רב ערב 17.1.12

שתי תערוכות חדשות במוזיאון הרצליה, עותקים בחינם מספרו החדש של תומר גרדי, הרצאה בבית האמנים, תערוכה בגלריה ברבור ועוד

מערכת "רב-ערב" מיועדת להפצת מידע על אירועי אמנות ותרבות באמצעות ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. במילים אחרות "רב-ערב", הפועל במתכונת דומה למודל של האתר הבינ"ל אי-פלוקס, כולל מידע על תערוכות, אירועי תרבות ומופעים שאנשי המערכת חושבים שכדאי לבקר בהם. בנוסף למידע השבועי, תציע המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע למנויי האתר.


השבוע:


מתיחת קו – אמנות ספרדית בת־זמננו | לוויינים: עומר פסט – עבודות וידיאו
שתי תערוכות חדשות במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית
מוצ"ש ה־ 21בינואר 2012, בשעה 20:00

 Omer Fast, De Grote Boodschap, 27 min. 2007
 Omer Fast, De Grote Boodschap, 27 min. 2007

מתיחת קו
אוצרת: גילה לימון
לראשונה בישראל מוקדשת תערוכה לאמנים ספרדים בני־זמננו. האמנים המשתתפים בתערוכה, קרלוס איריחלבה, קרלוס בונגה, דורה גרסיה, אנחלה דה לה קרוז, כריסטינה לוקס, פרן מאנה, מתיאו מטה, חררדו קוסטנסה ואיזבל רוקמורה, מציגים ציורים, מיצבים, תצלומים ועבודות וידיאו שעוסקות בתהליכי יצירתם או חצייתם של גבולות מסוגים שונים. העבודות בוחנות גבולות בין מדינות, בין תקופות היסטוריות, בין צורות התנהגות מקובלות לבלתי מקובלות, בין מרחבים מלאכותיים למרחבי הטבע, ואת הגבולות בין אמנות, פילוסופיה וחיי היום־יום.

לוויינים: עומר פסט
אוצר: יהושע סימון
התערוכה כוללת קבוצת עבודות מהשנים האחרונות ומשלבת הקרנות סרטים והצבות וידיאו. עבודותיו של פסט, שנולד בישראל, למד בארה"ב וחי ופועל בברלין, טרם הוצגו בארץ, וזוהי הזדמנות ראשונה לצפות בהן בישראל.
במסגרת התערוכה יוצגו עבודתו האחרונה של פסט "5,000 רגל זה הכי טוב" (2011), הצבת הווידיאו "נוסטלגיה" (2009) ועבודת הווידיאו "האמרה הגדולה" (2007). התערוכה, הפזורה ברחבי המוזיאון כלוויינים, מתמקדת בתהליכי העבודה וההצבה המיוחדים שפיתח פסט במסגרת עיסוקו בחומר תיעודי ובפורמטים בדיוניים: ראיונות וצילום במעגל סגור, ז'אנרים טלוויזיוניים ועלילתיים, תצלומי אוויר ותצלומים ממבט־על לא מאויש כשל לוויין. פסט, יליד 1972, זכה בפרס הנויינשיונאלגאלרי לשנת 2009 (המקבילה הגרמנית לפרס טרנר הבריטי), ובמדליה של הביאנלה של מוזיאון וויטני לאמנות אמריקנית בניו יורק (2008).

מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, רחוב הבנים 4, הרצליה, מיקוד 46379
09-9551011    www.herzliyamuseum.co.il
שעות פתיחה: ימים ב', ד', ו' ושבת – 14:00-10:00, ימים ג', ה' – 20:00-16:00, בימי א' המוזיאון סגור למבקרים


אבן, נייר – 5 עותקים חינם מספרו של תומר גרדי

"אבן, נייר" נפתח בשמועה. בגוף ראשון, דוקומנטרי, אני מחפש אחר אמיתותה. המוזיאון הגדול להיסטוריה וטבע, במקום שבו נולדתי וגדלתי, קיבוץ דן, בגליל העליון, עשוי אבנים של כפר ערבי הרוס.
אלא שלא סיפור בילוש מסופר כאן, בספר, לא סיפור של התחקות. כבר במחציתו הראשונה של הפרק הראשון מתאמתת השמועה. מאורכבת בארכיון קיבוץ דן, בארכיון הציוני בירושלים, בזכרונם של חברי וחברות קיבוץ. חברי הקיבוץ פרקו את הכפר, הובילו את אבני בתיו במשאית, מההר אל העמק, ערמו את אבני הכפר על חלקת הכרם הישנה, וצרו ממנו מוזאון להיסטוריה. הונין קראו לכפר.
היסטוריה כותבים במילים, ומילים משנות היסטוריה. כשמשתנה היסטוריה, משתנה גם המקום. איך ישנו המילים את ההיסטוריה שלנו, את המקום שבו אנחנו חיים? "אבן, נייר" מפעיל את המילים, את השפה העברית, ומבקש לשנות כך את המקום באמצעות השפה. הלוך וחזור, מן הכפר הונין, הלאה ממנו, ובחזרה, בעשרה שערים, בדיוניים בחלקם, בחלקם תעודיים, בפרוזה, בשירה, במחזה, בזרמי-התודעה, מחפש הספר את הספרות ואת האי-ציות. את ההתנגדות ואת שפתה.
הוצאת הקיבוץ המאוחד, סדרת הכבשה השחורה

מעוניינים/ות לקבל את הספר? חמישה עותקים ממתינים לפונים/ות הראשונים/ות.
כתבו ל: [email protected] וציינו שם, כתובת ומספר טלפון.

השקת הספר: אלסריאיא, התאטרון הערבי-עברי ביפו, רחוב מפרץ שלמה 10, יפו
יום חמישי, 19.1, בשמונה וחצי בערב

דוברות: הללי פינסון, מחמד ג'בלי, מתי שמואלוף, נוית בראל
מנחה: יהודה שנהב
אחרי ההשקה: מסיבה באנה לולו
קישור לשני העמודים הראשונים בספר
קישור לארוע בפייסבוק

כניסה חופשית


 וידאו רשת, קופסה שחורה – תערוכה חדשה בגלריה גבעון
אוצרים: דורון גולן / מייקל ספקואוסקי


On The Grid by Michael Bell-Smith

התערוכה “וידאו רשת, קופסה שחורה” מציגה לקט עבודות וידאו המופיע באתר האינטרנט http://dvblog.org. האתר, שפועל משנת 2005, מהווה עדות להתרחבות המהירה של אמנות הוידאו באינטרנט, ובמיוחד וידאו-ארט שנוצר מלכתחילה במטרה לעלות לרשת. האתר מתפקד כמגזין וידאו יומי מקוון וארכיון עבור קטעי וידאו בפורמט ’קוויק–טיים’. האתר ניסה למקם את פריחת הוידאו באינטרנט בהקשר של מסורת הקולנוע הניסיוני של המאה ה-20, והיה אחד הראשונים לעשות זאת, תוך התייחסות גם לקשרים שבין אמנות וידיאו ל”קולנוע שימושי” באמנויות כגון פרסום, קליפים וקומדיה. התעקשות יוצריו כי כל יצירה שמופיעה באתר חייבת להיות מאוכסנת בשרתיו הפכה את האתר לארכיון ייחודי המתעד את שנות ההתפתחות הראשונות של וידאו-ארט ברשת.

השם “קופסה שחורה” נבחר תוך התייחסות למצגת הקולנועית של “תמונה זזה” בחלל הגלריה, כמו גם למטאפורה של מכשיר ההקלטה המותקן במטוסים. זוהי מערכת סגורה של רכיבים שמטרתם לתעד מסד שונה וחיוני של נתונים. הכותרת מתייחסת גם לעובדה שהממסד האמנותי ושוק האמנות מתעלמים מאמנות הוידאו ברשת, אולי בגלל הקשיים לשווק עבודה שניתנת לשכפול בקלות יחסית. צפיה בתערוכה תבהיר כי נתון שיווקי זה אינו קשור בשום אופן לאיכות העבודות.

התערוכה מוצגת במשך 4 שבועות, כשבמהלכה מוקרנות עבודות וידאו בלופ בשלושת חללי הגלריה. התצוגה משתנה בכל יום חמישי. לוח הזמנים ושמות האמנים באתר התערוכה:
http://givonartgallery.com/wordpress/?page_id=2929

גלריה גבעון לאמנות, גורדון 35, תל אביב
http://givonartgallery.com

שעות פתיחה
ראשון: 14:00–10:00
שני–חמישי: 19:00–11:00
שישי: 14:00–10:00
שבת: 14:00–11:00


הצורה מעל לכל – לקראת אסתטיציזם טוטאלי
הרצאה של אבי פיטשון בבית האמנים בירושלים
יום ג' 24.1.12, ב-19:00

שני גורמים עיקריים תרמו להיפוך השפה האמנותית על ראשה וההקרבה רצופת הכוונות הטובות של הצורה לטובת התוכן: הראשון הוא הטראומה של מלחמת העולם השנייה, והקישור המעוות והמוטעה של אסתטיקה מונומנטלית – חלק מנוף החווייה האנושית מאז ולתמיד – עם עשור או שניים של טוטאליטריזם ימני. השני הוא ההגמוניה של תפיסת-עולם הרואה באסתטי קישוט פופוליסטי ל-'מסר', או גרוע מכך, מחשיבה את האסתטי ל-'בורגני', או גרוע אף יותר, רואה באסתטי סכנה אירציונלית, ריאקציונית ואנטי-דמוקרטית. זניחת הצורה – שהיא בה בעת הגל המשדר והגל הנושא העוצמתי ביותר של מהויות, רצונות ותשוקות, הובילה לפשיטת הרגל של השמאל במערב.

אבי פיטשון, אוצר, כותב ואמן, ינסה לעקוב אחר מה שהשתבש ולהציע מוצא חזרה מהסבך לדרך המלך.
ההרצאה מתקיימת במסגרת שלישי בבית האמנים – סדרת הרצאות על סוגיות באמנות בת זמננו בהנחיית יונתן אמיר.

בית האמנים – שמואל הנגיד 12, ירושלים
הכניסה חופשית


היונים של מוחמד ג'ולני
תערוכה של מתן ישראלי בגלריה ברבור, בשיתוף מגדל היונים מוחמד ג'ולני

פתיחה: יום שישי ה-20.01 בשעה 12:00 בגלריה ברבור
רח' שיריזלי 6, נחלאות, ירושלים

גלריה ברבור תארח עבודה משותפת לאספן היונים מוחמד ג'ולני, ראש איגוד חובבי היונים בישראל והאמן מתן ישראלי. 24 יונים נבחרות מתוך אוסף היונים של ג'ולני יוצגו למשך שלושה שבועות בתוך חלל שיצר ישראלי ומותאם למבנה הגלריה – חלל הגג של הגלריה יהפוך לשובך המאפשר למבקרים לעלות למפגש קרוב עם יוני נוי, יוני תעופה ויוני מאכל.
בעבודה, המצטרפת לגוף עבודתיו של ישראלי העוסק במפגש על הבטיו השונים, מציע ישראלי קריאה חדשה של חלל התצוגה הספציפי והמרחב האמנותי ככלל, בהשתייכותו והתבדלותו מן הסביבה המקומית, הישראלית והמזרח תיכונית.

התערוכה נערכת בפיקוחו של הווטרינר רן מרגלית ובאישור הווטרינר העירוני והממונה על חוק צער בעלי חיים. כל היונים נבדקו וחוסנו כנגד כל המחלות הנפוצות.


מוסררה המשך – המסלול להתפתחות אישית

נפתחה ההרשמה למחזור השישי של תכנית לימודי ההמשך בביה"ס לצילום, מדיה ומוסיקה חדשה – מוסררה.
התכנית הציבה לעצמה מספר מטרות: ליצור חממה תומכת, הפועלת ברוחו הייחודית של ביה"ס מוסררה, שתשמר ותחזק כוחות יצירתיים ותעזור להם ברגע הקריטי של המעבר מהיות סטודנט להיות אמן פעיל.
לאפשר לקבוצת אמנים מתחילים ומחוייבים (בין אם סיימו לימודיהם לפני זמן קצר ובין אם מעוניינים לחזור לעשייה אמנותית לאחר הפסקה), לפעול במסגרת שבתוכה יוכלו לפתח ולשכלל את שפתם וסגנונם ולהדק את עבודתם.
לעזור להם להתנהל כאנשים יוצרים בתוך המציאות המורכבת של עולם האמנות הישראלי, לתת להם כלים לקידום עצמי ולפתוח בפניהם אופציות נוספות ושונות להשתלבות בעולם האמנות.

התכנית פועלת כחממת מחקר אמנותית רב-תחומית שתציע אפשרות להתנסויות שונות ודיאלוגים עם אמנים, מרצים ואוצרים שונים. שנת הלימודים תאורגן במקבצים של סמינרים שיעסקו ויאירו נושאים שונים, חלקם ישלבו פעילויות והתנסויות מעשיות שונות וחלקם יישאו אופי של דיאלוג או הרצאה. במקביל יתאפשר דיון רציף בעבודתם ורעיונותיהם של המשתתפים, עם חברי הקבוצה ועם המנחים והאורחים השונים.
התפיסה הרעיונית המנחה את התכנית ואת ביה"ס מוסררה רואה זיקה ברורה בין המעשה האמנותי לסביבה החברתית והתרבותית שבה הוא מתקיים. מתוך כך, תעסוק התכנית בשאלות של זהות ומקום, בבחינה ביקורתית של הטריטוריה והמציאות המקומית ובהתבוננות בדרכים בהם הגיבה האמנות המקומית למציאות זאת.

תחילת הלימודים: סוף ינואר 2012
הקורס יתנהל במתכונת של מפגש שבועי לאורך שלושה סמסטרים.
לקבלת פרטים נוספים ניתן לפנות למנחה ומרכזת התכנית דפנה איכילוב:  [email protected]


גיאוגרפיה של מקום  /  א-גיאוגרפיה
תערוכה חדשה בגלריה גרנד ארט בחיפה


יניב וייסה גרנד קניון חיפה יולי 2009

משתתפים: אבישי אייל, יניב וייסה, רון ישועה, דבורה מורג, צביקה קנטור, ישראל רבינוביץ 
אוצרת: שירלי משולם

התערוכה "גיאוגרפיה של מקום / א-גיאוגרפיה", מעמידה בסימן שאלה מושגי הפכים אלו. האמנים מתייחסים בעבודותיהם למושגים הקניון – סביבה, מעטפת, תכולה וצריכה בהיבטים גיאוגרפיים, חברתיים ופוליטיים. ששת האמנים המשתתפים מציגים עבודות חדשות בוידיאו, צילום, ציור, פיסול ומיצב שהוכנו במיוחד לתערוכה זו ובהתייחס לתכני התערוכה ולהקשר הכללי של הצגת אמנות בגרנד קניון.

גלריה גרנד ארט – גרנד קניון, רחוב שמחה גולן 54, חיפה (קומה 3 במתחם החנויות החדש).
טל': 04-8121111
[email protected]
שעות פעילות: א-ה 22:00-10:00ו' 09:30-14:30  מוצ"ש: חצי שעה מצאת השבת ועד 22:30


ועוד משהו:
כרטיסים, ספרים והזמנות לאירועים נוספים מפורסמים בעמוד הפייסבוק של רב-ערב. כנסו, חבבו ותהנו! https://www.facebook.com/rav.erev

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *