פרופ' אווה אילוז – הנשיאה הבאה של האקדמיה בצלאל

הוועד המנהל אישר הערב (רביעי) את המלצת ועדת החיפוש על מינויה של פרופ' אווה אילוז לנשיאה הבאה של בצלאל אשר תחליף את פרופ' ארנון צוקרמן שמסיים את תפקידו. מינויה של אילוז יובא לאישור חבר הנאמנים של האקדמיה בישיבתם הקרובה ויכנס לתוקפו מראשית שנת הלימודים תשע"ג. אווה אילוז נולדה בפס שבמרוקו גדלה והתחנכה בצרפת ולאחר מכן […]

הוועד המנהל אישר הערב (רביעי) את המלצת ועדת החיפוש על מינויה של פרופ' אווה אילוז לנשיאה הבאה של בצלאל אשר תחליף את פרופ' ארנון צוקרמן שמסיים את תפקידו.

מינויה של אילוז יובא לאישור חבר הנאמנים של האקדמיה בישיבתם הקרובה ויכנס לתוקפו מראשית שנת הלימודים תשע"ג.

אווה אילוז נולדה בפס שבמרוקו גדלה והתחנכה בצרפת ולאחר מכן בישראל ובארה"ב. כיום, היא פרופ' מן המניין במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטה העברית. תחומי המחקר שלה הם: סוציולוגיה של התרבות, סוציולוגיה של הרגשות וסוציולוגיה של הקפיטליזם, כאשר היא עומדת על ההשפעות של הצרכנות ושל אמצעי תקשורת המוניים, על דפוסים רגשיים.

אילוז כתבה ספרים על אהבה רומנטית, אופרה ווינפרי, תרבות הקפיטליזם ועל ההתגבשות של תרבות פסיכולוגית במהלך המאה העשרים.  ספריה תורגמו ל- 15 שפות (קוריאנית, טיוואנית, ברזילאית ורוב השפות האירופאיות), וכמה מהם זכו בפרסים בינלאומיים. בשנת 2004 היא הוזמנה לשאת את סדרת ההרצאות היוקרתית על שם אדורנו בפרנקפורט שבגרמניה, ועסקה, בין השאר, בהשפעה של טכנולוגיית האינטרנט על יחסים מיניים ורומנטיים. בשנת 2009 נבחרה אילוז ע"י העיתון הגרמני Die Zeit כאחת מתריסר ההוגים שישפיעו ויעצבו את המחשבה על "המחר".  בשנה זו גם זכתה בתואר "החוקר המצטיין" של האוניברסיטה העברית, ירושלים.

אילוז הוזמנה כפרופסור אורח לאוניברסיטת פרינסטון ולבית הספר ללמודים גבוהים בפריז, הייתה עמיתה ב  "Wissensaftskolleg" שבברלין, ולאחרונה עוסקת בכתיבה ציבורית בעיתון הארץ בנושאים מגוונים כגון: ספרות, פוליטיקה וענייני חברה. בימים אלו היא שוקדת על כתיבת שני ספרים חדשים האחד בנושא "50 Shades of Grey" ("או מדוע ספרים הופכים לרבי מכר") והשני בנושא "רגשות, ספרות וחברה".

3 תגובות על פרופ' אווה אילוז – הנשיאה הבאה של האקדמיה בצלאל

    אני חושבת שזה נפלא, רק תורידו את הגרשיים מ״אדורנו״, אם לא קשה לכם.

    עולם האמנות נמצא כנראה במשבר אם איננו מסוגל להוציא מתוכו אנשים בעלי שעור קומה שיעמדו בראש ה-"אקדמיה" לאמנות שלו, ונזקק להביא אנשים מוכשרים מתחומים אחרים.

    מפתיע, לטובה כמובן. מה יש למישהי בשיעור הקומה שלה לחפש במוסד האנכרוניסטי הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *