צו אלוף למוזיאונים

ועדת החינוך והתרבות של הכנסת אישרה הבוקר לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) שעיקרה החלת חוק המוזיאונים באזור יהודה ושומרון. בהודעת משרד דובר הכנסת נכתב כי העובדה שעד היום חוק זה לא חל ביהודה ושומרון, מנעה העברת תקציבים למוסדות תרבות בגוש עציון, קריית ארבע, מעלה אדומים ואריאל. היועצת המשפטית של […]

ועדת החינוך והתרבות של הכנסת אישרה הבוקר לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) שעיקרה החלת חוק המוזיאונים באזור יהודה ושומרון. בהודעת משרד דובר הכנסת נכתב כי העובדה שעד היום חוק זה לא חל ביהודה ושומרון, מנעה העברת תקציבים למוסדות תרבות בגוש עציון, קריית ארבע, מעלה אדומים ואריאל.

היועצת המשפטית של ועדת החינוך, עו"ד מירב ישראל, ביקשה לדחות את ההצבעה על הצעת החוק ולתת למשרד הביטחון אורכה לצורך מתן צו האלוף, הנדרש לצורך הפעלת המוזיאונים בשטחי יהודה ושומרון שאינם נמצאים בתחום ריבונותה של ישראל. שרת התרבות לימור לבנת אמרה כי להצעת החוק זקן ארוך והתהליך מתנהל כבר משנת 1999. "משרד הביטחון התחייב גם לפני ארבעה חודשים בוועדת שרים לענייני חקיקה להוציא צו אלוף לעניין המוזיאונים. אני לא חושבת שצריכה להיות כאן חקיקה ואין לי כוונה לקבוע רבע ריבונות. במהלך עשר השנים האחרונות, אנחנו מבקשים להחיל צו אלוף כדי לאפשר למשרד התרבות לתמוך במוזיאונים. דרך המלך הנכונה היא הוצאת צו אלוף, אך מכיוון שהדבר לא נעשה, אין ברירה אלא ללכת לחקיקה".

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) אמר כי מדובר בחוק חשוב, אך לאור בקשות משרד המשפטים אמר כי הוא מוכן לחכות כחודש-חודשיים עד להכנה לקריאה שנייה ושלישית. "יכולות להיות בחירות גם בעוד 60 יום וחשוב לי שיוכלו להחיל רציפות על הצעת החוק בכנסת הבאה, אם הכנסת הנוכחית תתפזר", אמר מילר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *