פרסים לעיינה פרידמן וורה גוטקינה

עיינה פרידמן וורה גוטקינה הן זוכות פרסי מרדכי איש שלום על מפעל חיים ושושנה איש שלום לציירי ירושלים לשנת 2013. שופטות פרס מרדכי איש שלום פרופ' זיוה עמישי-מייזלש, מגדלנה חפץ וצילה איש שלום כתבו בהחלטתן כי "עיינה פרידמן היא אמנית רב-תחומית העוסקת במדיות רבות ומגוונות, החל מציור, פיסול וצילום וכלה במיצבים, מיצגים ואמנות הוידיאו. היא […]

עיינה פרידמן וורה גוטקינה הן זוכות פרסי מרדכי איש שלום על מפעל חיים ושושנה איש שלום לציירי ירושלים לשנת 2013.

שופטות פרס מרדכי איש שלום פרופ' זיוה עמישי-מייזלש, מגדלנה חפץ וצילה איש שלום כתבו בהחלטתן כי "עיינה פרידמן היא אמנית רב-תחומית העוסקת במדיות רבות ומגוונות, החל מציור, פיסול וצילום וכלה במיצבים, מיצגים ואמנות הוידיאו. היא חלוצה  בארץ בתחום שימושים חדישים בטקסטיל בשטחי האמנות. לא רק יצרה פסלים ומיצגים  המשתמשים בבד  אלא גם עסקה רבות בהרצאותיה בהסטורית המדיה הזאת בנסיון להרחיב את עניין האמנים הצעירים בה. באמנותה, היא מתעמתת  עם סטריאוטיפים, ומדגישה נושאים פמיניסטיים מחד גיסא ונושאים המושפעים מהיותה  דור שני לשואה מאידך גיסא  . בנוסף לתערוכות רבות בהן היא משתתפת כיוצרת בארץ ובחו"ל, היא אוצרת תערוכות  חשובות, בהן היא כוללת יצירות של אמנים צעירים כדי להביאן לתשומת לב  הקהל. על כל פעילויותיה הרבות האלה, מוענק לה פרס ע"ש מרדכי איש-שלום על מפעל חיים.

שופטי הפרס ע"ש שושנה איש-שלום ז"ל לציירי ירושלים תמנע זליגמן, 
בן-ציון רוזנברג
 ומקס אפשטיין כתבו בהחלטת הבחירה בגוטקינה כי "הדימויים הנעים בין הרוחני לארצי צפים בציוריה של ורה גוטינקה ומתעתעים כמעין פטה-מורגנה בצופה. שימושה בצבע דליל במרבית מהיצירות מעניק שקיפות המוסיפה לתחושת הריחוף, ומאפשר גילוי של טקסטורת הבד המחוספס מתחת לצבע. שילוב זה של דימוי נע על הציר הדק בין הפיגורטיבי למופשט מצד אחד וטכניקה רישומית אך מושקעת מצד שני, מעניק לעבודות מורכבות גבוהה ומראה אסתטי מסקרן.
בחירתה בהצגת הבדים כמעין שטחי קיר לא ממוסגרים מאזכרת הקשרים דתיים-נוצריים של איקונות מכנסיות נידחות, חשוכות ומאובקות, וממזגות בין מסורות האמנות הדתית לאמנות חילונית. כל אלו מעניקים מרחב פרשנות וסקרנות למתבונן. 
על כל אלו מוענק לורה גוטקינה הפרס ע"ש שושנה איש שלום לשנת 2013.

טקס הענקת הפרסים יתקיים ביום שלישי, כ"ו בטבת תשע"ב, 8.1.2012 בשעה 17:00 בבית האמנים ירושלים, רח' שמואל הנגיד 12.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *