אוסף אצולה הונגרי במוזיאון ישראל

בסוף השבוע תיפתח במוזיאון ישראל תערוכה ראשונה בסדרת תערוכות מאוספים פרטיים של אצילים ובני מלוכה אירופאים, שהפכו לאוספים ציבוריים. התערוכה "בחירתו של נסיך – יצירות מופת על נייר מאוסף אסטרהזי" (אוצרת: מאירה פרי-להמן), מגיעה למוזיאון מהמוזיאון לאמנויות בבודפסט, וכל היצירות המוצגות בה משתייכות לאוסף האמנות הגדול של הנסיך ניקולאס אסטרהזי – נסיך הונגרי בן המאה […]

בסוף השבוע תיפתח במוזיאון ישראל תערוכה ראשונה בסדרת תערוכות מאוספים פרטיים של אצילים ובני מלוכה אירופאים, שהפכו לאוספים ציבוריים. התערוכה "בחירתו של נסיך – יצירות מופת על נייר מאוסף אסטרהזי" (אוצרת: מאירה פרי-להמן), מגיעה למוזיאון מהמוזיאון לאמנויות בבודפסט, וכל היצירות המוצגות בה משתייכות לאוסף האמנות הגדול של הנסיך ניקולאס אסטרהזי – נסיך הונגרי בן המאה ה-18 שהיה פטרון אמנות ואספן נלהב. לצד היכרות עם יצירותיהם של אמנים ידועים מציע האוסף הצצה לטעמם האישי של אצילים ובני מלוכה אירופאים.

האוסף המלכותי כולל 51,000 הדפסים, 3,500 רישומים, 600 ציורים ו-300 ספרים, והוא מהווה כמחצית מאוסף המחלקה לרישומים במוזיאון בבודפסט. מתוכו נבחרו לתערוכה שתוצג במוזיאון ישראל 109 רישומים והדפסים מהמאה ה-15 ועד המאה ה-18, שנעשו ע"י אמנים מאיטליה, גרמניה, הולנד וצרפת. גולות הכותרת של התערוכה הן חמישה הדפסים של רמברנדט ון-ריין. לצדם מוצגים בתערוכה רישומים והדפסים של אמנים ידועים גם הם כניקולס פוסן, לוקאס קראנך האב, קלוד לורן, בטיסטה פיראנזי, אלברכט דירר, הנס הופמן ואחרים.

רמברנדט ון-ריין, יעקב מלטף את בנימין, תצריב, 1645 בקירוב

רמברנדט ון-ריין, יעקב מלטף את בנימין, תצריב, 1645 בקירוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *