חנוך מרמרי הסיר את מועמדותו לתפקיד נשיא בצלאל

חנוך מרמרי שנבחר בסוף מרץ לתפקיד נשיא בצלאל, הודיע הערב ליו"ר הועד המנהל של המוסד עו"ד צבי ברק על הסרת מועמדותו לתפקיד, וזאת בעקבות התנגדות המועצה להשכלה גבוהה למינוי נשיא שאינו איש אקדמיה בעל תואר פרופסור. במכתב שהעביר מרמרי לחברי הוועד המנהל לקראת הדיון כתב כי "אם חברי הוועד המנהל יחליטו לתת משנה תוקף להחלטתם […]

חנוך מרמרי שנבחר בסוף מרץ לתפקיד נשיא בצלאל, הודיע הערב ליו"ר הועד המנהל של המוסד עו"ד צבי ברק על הסרת מועמדותו לתפקיד, וזאת בעקבות התנגדות המועצה להשכלה גבוהה למינוי נשיא שאינו איש אקדמיה בעל תואר פרופסור.

במכתב שהעביר מרמרי לחברי הוועד המנהל לקראת הדיון כתב כי "אם חברי הוועד המנהל יחליטו לתת משנה תוקף להחלטתם שאישרה את מועמדותי לנשיא ולהמליץ לחבר הנאמנים על אישור המינוי, אמשיך בהכנותיי לכניסה לתפקיד. החלטה אחרת – או העדר החלטה – תהיה מבחינתי סיבה להסרת מועמדותי". בישיבת הוועד המנהל הוחלט כי לנוכח הנסיבות שנוצרו, יתקשו להגן על מועמדותו של מרמרי מול התנגדות המועצה להשכלה גבוהה. בעקבות הסרת המועמדות הוחלט על הקמת ועדת חיפוש חדשה.

1 תגובות על “חנוך מרמרי הסיר את מועמדותו לתפקיד נשיא בצלאל”

    זה שחנוך מרמרי אינו איש אקדמיה בעל תואר פרופסור זו ממש לא סיבה לא לקבל אותו לתפקיד. יצירה או ניהול בתחום האמנות אינה קשורה לידע אחד או אחיד. מוסדות האקדמיה מדירים משעריהם צורות רבות של ידע אשר ניתן להשיג באופנים רבים אחרים. הגיע הזמן ליצירת קריטריונים אחרים. זהו מונופול לא צודק ולא שיוויוני על הידע. ואם על שיוויון דיברתי- יש אפליה מגדרית נוראית ובולטת של נשיאי בצלאל לדורותיהם, וכולכם מתעלמים מזה! עשרות שנים גברים כיהנו בתפקיד זה- הגיע הזמן שנשווה את השנים ונמנה נשים לתפקיד הזה. וכידוע בחוגי הפמיניזם האקדמאי- ידע פמיניסטי אמיתי נולד מחוץ לכתלי האקדמיה, משנה את האקדמיה ואת מערך הכוחות. לתשומת ליבכן/ם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *