לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-25.11.10 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

פתאום, נתקפתי פחד במה. מסתבר, שלכתוב טור שני זה הרבה יותר מפחיד מאשר לכתוב טור ראשון. אז כתבתי, מחקתי, כתבתי ומחקתי שוב. איך אני אצליח להגיד את כל מה שיש לי להגיד בכמה משפטים קצרים? האם אני בכלל צריכה לכתוב את כל מה שעובר לי בראש? התשובה, כמובן, היא לא. למען האמת, אתם אפילו לא […]

פתאום, נתקפתי פחד במה. מסתבר, שלכתוב טור שני זה הרבה יותר מפחיד מאשר לכתוב טור ראשון. אז כתבתי, מחקתי, כתבתי ומחקתי שוב. איך אני אצליח להגיד את כל מה שיש לי להגיד בכמה משפטים קצרים? האם אני בכלל צריכה לכתוב את כל מה שעובר לי בראש? התשובה, כמובן, היא לא. למען האמת, אתם אפילו לא צריכים לדעת שהמחשבות האלו עברו לי בראש השבוע. אבל בכל זאת החלטתי לשתף אתכם, כי הדילמות האלה הזכירו לי דילמות שעולות אצלי כל פעם שאני מתחילה לעבוד על משהו חדש.

רותי בן יעקב, ארליך

אתם יודעים למה אני מתכוונת. יש את הרגע הזה, שבו אתם נעמדים מול הבד (או הדף, או החומר, או וואטאבר), ואחרי שעברתם עם היצירה את הרגע הראשוני של ההתלהבות או לחלופין, התכנון המדוקדק (תלוי לאיזו אסכולה אתם שייכים), אתם נעמדים דום. פתאום, אתם כבר לא זוכרים מה בדיוק רציתם להגיד, או שפתאום, אתם כבר לא יודעים איך להגיד אותו. ודווקא יש לכם מה לומר. יש לכם הרבה מה לומר, למען האמת. רק שפתאום, הקו המרכזי שלכם קצת הלך לכם לאיבוד.

אני חושבת שזה דווקא בסדר. כי החוכמה האמיתית כשאתה יוצר, היא להרשות לעצמך ללכת לאיבוד מדי פעם. זה מותר, כל עוד אתה מצליח להתעשת ולמצוא את עצמך שוב, רגע לפני שאתה באמת אבוד.

ענת בצר, ג'ולי מ

אז כדי שלא תלכו לאיבוד השבוע, הנה מס' המלצות שבועיות:

יום חמישי, ה-25.11.10:

תערוכת יחיד בשם "גומה" לרותי בן יעקב בגלריה ארליך. פרטים בפייסבוק.

תערוכת יחיד לענת בצר בג'ולי מ. העונה לשם החביב  RUN בצר RUN. פרטים בפייסבוק.

תערוכת יחיד ראשונה לשרון אתגר בגלריה רוטשילד אמנות.

במוזיאון בת ים, "מהו הפוליטי". מציגים: בועז הופנהיים, איתי אייזנשטיין, שוקי בורוקובסקי, פבל וולברג, אבדי טר אוגניאן, שרון יערי, יצחק לבנה, רוני בס, דרור באום, שריף ואכד, פרנצ'סקו פיניציו, קרן ציטר, זויה צ'רקסקי, אנדרו קרטון, מיקי קרצמן, רועי רוזן, גלעד רטמן. אוצרת: מעין אמיר.

בגלריה הקיבוץ, תערוכה חדשה למשה קופפרמן ואסף רומאנו "דבר תלוי בדבר". פרטים בפייסבוק.

צפונית לת"א, ברמה"ש, תערוכת חוצות בשם "אמהות קדושות" בשדרות ויצמן.  בשדרה יוצבו הדפסים של דימויים  מודפסים של האמנית חוה ראוכר. אוצר: סורין הלר. פייסבוק.

עוד יותר צפונה, בחיפה, גלריה האגף מארח את גלריה יאיר בתערוכה "לגמרי לא שקטים". מציגים: עינת בסט, מיכאל דרוקס, שמרית בר, שולי בר נבון, ירמי עדני, אורי שטטנר, מיכל בקי, דרור גולדברג, דוד הנדלר, בועז לוונטל, עידו מרקוס, רינה פלד, גיל צלנר, חן שפירא, שי זילברמן, יוסף הירש וגלעד קידר. אוצר: יאיר שולביץ. ציטוט קטנטן מדבריו: "הרגשתי חיבור מידי לגלריה האגף. מתקיימת שם פעילות תוססת ומלאת חיים על ידי אמנים צעירים המונעים מאהבת אמנות אמיתית המתנהלים בצניעות וללא יומרה. אני מרגיש אצלם כמו בבית, בחלל הקטן והאינטימי שלהם". פייסבוק.

בסדנאות האמנים בירושלים, פתיחת התערוכה "נופי נחמה", בהשתתפות רינת אדלשטיין, שי אזולאי, מאיה ישראל, מיה מוצ'בסקי פרנס וינאי סגל. אוצרת: טל יחס. פייסבוק.  

יום שישי, ה-26.11.10:

בגלריה שטרן, פתיחת התערוכה "שורשים" של האמן בריס, לכבוד יום הולדתו ה-80. אוצרת: דבי לוזיה.

במוזיאון פ"ת חגיגה גדולה, פתיחת 4 תערוכות חדשות: 'תורת השלבים': תערוכה קבוצתית. מציגים: תומס רוף, וולפגנג טילמנס, תומס דימנד, סטן ברקהג', שנון אבנר, ג'ניפר אלורה וגיירמו קלזאדייה, ואליד בשטי, ינאי טויסטר, משה ניניו, חיים דעואל לוסקי, אפרת שלם. אוצר: אורי דסאו. 'אחיות': תערוכת יחיד של תמי עמית. מפת סאונד פתח תקוה: תערוכת יחיד של אילן גרין. אוצרת: דרורית גור אריה. היינץ אמיגהולץ: צילום ומעבר – שלושה סרטים קצרים, במסגרת Video Zone 5.

שיח גלריה בגלריה אינדי לצילום, במסגרת התערוכה של אורית ברטיני שביט "תסתכלי לי בעיניים", באוצרותה של נורית ירדן.

יום שבת, ה-27.11.10:

מיצג משותף של האמנית הצרפתיה מג'ידה קאטארי ותלמידי שנקר במוזיאון הרצליה.

ערב רב ברוגטקה, עם רועי רוזן.

יום ראשון, ה-28.11.10:

כנס חד יומי, שידון בסוגיות עכשוויות בוידאו ארט. רוטשילד 69 בשיתוף מרכז פומפידו. בין המנחים: דורון סולומונס, נעמי אביב, ואילנה טננבאום.

יום שלישי, ה-30.11.10:

במעמותה בירושלים, פתיחת תערוכה משותפת של ג'ואל קנטור ופסח סלבוסקי. במסגרת התערוכה, יוקרן בפעם הראשונה הסרט "סצנות מדהימות מהסטודיו של פסח", סרטו של ג'ואל קנטור על האמן הירושלמי פסח סלבוסקי. "יש נקודות דמיון רבות בין ג'ואל קנטור לביני, חלקן ברורות מאליהן וחשופות לעין. חלקן האחר, תובע היכרות איתנו. כשמתבוננים על ספירלת החיים, בנקודות ההשקה הרחבות או הצרות שלה, ניתן לומר ששנינו נעבוד על יצירה משותפת באחד הימים" (פסח סלבובסקי)

יום רביעי, ה-1.12.10:

במוזיאון ישראל, פתיחת תערוכת הדפסים ליעקוב שטיינהרט באוצרותה של: רונית שורק. בנוסף ייפתח אוסף ברגינסקי באוצרותה של רחל צרפתי.

ירמי עדני, האגף

לינקים מעניינים מהשבוע:

נורית טל טנא על "זיפת" של אניסה אשקר בגלריה נלי אמן.

יעל גוטרייך אורון על גלריות חדשות בת"א.

דנה גילרמן על היתרונות הגלומים בתהליך האוצרותי, המובילים סוחרי אמנות לפתוח ולנהל גלריות חדשות.

מאיה נחום שחל על מיזם חדש ויפהפה של עמותת "הרוח החדשה", המצטרף לגופים שמדריכים אמנים כיצד להפוך את אמנותם למקור פרנסה.

אמיר בוגן על יוזמה יפה נוספת: התערוכה "צבעים בקנה" המוצגת בבית החייל בת"א. בתערוכה מוצגות 70 יצירות אמנות של חיילים, ובסופה יזכו 7 מהמציגים במלגת לימודים מטעם מכון אבני.

ליאת רותם מלמד על אמנות כתרפיה, דרך תערוכה חדשה המציגה עבודות של חולי סכרת.

איתמר זוהר על תערוכה חדשה הבוחנת את השינויים ביחסה של האמנות האמריקאית להומואים ולסביות.

יובל סער על שבוע העיצוב הראשון בישראל שייפתח בירושלים.

בהוט, הפתיעו השבוע עם "האימפרסיוניסטים", דרמה טלוויזיונית של הBBC ב-3 חלקים. הסדרה מבוססת על עדויות ומכתבים מהתקופה. גם אם פספסתם את החלקים הראשונים, עדיין יש לכם הזדמנות לתפוס הערב (בחמישי), את החלק האחרון. HOT family, 12:10. שידור חוזר ב-23:40.

בריס, שטרן

להזכירכם, ניתן לפנות אליי במייל לעדכונים: [email protected]

לסיום, סזאן: "יצירת אמנות שלא מתחילה בריגוש, אינה אמנות".

7 תגובות על לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-25.11.10 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

    למה אף לינק לא עובד?!
    י.א: אצלי הכל עובד. עוד מישהו נתקל בבעיות?

    אצלי הכל מצוין
    והטור מצוין
    והפחד הזה מוכר מהרבה תחומים בחיים

    במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון (ירמיהו 16). התערוכה "אל תוך עין הסערה" נפתחת במסגרת אירועי "וידיאו זון 5". את התערוכה הקבוצתית אצרה חן תמיר והיא כוללת עבודות של יוליקה רודליוס, יאניקה לקר, רינת קוטלר ועוד… התערוכה מקבצת עבודות וידיאו בהן משחקת המצלמה בתפקיד הראשי, או כאלו המטילות ספק במרות המצלמה על סביבתה ועל הנושאים אותם היא מתעדת, מכל בחינה אחרת.
    בערב זה נפתחות במקביל תערוכות במוזיאון בת ים לאמנות עכשווית ובמרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון.
    במהלך הערב יצאו הסעות הלוך-חזור מבת ים לחולון בשעות 20:40 , 22:00 ומחולון לבת ים בשעות 21:20 , 22:40

    ווואו. הדימוי הזה של ירמי עדני עשה לי את השבוע. זה מרגש ומדהים. לא הכרתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *