הוכרזו הזוכים בפרס יגאל אהובי וב"בחירת הפטיש" ביריד צבע טרי

אלה ליטביץ ואמיר יציב זכו בפרס אוסף יגאל אהובי לאמן המבטיח בחממת האמנים העצמאים ביריד צבע טרי 6. "בחירת הפטיש" של סותבי'ס לשנת 2013 היא שתי יצירות של ליאת אלבלינג. פרס אוסף יגאל אהובי לאמן המבטיח בצבע טרי מוענק מדי שנה לאמן הנבחר מבין אמני חממת האמנים העצמאים ע"י ועדה מיוחדת וזוכה בפרס כספי בסך […]

אלה ליטביץ ואמיר יציב זכו בפרס אוסף יגאל אהובי לאמן המבטיח בחממת האמנים העצמאים ביריד צבע טרי 6. "בחירת הפטיש" של סותבי'ס לשנת 2013 היא שתי יצירות של ליאת אלבלינג.

פרס אוסף יגאל אהובי לאמן המבטיח בצבע טרי מוענק מדי שנה לאמן הנבחר מבין אמני חממת האמנים העצמאים ע"י ועדה מיוחדת וזוכה בפרס כספי בסך 40,000 ₪ ובתערוכת יחיד ביריד בשנה לאחר הזכייה. השנה יוענק הפרס השנה לשני אמנים שיחלקו את הפרס הכספי בין שניהם. גם בשנה שעברה זכו בפרס שני אמנים, אלהם רוקני ומתן מיטווך, המציגים השנה תערוכת יחיד ביריד.

ועדת הפרס לשנת 2013 כללה את האוצר הבכיר יונה פישר, האמן פרופסור נחום טבת, יו"ר הועדה איש העסקים ואספן האמנות יגאל אהובי, המנהלת העסקית של אוסף יגאל אהובי לאמנות תמי גילת, ומנהלת האוצרות של אוסף יגאל אהובי לאמנות שרית שפירא. בנימוקי הבחירה נכתב כי "עבודותיהם של אלה ליטביץ ואמיר יציב ניחנות באיפוק ובמופנמות לשם התרכזות בפיתוחה של שפת אמנות עקרונית, המשמרת את רגעיה הקריטיים של האמנות המושגית ועושה אותם אקטואליים בעבור הנסיבות העכשוויות".

אלה ליטביץ, 1982, חיה ויוצרת בברלין. בוגרת בצלאל, הציגה בתערוכות בישראל, אירופה וארה"ב. זוכת מלגת Stiftung Kunstfonds bonn גרמניה 2012 ופרס Botín Foundation ספרד 2013.
אמיר יציב, 1972, חי ויוצר בברלין. זוכה מלגת DAAD study scholarship
ומלגת Stiftung Kunstfonds bonn גרמניה, הציג במוזיאונים בישראל ובאירופה.

אלה ליטביץ - Hollow Heart

אלה ליטביץ – Hollow Heart

אמיר יציב - Thermogram

אמיר יציב – Thermogram

בית המכירות הפומביות סותבי'ס בוחר מדי שנה עבודה אחת מתוך כלל העבודות המוצגות בחממת האמנים העצמאים בצבע טרי. עבודה זו נכללת במכירת האמנות הבינלאומית והישראלית של בית המכירות בניו יורק בדצמבר באותה שנה. סות'ביס נושאת בהוצאות המכירה, וההכנסות מהמכירה נמסרות לאמן.

ועדת "בחירת הפטיש" לשנת 2013 כללה את סיגל מרדכי, מנכ"לית סותבי'ס בישראל, רבקה סקר, יו"ר סותבי'ס ישראל, ג'ניפר רוט, סגנית נשיאה בכירה סותבי'ס ניו יורק, ותמנע רוזנהיימר מישראל. בנימוקי הבחירה נכתב כי "בעבודותיה יוצרת ליאת אלבלינג תפנים מסקרן ומאתגר שמתכתב עם פונקציונליות ודיספונקציונליות בארכיטקטורה. בצילומים אלה חוזרת ליאת למאפיינים הבסיסים של האמנות: פרספקטיבה, אור וצל, היחס בין דו מימד ותלת מימד, ומפגשים בין חומרים, צבעים וטקסטורות. באופן ההצגה של העבודה יוצרת האמנית אובייקט "נקי" ושלם. אנו בסותבי'ס מאוד סקרנים ומחכים לראות את המשך עבודתה האמנותית המרתקת של ליאת אלבלינג".

ליאת אלבלינג, ילידת 1980, חיה ועובדת בתל אביב. בוגרת תוכנית לאמנות פלסטית במדרשה לאמנות בית ברל, סיימה בהצטיינות לימודי צילום בבית הספר מנשר לאמנות.

ליאת אלבלינג - Interactions #1/ Interaction #2

ליאת אלבלינג – Interactions #1/ Interaction #2

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *