ערב-רב ברוגטקה עם רועי רוזן

רועי רוזן יקרין את סרטו "צא" וישוחח על עבודותיו מוצאי שבת, 27.11.2010, 20:00 / רוגטקה-בר – יצחק שדה 32, תל-אביב במרכז סרטו של רועי רוזן "צא", המשלב יצירה בדיונית ותיעודית, מוצגת סצינה סאדו מזוכיסטית בין שתי נשים אשר הופכת בהדרגה לטקס גירוש שדים. דברי השד הבוקעים מפיה של אחוזת הדיבוק (אלה שפירא) בתגובה למכותיה של […]

רועי רוזן יקרין את סרטו "צא" וישוחח על עבודותיו
מוצאי שבת, 27.11.2010, 20:00 / רוגטקה-בר – יצחק שדה 32, תל-אביב

במרכז סרטו של רועי רוזן "צא", המשלב יצירה בדיונית ותיעודית, מוצגת סצינה סאדו מזוכיסטית בין שתי נשים אשר הופכת בהדרגה לטקס גירוש שדים. דברי השד הבוקעים מפיה של אחוזת הדיבוק (אלה שפירא) בתגובה למכותיה של ה"מגרשת" (יוענה גונן), מורכבים כולם מציטוטים של שר החוץ אביגדור ליברמן. את הסצינה מקדים ראיון כמו-תיעודי המגשר בין סצינת המין האלטרנטיבי בתל אביב, הפוליטיקה הישראלית ונסיבות חייהן של שתי הדמויות הראשיות. המיזוג מסיט את מוקד הביקורת מליברמן עצמו אל הנפש והגוף הישראליים, כפי שמנסחת זאת בסרט יוענה גונן: "ליברמן אינו השד אלא רק אחת ההתגלמויות של השד של כולנו". הסרט נחתם בסצינה מוסיקלית הממחיזה את שירו של סרגיי יסנין "מכתב לאמא".

הסרט, אשר נוצר ללא כל תמיכה ממסדית, היה אמור להיות מוצג במסגרת התערוכה  "איווט" בגלריה המדרשה, אך הוסר מן התערוכה לדרישת פסטיבל הסרטים בוונציה והוקרן רק בערב הפתיחה. הסרט זכה בפרס האוריזונטי (אופקים) לסרט הטוב ביותר בפסטיבל, והוגדר ע"י שופטי התחרות כ"עבודה נועזת המקשרת את הפרטי והפוליטי", אשר "מאירה לצופה אידיאולוגיות מסוכנות". בראש חבר השופטים עמדה האמנית והקולנוענית האיראנית שירין נאשאט.

לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם האמן על עבודותיו.

רועי רוזן הוא אמן, סופר וקולנוען העומד בראש התכנית ללימודי המשך לאמנות במדרשה, ומרצה לאמנות בבצלאל. "צא" הוא הסרט השני שיצר בשנת 2010. הסרט הקודם, "Hilarious", בכיכובה של חני פירסטנברג, הוקרן ברחבי העולם (בין השאר בטייט-מודרן ובפסטיבל אוברהאוזן), אך טרם הוצג בישראל (אולי הוא יפתיע אותנו).

1 תגובות על “ערב-רב ברוגטקה עם רועי רוזן”

    […] ערב-רב ברוגטקה עם רועי רוזן תגובות אחרונותיוני על לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-25.11.10 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'ענת פרופר גולדנברג על תקשורת אמניםyael doron על תקשורת אמניםתקשורת אמנים | ערב-רב על 32 מעלות זו הקלה?!אמן סודי על מסדר של רפש ושייריםעמודים […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *