הקרנה והרצאה בסינמטק ת"א

בסינמטק ת"א יערך ביום שישי אירוע לכבוד ספרו של דייוויד קאמפני "צילום, קולנוע, צילום", הרואה עתה אור בעברית בהוצאת פיתום. במסגרת האירוע יוקרן הסרט "אנשים ביום ראשון" (1929, גרמניה, סרט אילם, פס קול מוזיקלי מאת אלנה כץ-צ'רנין 2000, 73 דקות.  במאים: רוברט זיודמאק ואדגר אוּלמר. תסריט: בילי ויילדר, רוברט זיודמאק, קורט זיודמאק). "אנשים ביום ראשון […]

בסינמטק ת"א יערך ביום שישי אירוע לכבוד ספרו של דייוויד קאמפני "צילום, קולנוע, צילום", הרואה עתה אור בעברית בהוצאת פיתום. במסגרת האירוע יוקרן הסרט "אנשים ביום ראשון" (1929, גרמניה, סרט אילם, פס קול מוזיקלי מאת אלנה כץ-צ'רנין 2000, 73 דקות.  במאים: רוברט זיודמאק ואדגר אוּלמר. תסריט: בילי ויילדר, רוברט זיודמאק, קורט זיודמאק).
"אנשים ביום ראשון הוא אחד הסרטים החשובים של הקולנוע האוונגרדי בגרמניה של שנות ה-20. השפעתו עצומה על הגל החדש בצרפת, על כריס מרקר ועל הניאו-ריאליזם האיטלקי. סרט ללא שחקנים מקצועיים המספר על חיים בברלין דרך יחסים בין חמישה ברלינאים צעירים היוצאים לבלות את יום ראשון מחוץ לעיר: נהג מונית, סוכן נוסע של יינות, זבנית בחנות תקליטים, ניצבת בקולנוע, דוגמנית. הסרט שוזר מציאות ובדיון והוא הראשון שעשה שימוש בהקפאת תמונה.
בחרה ומגישה: אסתר דותן.

ספרו חוצה הגבולות של דייוויד קאמפני מאיר את יחסי הגומלין וההשראה ההדדית בין צילום לבין קולנוע במהלך של יותר ממאה שנים. הפרספקטיבה ההיסטורית בנויה על פי נושאים ולא ככרונולוגיה אנציקלופדית. צילום, קולנוע, צילום הוא מסה טקסטואלית וחזותית המנסחת, בין היתר, קונטקסט לכמה מהמאפיינים של האמנות כיום, דוגמת תצלום נע, תמונה קולנועית, מסה קולנועית. דייוויד קאמפני הוא צלם, כותב, אוצר ומרצה באוניברסיטת וסמינסטר בלונדון. מאמריו וספריו מצליבים דרך קבע צילום, קולנוע ואמנות.

בהקדמה קצרה לפני הסרט תוקרן עבודת אמנות של פול צ'אן (נ' בהונג קונג 1973, אמריקאי), ללא כותרת (בעקבות קראוואג'ו), 2003 – 2006, 1 דקה. תיעוד לופ. פריים אור קבוע ורוטט על קיר, מבט קבוע על אובייקט מסוים, אובייקט בהשתנות מחזורית, אלם לא של סרט אילם, תנועה לולאתית כלפי מעלה: מחשבה חזותית על משיכה אל החומר ובה בעת התרסה נגד המציאות על ידי התגרות בכוח הכבידה ובזמן ההיסטורי באמצעות משלב מרכיבים של קולנוע, צילום, ציור.

ערכה, תרגמה מאנגלית והוסיפה אחרית דבר: אסתר דותן
יום שישי, 22.7.2011, 11:00 – 12:30, סינמטק תל אביב, אולם 1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *