רב ערב 27.12.11

תערוכות חדשות בת"א ובחיפה, שיח גלריה בבת-ים ובבית בנימיני, סדנת קריאה עם גליה יהב, כנס של תנועה ציבורית, הרצאה על מוזיאונים במאה ה-21 בבית האמנים בירושלים ומופעים חדשים של להקת בת-שבע

מערכת "רב-ערב" מיועדת להפצת מידע על אירועי אמנות ותרבות באמצעות ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. במילים אחרות "רב-ערב", הפועל במתכונת דומה למודל של האתר הבינ"ל אי-פלוקס, כולל מידע על תערוכות, אירועי תרבות ומופעים שאנשי המערכת חושבים שכדאי לבקר בהם. בנוסף למידע השבועי, תציע המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע למנויי האתר.


השבוע:


זיקוק לא נודע  – תערוכת יחיד לליטל לב-כהן

יום חמישי, 29.12.2011, בשעה 20:00
גלריה חזי כהן, וולפסון 45, תל אביב

התערוכה החדשה של ליטל לב כהן מורכבת מציורי שמן על בד במימדים שונים. הציורים הגדולים מציגים אובייקטים מונומנטאליים, גדולים מהחיים, שניתן לראותם ככלי קיבול אשר מכילים בתוכם מנגנוני טיהור וזיקוק. קנה המידה של הדימויים יוצר מערכת יחסים בין האובייקט לבין הגוף האנושי. הפונקציה של האובייקטים הללו היא מעין מימיקה של המכונה האנושית: אלו גופים אשר מהדרים ומסגננים את עצמם, מלבישים את עצמם בשילובים אסתטיים שונים, בעודם נאבקים לטהר את עצמם ללא הרף. במודע או לא במודע, הם מכווננים לסנן רעלים ופסולת נפשית. אסופת הכלים מורכבת ממערכות זיקוק היברידיות שרומזות על העתיק, העכשווי ועל חזיונות מן העבר על איך יראו, ישקלו ויפעלו בעתיד הכלים. בחוויה האישית של האמנית.

נעילה: 4.2.2012
שעות פעילות הגלריה:
ימים ב'-ה': 19:00-10:30יום ו': 14:00-10:00 יום ש': 14:00-11:00
טלפון: 03-6398788
www.hezicohengallery.com


גיאוגרפיה של מקום  /  א-גיאוגרפיה
תערוכה חדשה בגלריה גרנד ארט בחיפה


יניב וייסה גרנד קניון חיפה יולי 2009

משתתפים: אבישי אייל, יניב וייסה, רון ישועה, דבורה מורג, צביקה קנטור, ישראל רבינוביץ 
אוצרת: שירלי משולם
פתיחה: 29.12.11חמישי 19:00

התערוכה "גיאוגרפיה של מקום / א-גיאוגרפיה", מעמידה בסימן שאלה מושגי הפכים אלו. האמנים מתייחסים בעבודותיהם למושגים הקניון – סביבה, מעטפת, תכולה וצריכה בהיבטים גיאוגרפיים, חברתיים ופוליטיים. ששת האמנים המשתתפים יציגו עבודות חדשות בוידיאו, צילום, ציור, פיסול ומיצב שהוכנו במיוחד לתערוכה זו ובהתייחס לתכני התערוכה ולהקשר הכללי של הצגת אמנות בגרנד קניון.
גלריה גרנד ארט – גרנד קניון, רחוב שמחה גולן 54, חיפה (קומה 3 במתחם החנויות החדש).
טל': 04-8121111
[email protected]
שעות פעילות: א-ה 22:00-10:00ו' 09:30-14:30  מוצ"ש: חצי שעה מצאת השבת ועד 22:30


חגיגות חמש שנים לתנועה ציבורית

ב-29.12.2006 קיימה תנועה ציבורית את פעולתה הראשונה תאונה בשדרות בן ציון פינת מלצ'ט בתל-אביב. מאז התמקמה תנועה ציבורית כקבוצת אמנות/פוליטיקה פעילה ובולטת בישראל ובעולם. חמש שנים עמוסות אירועים ופעולות במרחבים ציבוריים בישראל, אירופה וארה"ב עברו מאז. בקיץ האחרון חזרו חברי התנועה אל צומת בן ציון, כחלק מפעולות המחאה החברתית, עם רוקדות ברחובות.

ביום חמישי 29.12.2011 מזמינה התנועה את הציבור הרחב להשתתף בערב חגיגי שיכלול פעולות, הרצאות, דיונים ומסיבה.
הערב יתחיל בשעה 17:00 באולם רקנאטי שבמוזיאון תל אביב עם הכנס 'אמנות, פעולה, פוליטיקה', שבמסגרתו ידונו אמנים, תיאורטיקנים ופוליטיקאים בנושאים המעסיקים את התנועה לאורך שנות פעילותה: האם אמנות ופוליטיקה הם שני תחומים נפרדים של עשיה או שמא ישנו תחום חפיפה ביניהם? באיזה מובן ניתן להתייחס לפעולה פוליטית כמעשה אמנות ולהיפך? האם וכיצד יכולים אמנים להפרות את הדמיון הפוליטי, לעצב את המרחב הציבורי ולהשפיע על עולם המעשה? האם מוטלת על האמן אחריות לפעול ליצירת דמותה של המדינה, המרחב הפיזי והרוחני של היחידה הפוליטית שבאזרחותה הוא מחזיק? אילו יחסים רצויים בין אמן למדינה, ואיזה קשר אנחנו מחפשים בין עשייה אמנותית למפעל הלאומי? לאור ההתעוררות החברתית הגלובלית ולצד ההכרזה על הפרס ליצירה ציונית יערך שולחן דיונים עם מומחים ואישי ציבור ישראלים. יוקרן ראיון עם הארלד קורצר, דובר משטרת היידלברג, גרמניה, בשיחה על שיתוף הפעולה בין תנועה ציבורית ומשטרת המהומות של היידלברג, במסגרת הפעולה 'תרגיל באוניברסיטה (היידלברג, 2010)'. הסימפוזיון ינעל בהרצאות של ד"ר דפנה בן שאול מהחוג לתיאטרון באוניברסיטת תל-אביב ואוצר המחקר סטיבן טן טייה ממוזיאון ואן אבה שבהולנד.
בשעה 21:00 יתקיים לראשונה בתל-אביב, ברחבת המוזיאון, טקס גדול ורב-משתתפים של תנועה ציבורית, "גם כך!" שהתקיים לראשונה ב-2007 במסגרת פסטיבל עכו ומאז הוצג כ-50 פעמים בישראל ובאירופה.
החגיגות יסתיימו במסיבת ריקודים בהר סיני [הר סיני 2]. החל בשעה 23:00.
אירועי חמש שנים לתנועה ציבורית מתקיימים בתמיכת משרד התרבות, המדור למחול והמחלקה לאמנות בעיריית תל-אביב- יפו.

תנועה ציבורית נוסדה על ידי עומר קריגר ודנה יהלומי. חברי התנועה: הגר אופיר, כרמית בוריאן, מעין חורש, יוסי טל טייב, גלי ליבריידר, עדילי ליברמן, סער סקלי, לוסיאנה קפלון ומיכאל רוסמן. מנהל המבצעים: איל וקסלר. ראש מנהלת החגיגות: עפרי גרינבאום.
www.publicmovement.org


שיחות והרצאות


קריאת ביניים – סדנת קריאה, תיאוריה וביקורת בהנחיית גליה יהב*

האמנותי | התרבותי | הפוליטי
קבוצה מצומצמת לקריאת טקסטים, דיון וחשיבה אינטלקטואלית.
המוטו: לא נספיק הכל, אבל נתקדם בחומר.
בודריאר ואדישות, רוזלר וכסף, בורדיה בשדה, החומר הלבן, כוח הארכיון, ואנונו מצלם/מצטלם, שביתת אמנות, אובדן-היעדר-פרובוקציה-עיבוד, אידיאולוגיה, אדריאן ריץ', ג'יימסון (לא הדרינק), קרנבל, מעשה האוצרוּת, מעשה התרגום, מנגנוני מדינה אידיאולוגיים ומנגנוני בושה, דנציגר בגולן (לפי חינסקי), גרויס, איך הורגים אמן נחשב (לפי רונאל), קולהאס מחפש צדק, קאמי נואם, עדוּת, לסביוּת, סבלם של אחרים.

12 מפגשים | ימי שלישי | 20:00-22:00 | החל מה-3.1.2012
החללית בירקון שבעים | תל אביב – יפו
לבעלי תואר ראשון או מקביל, קבלה על בסיס שיחה אישית | מספר המקומות מוגבל
* בתשלום
לפרטים והרשמה: 0524-313377 | [email protected]


שיח אמן בתערוכה "בריסטולים", עם האמנים ג'וזף שפרינצק ונורית ירדן
יום שבת 31.12.11 בשעה 12:00

התערוכה בריסטולים מתבוננת בתהליכי חינוך, במנגנוני חברות, ובדרכים בהם מתעצב עולמם של אזרחים צעירים. היא מפנה מבט אל המוסד החינוכי, אל מערכת היחסים בין מורה לתלמיד ובין תלמיד לבין החלל שבו הוא מבלה את מירב זמנו. הבריסטול –  המצע האולטימטיבי עליו מועמסים מסרים חינוכיים ואידיאולוגיים – כללים, דימויים, פתגמים וחוקים –  מתפקד בתערוכה כסמן ומוביל רעיוני: התערוכה מבקשת לבחון את הסביבה הבית ספרית הנורמטיבית כסביבה אידיאולוגית, הרואה את התלמיד בעיניה-שלה, ומעצבת אותו למידותיה. היא בוחנת גם את הסביבה האסתטית הבית ספרית, דלה ככל שתהיה, ותוהה אילו בני אדם צומחים בתוכה, והאם הותירה בהם עקבות ויזואליים. שאלות על דידקטיקה, אמצעי הוראה והפוטנציאל החינוכי של האמנות כפרקטיקה של מחשבה עולות בתערוכה תוך-כדי חציית הקווים בין אמנות גבוהה לבין תוצרים ויזואליים כמו לוח וגיר, מחברות מקושטות, ספרי לימוד ושפת הבריסטול.
אוצרים: טלי תמיר ומאיר טאטי

כניסה חופשית
מוזיאון בת ים לאמנות עכשווית ע"ש בן ארי, רחוב סטרומה 6 בת ים, 03-6591140


שיח גלריה בתערוכה "הפלגה – סירה לשום מקום"
יום שישי 6.1.12, בשעה ,11:00 בהשתתפות האוצרת והאמנים

בתערוכה הפלגה אובייקט הסירה מהווה נקודת משען חזותית, ממנה אנו יכולים להסיט את המבט לעבר הנרמז והמובל ממנו.הסירה היא מעין בית קיבול, המכיל בו זמנית מגוון משמעויות אישיות כגון מסע, בריחה, הרפתקה.
בדימוי הסירה אפשר לראות רובדי משמעות רבים, החל מיעדים אופטימיים בסיפורי הרפתקאות וכלה בגוון פסימי של הסירה שנושאת את גופת המת במסעה האחרון.
בכל אחת מהעבודות המוצגות בתערוכה נחשף תהליך הקשור במצב רגשי או קיומי ואנו נחשפים למסעות של שחזור ועיבוד זיכרונות. בחלק מהעבודות נחווה מעין מצב סטטי של חידלון או היתקעות אשר עצם המודעות אליו היא בבחינת נקודת פתיחה למסע עתידי. יש עבודות המציגות סוג של קונפליקט כך שהיצירה היא מיזוג של מצבים ותהליכים הסותרים זה את זה, המטעינים אותה בכפל משמעות, וזו חושפת סערת רגשות המטלטלת את הסירה על פני מים לא שלווים. בין העבודות יש המתארות הפלגות ובהן מצבים של חלום, תהייה או כמיהה המבוטאים באופן לירי.
בתערוכה מוצגות יצירות באמצעי ביטוי מגוונים כמו עבודות בחומר, עבודת וידאו, מיצב, ציור וצילום.
אוצרת: תרצה ילון קולטון
משתתפים: נורה ונעמי, אברהם אופק, אווה אבידר, ענת בראל, רונן סימן טוב, נועה בן-נון מלמד, לאוניד גוסין, רותי ברקאי, יונתן אופק, טליה בר, מאירה אונא בן-חנן, דיוויד מוריס, בנימינה נדלר-נאור, סבטלנה פיירמן ושולמית עציון.
התערוכה מלווה בקטלוג
נעילה: 14.1.12

בית בנימיני – מרכז לקרמיקה עכשווית, העמל 17, ת"א. 03-5182257
www.benyaminiceramics.org


כרמלה יעקבי וולק: מוזיאונים – בין מרכזי קניות לממשק עירוני משתף
הרצאה בבית האמנים בירושלים

האם ביקרת את המקסי ברומא? האם ראית את השיפוץ החדש של ציפרפילד בברלין? מה בקשר לקיי ברנלי של נובל בפריס?
מוזיאונים הפכו להיות מוקדי משיכה תיירותיים בכל העולם, ולפיכך מרכזים צרכניים ההופכים את צרכני התרבות לצרכני מוצרי צריכה של הטעם הטוב.
שנת 2010\2011מתאפיינת בתנופת פיתוח של מוזיאונים בארץ, הכוללת את המוזיאון לעיצוב חולון, מוזיאון ישראל המחודש והאגף החדש של מוזיאון תל אביב. תנופה זו מתרחשת במקביל להעלאת הדיון על יחס הממסד לעיר ולאוכלוסיה המגוונת שלה, בעקבות הקריאה לצדק חברתי באירועי הקיץ האחרון.
האדריכלית וחוקרת התרבות כרמלה יעקבי וולק תציג בהרצאתה שאלות הקשורות לתפקידו של הממסד המוזיאלי הצרכני כמרכז עירוני-חינוכי, ליכולתו לשתף את האזרחים ולייצר קהילות מגוונות, לתפקידה של האדריכלות בשדה החינוכי ולשאלה כיצד משתלבת ישראל במארג.

יום ג, 3.1.12, 19:00
בית האמנים: שמואל הנגיד 12, ירושלים
הכניסה חופשית!


מחול


להקת מחול בת-שבע מציגה: ערב משותף ליצירות של שרון אייל וגיא בכר וליסמין גודר

"The Toxic Exotic Disappearance Act" – יסמין גודר
היצירה החדשה של גודר נבנתה בהשראת ספר התצלומים "פלמבויה" של הצלמת ומעצבת האופנה ויויאן ססן – הולנדית אשר גדלה באפריקה בילדותה. התצלומים מאופיינים בשילוב טקסטורות ושכבות אשר מהדהדות אמת ושקר, תיעוד ובימוי. "השתמשתי בהשראה זאת לבנות עבודה בה מיסוך, הסתרה, הצללה והיעלמות, אשר באופן פרדוקסאלי מהווים דרך לאפשר לזהות לצאת, להיות נוכחת, ולהישאר נאמנה לעצמה", מספרת גודר. "בניית עולם המשחק בין מגבלה ופנטזיה, בו הדמויות מתאחות אחת בתוך השניה, כדי לייצר קווי מתאר חדשים של עצמן אשר מגדירים אותן באופן אינדיבידואלי ובו זמנית מבטלות ומחדדות את הלבד שלהן".
רקדנים: אייר אלעזרא, ארז זוהר, צ'ן-וי לי, שאמל פיטס, גיא שומרוני.
איציק ג'ולי: דרמטורגיה. אלונה רודה: עיצוב במה. ערן שני: עיצוב תלבושות. פנדה פורן (תומר רוזנטל ועלמה בן יוסף): מוסיקה.

"העבודה של חופש" – שרון אייל וגיא בכר
שרון אייל וגיא בכר יצרו עבודה בת 30דקות המייצרת משברים מסוגים שונים (חלל מפוצץ, משפחה, שיער גוף, חוסר תקשורת). העבודה בנויה מחלקים כמו משפחות קטנות שמתאחדות יחד בעדינות ובתשומת לב. גם בעבודה זו הם חברו לשותפם הקבוע ליצירה – אורי ליכטיק אשר אחראי על פס הקול. בעבודתם משתתפים 12רקדנים  – רייצ'ל אוסבורן, שחר בנימיני, שני גרפינקל, מתן דוד, רבקה היטינג, עדי זלטין, דאג לת'רן, יערה מוזס, סתין סטרוז, בובי סמית', אורי משה עופרי, איאן רובינסון

מרכז סוזן דלל, ת"א. פרטים ורכישת כרטיסים באתר.
מופעי בכורה: 30-31.12.11, 2.1.2012, 4-7.1.2012


 המודעות ב"רב-ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר [email protected] 03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *