פרס לפלג דישון

פלג דישון הוא זוכה תחרות פרס לאמנות חזותית ע"ש מירון סימה לשנת 2013. הפרס, בגובה 20,000 ש"ח, יוענק במועד תערוכתו בבית האמנים בירושלים בפברואר 2013. הפרס ע"ש הצייר מירון סימה, המוענק אחת לשנתיים, יועד בפעם השניה לחלוקתו ליוצרים בעבודות על נייר. חברי ועדת הפרס היו האוצרים עדנה מושנזון ויגאל צלמונה והאמן גלעד אפרת. בנימוקי הועדה […]

פלג דישון הוא זוכה תחרות פרס לאמנות חזותית ע"ש מירון סימה לשנת 2013. הפרס, בגובה 20,000 ש"ח, יוענק במועד תערוכתו בבית האמנים בירושלים בפברואר 2013.
הפרס ע"ש הצייר מירון סימה, המוענק אחת לשנתיים, יועד בפעם השניה לחלוקתו ליוצרים בעבודות על נייר. חברי ועדת הפרס היו האוצרים עדנה מושנזון ויגאל צלמונה והאמן גלעד אפרת.

בנימוקי הועדה לבחירה בדישון נכתב כי "גוף היצירה הבינתחומי שמציע דישון מעיד על חשיבה מקורית, רעננה ומורכבת, על יכולת עשייה מרשימה ועל סקרנות חקרנית גדולה וערנות לשאלות אמנותיות עקרוניות הנוגעות למעמדו של הדימוי ולמשא ומתן בין החזותי לגופני ובין האור כנוכחות חומרית בחלל לאור כקרינה.
עבודותיו של דישון מציעות אמירה אמנותית ייחודית הנוגעת בעת ובעונה אחת במדיומים אמנותיים שונים: מלאכת מגזרות הנייר המסורתית, הצילום, המופע הקולנועי, התקנת תפאורות, אמנות התאורה התיאטרלית והאדריכלות; דישון מאתגר את כל אלה, מפיח בהם חיים חדשים, מוסיף להם רבדים של משמעות ויצירתיות ומשנה את הגדרותיהם.
פלג דישון מצליח להפוך את הנייר לשחקן ראשי בעולם דמיוני עשיר ומסתורי שהוא בורא באמצעות שיטות עבודה אישיות מפתיעות ומגוון של אמצעים סותרים לכאורה: מלאכת כפיים עמלנית, טכנולוגיה משרדית עדכנית, הקרנה וצילום. הנייר הפשוט והשטוח כחומר גלם ניטראלי משנה בעבודותיו מצבי צבירה: ממצע תלת-ממדי שהדימויים גזורים בו למסך כמעט שקוף, ממחולל אור למקור של מופע רפאים כמו קולנועי מתעתע.
תאטרון הצלליות המוזר שהוא יוצר בעבודותיו מעמיד עולם עצמאי, מקביל, מקוטע, מדאיג, לא מפוענח ומסקרן.
הפרס ע"ש מירון סימה מוענק לפלג דישון על יכולתו לשלב ביצירותיו באופן מזהיר חומרים, שיטות עשייה ורעיונות, לפרוץ גבולות של מדיומים אמנותיים ולבטא באמצעותן תפיסת עולם עכשווית, מעודכנת, מעמיקה וגם אישית מאוד".

פלג דישון – פרט מתוך העבודה "שיטפון", 2012

3 תגובות על פרס לפלג דישון

    כל הכבוד לפלג על הזכיה בפרס וגם להורים הגאים
    מהבני דודים

    בשעה טובה!!!!!!!!כל הכבוד!!!!!!!
    בנצי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *