פרס לעלמה יצחקי

עלמה יצחקי היא זוכת הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמן צעיר לשנת 2012, בשיתוף בית האמנים ירושלים. בנימוקי ועדת הפרס, שכללה את האמנים לארי אברמסון, שרון פוליאקין ואפרת גל-נור, נכתב כי "ציוריה של עלמה יצחקי מעוררים בצופה אי שקט, תחושה מלנכולית של ריקנות וחוסר משמעות. היכן מגולמת המלנכוליה שבציוריה – בדמויות הספק-משועממות ספק-נואשות, בסיטואציות החברתיות […]

עלמה יצחקי היא זוכת הפרס לציור ע"ש אסנת מוזס לאמן צעיר לשנת 2012, בשיתוף בית האמנים ירושלים.

בנימוקי ועדת הפרס, שכללה את האמנים לארי אברמסון, שרון פוליאקין ואפרת גל-נור, נכתב כי "ציוריה של עלמה יצחקי מעוררים בצופה אי שקט, תחושה מלנכולית של ריקנות וחוסר משמעות. היכן מגולמת המלנכוליה שבציוריה – בדמויות הספק-משועממות ספק-נואשות, בסיטואציות החברתיות הקפואות, או בטיפול הציורי העמלני במשטחי הצבע? ואולי המלנכוליה היא בכלל אשליה, ירושה בלתי נמנעת של תולדות האמנות הנכפית על הציירת, ודרכה על הציור ועלינו הצופים?
ההתבוננות בציוריה של יצחקי מעלה שאלות מהותיות בנוגע לקיום האנושי לקיום שמתרחק ממהויות, קיום ששפת הציור לכאורה לא תואמת אותו ושוב לא מתאימה לייצג אותו. כך, באומץ לב וכנגד כל הסיכויים, יצחקי מתעקשת לנסח שפת ציור עכשווית הנושאת במשיחות המכחול שלה את זכרון העבר תוך שהיא שואפת להתמודד עם השאלות הרלוונטיות ביותר לדור הצעיר היום.
על תפיסתה את הציור כמדיום בר-תוקף לביטוי החוויה החברתית העכשווית, על נחישותה ועל שפת הציור הייחודית שלה מעניקים השופטים לעלמה יצחקי את הפרס ע"ש אסנת מוזס לשנת תשע"ב.

במסגרת הפרס תציג יצחקי תערוכות יחיד בבית האמנים בירושלים. התערוכה תיפתח ב-25.10.2012, טקס הענקת הפרס ייערך ב-1.11.2012

עלמה יצחקי, מלנכוליה, 2011, שמן על בד

2 תגובות על פרס לעלמה יצחקי

    פוליאקין וגל נור מחלקו פרסים? פני הדור…

    כל הכבוד עלמה!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *