות מענינות, רלוונטיות ונוגעות בחייו.  כדי להפיק משמעות מיצירת אמנות אין צורך במידע רקע נרחב דווקא בשלב הראשון של המפגש, אלא בעיקר בהתבוננות מדוקדקת ביצירה, על כל פרטיה, ובכמה שאלות בסיסיות שהצופה יכול לשאול את עצמו ולהשיב בעצמו על פי הנתונים שהוא רואה מול עיניו.  תהליך זה אינו מוציא מן התמונה את המתווך, המדריך, המורה או המנחה, אך הוא מגדיר מחדש את תפקידם כמי שמעצבים ובונים את התהליך ההתבוננות כתהליך מובנה, תהליך שבמהלכו ה"אחריות" לקריאת היצירה עוברת אל הצופה עצמו.

רחל שליטא היא מרצה ל"חינוך מוזיאוני" ול"אוריינות חזותית" ומובילה תוכניות בתחום החינוך במדרשה לאמנות, המכללה האקדמית בית ברל. ובנוסף ראש ההתמחות המקצועית "הדימוי החזותי בחינוך ובתרבות" במכון מופ"ת.

הוצאת מכון מופ"ת, 144 ע"מ, מחיר – 40 ₪.

"רב ערב" מחלק חמישה עותקים מספרה של רחל שליטא במתנה למנויים. מעוניינים/ות בספר? שלחו מייל לכתובת [email protected]
נא לציין במייל שם מלא, כתובת ומספר טלפון.

מתוך מיצב הווידיאו של אורי לוין, "Nothing to Write Home About" 2012

מתוך מיצב הווידיאו של אורי לוין, "Nothing to Write Home About" 2012

מפגש אמן: הסופרת מיכל בן-נפתלי מארחת את האמנית אורי לוין

יום שישי, 7 ביוני 2013, ב-12:00
סדנאות האמנים, ירושלים 

מפגש עם האמנית אורי לוין והסופרת מיכל בן-נפתלי בתערוכה "יש לדברים שחר", המוצגת בסדנאות האמנים – גלריה ת(א)עשייה.

אורי לוין, אמנית ומורה בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל-אביב, הציגה בתערוכות יחיד וקבוצתיות בארץ ובעולם, ביניהן יריד הווידיאו-לופ בברצלונה, מוזיאון חיפה לאמנות וגלריה מטרופוליס בפריז.
מיכל בן-נפתלי היא סופרת, מתרגמת ועורכת סדרת "הצרפתים" בקיבוץ-המאוחד. בין ספריה: "ספר, ילדות: נובלה", "על הפרישות" ו"רוח". בין תרגומיה: "דרידה קורא שייקספיר", "סיפורי אהבה" מאת ז'וליה קריסטבה ו"הספר העתיד לבוא: אנתולוגיה" מאת מוריס בלאנשו.

בתערוכה "יש לדברים שחר" משתתפים מאהה אבו-חוסיין, פרהט אוזגור ואורי לוין. אוצרת: מעין אמיר.

סדנאות האמנים, רח' האומן 26, תלפיות, ירושלים. חמישי, 16:0020:00, שישי, 11:0014:00, שבת, 11:0015:00, ובתיאום מראש. 
[email protected]

Nedko Solakov This is Temporary and Contemporary

Nedko Solakov This is Temporary and Contemporary

הרצאה: טלי בן-נון משוחחת על אינטרפרטציות לאוצרות פריסטייל

במסגרת "מפגשי ת(א)עשייה"
שלישי,
11 ביוני 2013, ב-18:00
סדנאות האמנים, ירושלים

בתפקידו של האוצר מתקיים מתח בין ייצוג התפיסה האוצרותית שלו ומיתוגו המקצועי לבין האמנות והאמנים שהוא בוחר להציג. מה קורה ברווח הזה שבין חזון וקונספט של אוצר לבין הדרישות והעמדות של אמן ביחס לאמנות שלו? כמה חופש פעולה יש לאוצר? עד כמה הוא נאמן לחזון ולתימה האוצרותית שלו ומשתמש ביצירות אמנות כדי לאשש את התימה, ולחלופין – עד כמה הוא נאמן לאמן וליצירה שלו? היכן, אם בכלל, נפגשות פרקטיקות הייצוג של אמן ושל אוצר? מה מבדיל בין אוצרות פריסטייל לבין אוצרות אקדמית-אינטלקטואלית?

טלי בן-נון היא אוצרת עצמאית ויועצת אמנות לאספנים פרטיים. בעבר ניהלה ואצרה את גלריה 39 לאמנות עכשווית בתל-אביב ולפני כן עבדה שלוש שנים בגלריה ברוורמן. לצד הניהול השוטף עסקה בהפקה ואוצרות של תערוכות יחיד וקבוצתיות, ליווי האמנים המיוצגים וביסוס דיאלוג אישי, כתיבה, יחסי-ציבור ושיווק אמנות.בן-נון אצרה, בין השאר, תערוכות של אביטל כנעני, הילה בן-ארי, אבי סבח, וכן שורה של תערוכות קבוצתיות.

סדנאות האמנים, רח' האומן 26, תלפיות, ירושלים. חמישי, 16:0020:00, שישי, 11:0014:00, שבת, 11:0015:00, ובתיאום מראש. 
[email protected]

*

*

Artsignet משיקה מאגר מידע ביומטרי לרישום, אימות ותיעוד יצירות אמנות

תופעת הגניבות והזיופים, הינה חלק אינטגרלי מעולם האמנות הבינלאומי. בשנים האחרונות אף ניכרת התגברות של מקרי זיוף, גניבה וחשד באשר לאותנטיות של יצירות אמנות.
חברת הסטארט-אפ הישראלית Artsignet מתמחה בפיתוח טכנולוגיות בתחומי רישום, אימות ותיעוד של יצירות אמנות ומערכות הגנה ומעקב. החברה, שהוקמה במטרה להגן על זכויות יוצרים ולצמצם תופעות של זיוף, העתקה, גניבה וסחר לא חוקי ביצירות אמנות, מספקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לאמנים, גלריות, מוזיאונים, בתי מכירות, אספנים, רסטוראטורים, ומאשרי אמנות.

בימים אלה משיקה החברה את מאגר המידע הביומטרי הראשון בעולם לרישום, אימות ותיעוד יצירות אמנות, לצד מערכות חדשניות לניהול מתקדם של יצירות ואוספים ומערכות מעקב והגנה.

לרגל ההשקה מעניקה החברה הטבה מיוחדת לאמנים ישראלים.

www.artsignet.com

"קסניה", צילום: תמר נסים. וידיאו סטילס מתוך עבודת הווידיאו Xenia

"קסניה", צילום: תמר נסים. וידיאו סטילס מתוך עבודת הווידיאו Xenia

""קסניה", תערוכה של תמר נסים

אוצר: אריה ברקוביץ
פתיחה: יום שלישי, 4 ביוני 2013, ב-19:00, גלריה ויטרינ

התמר נסים מציגה עבודות וידיאו שיצרה בשנתיים האחרונות. בעבודות הללו נוצר מפגש בין דימויים ויזואליים הלקוחים מהמסורת של ציורי הטבע הדומם לבין צילום וידיאו, תוך הנפשה של הטבע הדומם, ולא באמצעות מניפולציה דיגיטלית.

החפצים הם בעלי ישות פתיינית, הם מחוז התשוקה, אך גם מקור למחנק. תחושת המחנק מתחדדת באמצעות נוכחותם של בעלי החיים והצמחים. יחד עם זאת, נוכחות זו פורעת את הדימוי הקפוא והדומם.המלה הרומית "קסניה" התגלגלה למלה העברית אכסניה. בעבודות יש התייחסות לבית כמקום אכסון, לחפצים כבעלי יכולת לאצור בתוכם את הזיכרון, אך גם לגוף האנושי והחייתי כמקום אכסון לנפש.העבודות מצטרפות ליצירות קודמות של נסים, העוסקות במערכות החיים המתקיימות בתוך המרחב הביתי ובקשר שבין תרבות חומרית לזיכרון.

נעילה: 17 ביוני 2013.
הפקולטה לעיצוב, רח' גולומב 52, חולון, לובי בניין 6. שעות פתיחה: ראשון עד חמישי, 10:0016:00; שישי, 10:0013:00. לפרטים נוספים: [email protected], 050-6409195

Rojo Enrique Rottenberg Cuatro Estaciones

Rojo Enrique Rottenberg Cuatro Estaciones

"Cuatro Estaciones", תערוכת צילום של אנריקה רוטנברג

פתיחה: 4 ביוני 2013

אנריקה רוטנברג מציג לראשונה אתCuatro Estaciones (ארבע תחנות), תערוכה העוסקת בתצלומים מבוימים, צבעוניים ואסתטיים שבהם הוא חושף את הבתים, האנשים והנשים שעוברים בחייו.

בתערוכה ארבע סדרות: Autorrretrato (דיוקן עצמי), שבה האמן מתעד את עצמו במצבים שונים, מקצתם אבסורדיים; Diecinueve Mujeres Y Una Cama (מאה נשים ומיטה אחת), תצלומי נשים עירומות בגילים שונים, שצולמו באותו חדר שינה ועל אותה המיטה; Dormir Con (חדרי שינה), כ-200 תצלומים של חדרי שינה שונים שצולמו בקובה; ו-La Familia (המשפחה), סדרת תצלומים שמלווה במשך שנים בני משפחת דייגים אחת.

רוטנברג, איש עסקים ונדל"ן, סופר וקולנוען ("נגוע", "בר 51", "חימו מלך ירושלים", "המיועד", "נקמתו של איציק פינקלשטיין"), חי ב-20 השנים האחרונות בקובה, שם בנה את הסיטי של הוואנה הבירה. הציג בתערוכות שונות בעולם. זוהי תערוכת הצילומים הראשונה שלו בישראל.

התערוכה תוצג בגלריה ברח' שביל המרץ 1, בניין 9, תל אביב
זמני פתיחת התערוכה:

שישי שבת  11:00-14:00
חמישי בין 16:00-19:00 
עד לתאריך 5/7
באמצע השבוע יש לתאם מראש
דלית מרחב, אוצרת התערוכה: [email protected] / 052-2353898

*

*

"צבאות", שיח גלריה לרגל נעילת תערוכתו של אליהו אריק בוקובזה

שבת, 8 ביוני 2013, ב-12:00

אירוע לרגל נעילת תערוכתו של אליהו אריק בוקובזה, "צבאות / זאת היא הארץ", בבית האמנים על-שם זריצקי בתל-אביב.
משתתפים: טלי תמיר, רון ברטוש והאמן.

התערוכה "צבאות" משקפת מעין מסע שערך בוקובזה בתרבות המקומית, שבו הוא משווה בין שני העולמות השולטים בישראל, הדתי והמיליטריסטי. ברבות מהעבודות מופיעה ה"עין" הבוקובזאית כמעין עין פקוחה, השומרת ומשגיחה על העיר ירושלים. ה"עין לציון צופייה" הופכת לדימוי מעורר אימה או חרדה כאשר היא צופה על חומת ההפרדה. דמותו של האמן כילד מציצה במקומות שונים כסוג של צופה מנותק או קורבן של מערכת מיליטריסטית כובשת ודורסנית.

זוהי הזדמנות אחרונה לצפות בתערוכה, שמשתרעת על שלושה חללים בשתי קומות בית-האמנים וכוללת עבודות חדשות משלוש השנים האחרונות.

בית-האמנים על-שם זריצקי, רח' אלחריזי 9, תל-אביב. לפרטים: 03-5246685.

 1157_13-nl

"השנה הנוספת" בחוג לאמנות באוניברסיטת חיפה

הפקולטה למדעי הרוח, ביה"ס לאמנויות, החוג לאמנות במשכן לאמנויות ע"ש ד"ר ראובן הכט

החוג לאמנות יצירה באוניברסיטת חיפה שמח לבשר על פתיחת לימודי המשך בחוג לאמנות. בחוג לימודי אמנות ייחודיים שישלימו את המהלך המקצועי שהחלו הסטודנטים בלימודי התואר הראשון ומשמשים מעבר משלים לפעילות אמנותית עצמאית.

"השנה הנוספת" מורכבת מתוכנית מובנית הכוללת שיעור קבוצתי, הנחיה אישית של מרצים בכירים בחוג לאמנות, הרצאות אורח, השתתפות בסדנאות של התואר הראשון ושימוש בסדנאות המקצועיות במסגרת "סדנה פתוחה".

התוכנית תימשך שנה אחת ותורכב מקבוצה מצומצמת של סטודנטים בעלי ניסיון וידע אמנותיים.התוכנית אינה מקנה נקודות זכות אקדמיות או תואר אקדמי. http://adventuredigital.co.il/clients/hifa/art/?mn=erevravD

synapsa-image

אמנות קול בינתחומית – Vocal Performance Art 

נפתחה ההרשמה לשנת הלימודים 2014–2013

תוכנית דו-שנתית לאמני מופע וליוצרים בהנחיית אמני הקול והמלה

ד"ר ג'וזף שפרינצק, סמדר אימור, רות וידר-מגן, מאיה דוניץ, ויקטוריה חנה ודפנה שפירא-חסון.

התוכנית מתמקדת בחקר מגוון אפשרויות המופע של הקול האנושי והמלה המדוברת. התוכנית משמשת מעבדה לחקירה ולחיפוש של שפת מבע אמנותית אישית על בסיס היכרות ודיאלוג עם אמנויות מופע, פרפורמנס-ארט ומוזיקה עכשוויים.

המסלול מקנה שיטות עבודה והיכרות עם גישות שונות לחקר הקול, לקשר בין קול לתנועה ולעבודת גוף, לקומפוזיציה ולבניית מופע בז'אנרים שונים של קול: קול בתנועה, שירה פונטית, אמנות טקסט סאונד, Spoken Word, תיאטרון מוזיקה עכשווי, אלתור קולי מוזיקלי ועבודה קולית באנסמבל.

התוכנית מיועדת לבעלי רקע וניסיון באמנויות המופע: זמרים, מוזיקאים, אנשי תיאטרון, מחול, אמני מיצג ואמנים בינתחומיים. הלימודים מציעים אפשרויות הן בהרחבת האספקט הקולי בתחום שממנו בא היוצר והן בהצעת פורמטים וכיווני יצירה חדשים.

לאתר התוכנית: http://www.synapsa.co.il/?p=5320להרשמה ולפרטים נוספים: 054-5999863, 054-8128768  או [email protected]

פול מקארתי, "דילמת משק הבית של פינוקיו אף-צינור", 1994, מיצב עם 10 תחפושות, מתוך חלל התערוכה. צילום: אלעד שריג

פול מקארתי, "דילמת משק הבית של פינוקיו אף-צינור", 1994, מיצב עם 10 תחפושות, מתוך חלל התערוכה. צילום: אלעד שריג

מפגש עם האספן פיליפ כהן בתערוכה "מותק, סידרתי מחדש את האוסף"

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות
חמישי,
6 ביוני 2013, ב-19:00. הכניסה חופשית

האספן הצרפתי פיליפ כהן, שעבודות מהאוסף הבינלאומי שלו מוצגות בימים אלה בתערוכה "מותק, סידרתי מחדש את האוסף", יתארח במוזיאון פתח-תקווה לשיחה אישית על נקודת המבט המחקרית שלו על אספנות.

כהן יספר על התשוקה לאמנות, על הטעם הייחודי שגיבש, על הדיאלוג האישי המתמשך שהוא מנהל עם אמנים בינלאומיים מובילים וביניהם דאגלס גורדון, פיליפ פארנו וטינו סגל, על המשולש אספן-אמן-יצירה ועוד.

משתתפים: האמנית מירי סגל ומנהלת ואוצרת ראשית של מוזיאון פתח-תקווה, דרורית גור-אריה. מנחה: יונתן טואיטו, מנהל ואוצר גלריה BAAD. המפגש ייערך באנגלית.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *