מרכז אמנות חדש יפתח בבאר-שבע

"הבאר" – מרכז חדש לאמנות ומדיה חזותית בבאר-שבע, יושק ביום שלישי הבא, ה-6 במרץ 2012. "הבאר" הוא חלל תצוגה הממוקם בעיר העתיקה של באר-שבע. המרכז, שיפעל ללא מטרת רווח, נועד לקדם וליצור פעולות אמנות ותרבות, תערוכות וכנסים המשלבים תכנים תיאורטיים ואמנות בין-תחומית. המרכז שם דגש על עבודות אמנות בתחומי הווידאו, הקולנוע הניסיוני והמולטימדיה. "הבאר", שהוקם […]

"הבאר" – מרכז חדש לאמנות ומדיה חזותית בבאר-שבע, יושק ביום שלישי הבא, ה-6 במרץ 2012.

"הבאר" הוא חלל תצוגה הממוקם בעיר העתיקה של באר-שבע. המרכז, שיפעל ללא מטרת רווח, נועד לקדם וליצור פעולות אמנות ותרבות, תערוכות וכנסים המשלבים תכנים תיאורטיים ואמנות בין-תחומית. המרכז שם דגש על עבודות אמנות בתחומי הווידאו, הקולנוע הניסיוני והמולטימדיה.

"הבאר", שהוקם וימומן ביוזמת עיריית באר שבע, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב וקרן רש"י, ינוהל על-ידי אוסבלדו רומברג, שישמש גם כאוצר הראשי של הגלריה. המרכז יפתח בתערוכה "הומאז' לדניס אופנהיים, 2011-1938", העוסקת באמנות גוף משנות השבעים ותכלול עבודות וידאו של האמן אשר טרם הוצגו בארץ.

האמן דניס אופנהיים זכה לתשומת לב בינלאומית הודות למכלול יצירות אמנות קונספטואליות הכוללות מיצגים, פיסול וצילום. בראשית שנות ה-70, אופנהיים עמד בחוד החנית של אמנים שעשו שימוש בסרטי צילום ווידיאו כאמצעי לחקירת נושאים הקשורים באמנות גוף ומיצגים. בסדרת עבודות שהפיק בין 1970 ל-1974, אופנהיים השתמש בגופו כדרך לקריאת תיגר "על העצמי": הוא חקר את גבולות הסיכון האישי, השתנות ותקשורת באמצעות פעולות מיצג טקסיות ויחסי גומלין. "הבאר" שמחה להציג מבחר מיצירות הווידאו ההיסטוריות של אופנהיים מראשית שנות ה-70, שעד כה זכו לחשיפה מועטה ולאחרונה הועברו לפורמט דיגיטלי במיוחד לקראת הצגתן המחודשת.

בתערוכה ישתתפו עוד ארבעה אמנים ישראלים שיציגו את עבודותיהם כמחווה לזכרו של אופנהיי: בני אפרת, נחום טבת, חיים מאור ומוטי מזרחי.

התערוכה תיפתח, כאמור, ביום שלישי, "ב באדר תשע"ב, 6 במרץ 2012, בשעה 18:00, ברח' טרומפלדור 19, העיר העתיקה, באר-שבע.

הגלריה פתוחה לקהל בימים ד'-ה' בין השעות 16:00-20:00,
וביום ו' בין השעות 10:00-14:00.
נעילת התערוכה: 31 למאי

1 תגובות על “מרכז אמנות חדש יפתח בבאר-שבע”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *