נעה דר, ענבל פינטו ואבשלום פולק בין הזוכים בפרויקט של מפעל הפיס למחול לצעירים – "עפים"

חמישה יוצרים ביניהם נימה יעקובי וישראל ברייט, דביר רוזן ועירד מצליח ועפרה לוי יהודאי נבחרו כזוכים בפרויקט הייחודי "עפים" שמטרתו לחשוף את קהל הילדים ובני הנוער ברחבי הארץ למחול אמנותי איכותי. כל אחד מן היוצרים הזוכים יקבל ממפעל הפיס תקציב של 100,000 ₪ עבור פיתוח היצירה המלאה והפקתה כמופע בימתי ברחבי הארץ. כ-40 יוצרי מחול ישראלים […]

חמישה יוצרים ביניהם נימה יעקובי וישראל ברייט, דביר רוזן ועירד מצליח ועפרה לוי יהודאי נבחרו כזוכים בפרויקט הייחודי "עפים" שמטרתו לחשוף את קהל הילדים ובני הנוער ברחבי הארץ למחול אמנותי איכותי. כל אחד מן היוצרים הזוכים יקבל ממפעל הפיס תקציב של 100,000 ₪ עבור פיתוח היצירה המלאה והפקתה כמופע בימתי ברחבי הארץ.

כ-40 יוצרי מחול ישראלים הגישו מועמדות לפרויקט. היוצרים התבקשו להגיש הצעות ליצירות מחול חדשות ומקוריות המיועדות לילדים (גילאי 4-8) או לבני נוער (גילאי 9-12). לבחינת ההצעות הוקמה ועדה אמנותית שכללה את יאיר ורדי, מנכ"ל מרכז סוזן דלל למחול ולתיאטרון וראש המחלקה למחול באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, רוני פינקוביץ', מנהל אמנותי של תיאטרון המדיטק בחולון, ענת דניאלי, כוריאוגרפית להקת המחול ענת דניאלי ושותפה בהקמת בית ספר ומרכז לכוריאוגרפיה "כלים", ארקדי זיידס, כוריאוגרף מורה ורקדן עצמאי, גליה פרדקין, כוריאוגרפית, במאית תיאטרון תנועה, מטפלת ומורה לתנועה במגמות משחק בסמינר הקיבוצים ותלמה ילין.
כל אחד מחמשת הזוכים יקבל ממפעל הפיס תקציב הפקה בסכום של 100,000 ₪ עבור פיתוח היצירה המלאה והפקתה כמופע בימתי. כמו כן, תעמיד המועצה לרשות ההפקה והרקדנים ליווי אמנותי עד לגיבוש המופע המוגמר.
היצירות הזוכות ייחשפו בשלושה מופעי בכורה בשלושה מוקדים ברחבי הארץ – בצפון, במרכז ובדרום, כאשר בכל אירוע יוצגו כל היצירות הזוכות.
היוצרים והיצירות הזוכות:
1.    ענבל פינטו ואבשלום פולק – "דגי זהב"
המופע הוא מסע אינטימי אל הדמיון, מסע אשר הופך את הפרטים הקטנים של החיים לעולמות חדשים מלאי הומור ופיוט. השגרה השוחקת של החיים הופכת מתוקה ועשירה כשמשחררים את כבלי הדמיון. ייחודו של המופע הוא בשילוב בין האמנויות של התיאטרון לבין המחול, מופע המלא בקסם, ביצירתיות, בהומור וביופי.
1.    נעה דר – "מה פתאום" (שם זמני)
המופע מוקדש לילדים שאוהבים לשחק במשחקי דמיון איתם הם בוראים מציאות שונה שבה מתגברים על פחדים, מנצחים אויבים, משתנים למישהו שהם עדין או כבר לא ומבינים טוב יותר מי הם ואת מי שהם לא. המשחק הדמיוני מאפשר להם לאסוף את האומץ לפלס דרכים חדשות במציאות.
1.    קבוצת במה- נימה יעקובי וישראל ברייט- "מסובב המכנסיים"
חלום במחול על ילד שסובב את העולם. "מסובב המכנסיים" הוא סיפור על ילד שלבש את המכנסיים שלו קצת מסובבים – כלומר הריצ'רצ' בצד והכיס מלפנים… מיד קבעו המומחים שהילד סובל מ"סבבת המכנסיים" שזו מחלה אפילו יותר מסוכנת מ"הפכת הנעליים", המחלה של מי שלובש את נעל שמאל על רגל ימין וההיפך…
המופע נוגע בהומור ומעיני הילד בכל נושא האבחונים והטיפולים הפורחים בימינו ומספר סיפור שבסופו דווקא יכולתו המיוחדת של "מסובב המכנסיים" מצילה את העולם כולו.
1.    דביר רוזן (בית אומנויות תרבות רחוב)- "חיי רחוב ישראלי"
המופע יספר בתנועה ייחודית ובמוסיקה את סיפור חייו של רחוב הישראלי בדרך תיאטרלית וחינוכית. דרך ריקודי הברייקדאנס וההיפ הופ, שירת ראפ, ביטבוקס ואמנות התנועה האורבאנית-פארקור, המופע יצייר בצבעוניות מצבים ודמויות מוכרות מרחוב סטנדרטי ואת הסיטואציות שאיתן נאלצים בני נוער להתמודד בחיי היומיום.
1.    עירד מצליח ועפרה לוי יהודאי – "מעשה באבן"
ביום גשום אחד מצא חמי אבן פלאים שבכוחה להגשים כל משאלה. אבל כאשר אריה רעב מבהיל אותו לפתע, מבקש חמי משאלה שמביאה לתוצאות בלתי צפויות.
היצירה מבוססת על עיבוד של הסיפור "ירמיהו ואבן הפלאים" מאת ויליאם סטייג. שירי להקת החיפושיות (הביטלס) מלווים את הסיפור ובעזרת מילות השירים נפרשת העלילה והמפגש בין הסיפור לשירים יוצק משמעות חדשה ומפתיעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *