רב ערב 04.12.18

אביבית בלס-ברנס, "קיר תחקירי" | "קיץ 2018 היה חם" – אמני עוטף עזה | ״האיש שלא הבחין בשום דבר״ – הגרלה לקוראי רב ערב! | פסטיבל זז, פסטיבל בינלאומי לאמנות המיצג – הגרלה לקוראי רב ערב! | יריד In Print | מחשבות על אמנות, אוצרות ופיתוח קשרים נכונים ביניהן

אביבית בלס-ברנס, "קיר תחקירי"

גלריה גרנד ארט, חיפה

נעילה: 7.1.19

התערוכה "קיר תחקירי" בנויה וסדורה כתחקיר. היא חושפת עדויות ומפזרת רמזים לצורך פענוח מאפיינים של "זהות חמקמקה" של האמנית ושל יצירתה, במטרה ללמוד משהו חדש על אודות הזהויות הללו. התערוכה, המבוססת על גישתו המחקרית האיקונולוגית של ההיסטוריון אבּי ורבורג, עוקבת אחר סמלים ודימויים דומיננטיים שמופיעים בעבודותיה של בלס-ברנס, שנבחרו מתוך ארכיב עבודות מ-25 השנים האחרונות והפכו לעוגנים ולחוליות מרכזיות בכלל יצירתה. הצופה/חוקר משלים את עבודת האוצרות ובה בעת מעורב בפענוח, מפרש מידע ומגיע למסקנות בהתאם להבנתו.
עופר גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה. א'–ה', 12:00–13:00; ו', 10:30–13:00.



"קיץ 2018 היה חם" | אמני עוטף עזה

הגלריה בבארי

אוצרת: ד"ר זיוה ילין
פתיחה: שישי, 7.12.18, משעה 19:00
נעילה: 29.12.18
קיץ 2018 היה חם, לוהט, בוער ושרוף, והסתיים במטר של טילים לעבר עוטף עזה. לא ניתן היה להתעלם מהמראות והריחות, מתחושת הבהילות והדחיפות, מכאב הלב על שטחי שדות, חורש, ואדיות ושמורות טבע שעולים באש. הנוף הקיצי הנגבי החום-צהוב מנומר בירקרק של חורשות האקליפטוס שינה את צבעיו, וכתמי שחור שרוף ואפור השתלטו עליו. מצד אחד חורבן ותסכול מול בלוני התבערה שהפריחו שכנינו, ומצד אחר פליאה אל מול השחור-אפור החדש הזה, שגם לו יופי משל עצמו. כמה אקזוטית ופוטוגנית המלחמה הזו, ואיך ניתן להתעלם מהיופי, נורא ככל שיהיה? אמני העוטף, איש-איש בסדנתו, הגיבו לשריפות, לשחור ולאפר הלבן, לאקסטזה ולעצב, וציירו, פיסלו, צילמו והדפיסו. אנחנו רק אספנו את קציר העבודות, חלק קטן מהן, ותלינו בגלריה.
האמנים המציגים: אנה דן, גילה ספיר, דונדי שוורץ, הרן כסלו, זוהר מורג, זיוה ילין, יוחנן דרוקר, יונה לוי-גרוסמן, יוסי סילברמן, כרמלה דיין, ליגל סופר, סופי ברזון-מקאי, עליזה פלוג, רות נבו, רחל דנציג, תרי קיפניס.
בשעה 19:45 יתקיים מופע אינטימי עם גיטרה של שביט נוי – מסע בין שירי אהבה, תקווה, יחסים והיומיום הישראלי. חומר מקורי.
שיח גלריה יתקיים בשבת, 8.12.18, בשעה 13:00.

צילום: סופי ברזון מקאי



"האיש שלא הבחין בשום דבר", תיאטרון בינתחומי מאת ג'וזף שפרינצק ונמר גולן

קרקס עכשווי, אמנות-קול וחפצים

תיאטרון תמונע, תל-אביב
שלישי, 11.12.18, בשעה 20:00
דואט של אמן הקול ג'וזף שפרינצק ואמן הלהטוטים נמר גולן על-פי סיפורים של הסופר השווייצרי רוברט ואלזר (1878–1956), אחד הסופרים החשובים והמעניינים במאה ה-20. חזיונות בימתיים סוריאליסטיים ששוזרים בין מלים, להטוטים, תאורה וחפצים מציגים את המצבים האבסורדיים, המצחיקים והכואבים של הקיום האנושי העולים מתוך כתיבתו וקורות חייו של הסופר.
לפרטים נוספים ולסרטון קצר
ייעוץ אמנותי: מרית בן ישראל; עיצוב: מעין רזניק; תאורה: יואב בראל; תרגום: רן הכהן, ספריית הפועלים; מוזיקה: אור בן-מוחה; בתמיכת: מפעל הפיס, מת"ן – מרכז תיאטרון ניסויי – פרויקט משותף של: קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות תל-אביב וקרן רקנאטי.
רכישת כרטיסים בטל׳ 03-5611211 או באתר תמונע.
קוד הנחה לקוראי "רב ערב": basta.
כרטיס זוגי יוגרל בין קוראי "רב ערב" שישלחו למייל עד יום רביעי, 20:00.



פסטיבל זז, פסטיבל בינלאומי לאמנות המיצג

במת מיצג, תל-אביב וערד

20–12 בדצמבר 2018

פסטיבל זז הוא פסטיבל בינלאומי שנתי המתקיים משנת 2006 ועד היום ביוזמת במת מיצג ובשיתוף גופי תרבות ואתרים שונים ברחבי הארץ. פסטיבל זז נועד ליזום עשייה אמנותית של אמני מיצג במרחבים גיאוגרפיים ותרבותיים-חברתיים משתנים ברחבי ישראל, גם מחוץ למרכז העשייה של עולם האמנות בתל-אביב. הפסטיבל מדגיש את תגובתם המיידית של האמנים המשתתפים לאופיים של האתרים השונים ויוצר מפגש בין משתתפיו, הבאים מתרבויות שונות, לבין האוכלוסייה המקומית המגוונת. לצד מיצגים ומופעים הפסטיבל כולל הרצאות, מפגשי אמנים וסדנאות.
משתתפים: כריסטינה גיורגיו (קפריסין), דורותיאה סרור (גרמניה), רוברטו רוסיני (איטליה), ולדמר טטרצ'וק (פולין), אישטבן קנטור ולינדה צ'נג (קנדה), פרננדו ריביירו (ברזיל), טל אלפרשטיין, אירית בלוזר, יעקב חפץ, כנרת מקס, שחר מרקוס, רביע סלפיתי, בני קורי, ליאור קריאל, טל רוזן, אליעזר ומרה גולדשטיין, רונן שוקר, ענת שין, מיריי שנאן, מיכל שרייבר.
לוח אירועים מלא – כמה מהאירועים בכניסה חופשית, אחרים בעלות 40 שקל לכרטיס בודד ו-60 שקל לכרטיס זוגי.
נוסף לשלל האירועים יתקיימו אירועים לסטודנטים במכללת גליל מערבי וגלריה בגליל, בבית-הספר לתיאטרון חזותי ובמוסררה בירושלים.
כרטיס זוגי יוגרל בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל עד יום חמישי בשעה 20:00.

ולדמר טטרצ'וק, צילום: Lawu



יריד ספרים לאמנות ההדפסה In Print

בית הנסן, ירושלים

הכניסה חופשית
6–7
בדצמבר 2018

במהלך חג החנוכה יתקיים לראשונה בבית הנסן "In Print", יריד ספרים של אמנים מקומיים ובינלאומיים, הכולל שיחות עם היוצרים. היריד יכלול מכירה של למעלה ממאה ספרי אמנים, קטלוגים ומגזינים מכל העולם, תוך מתן דגש מיוחד לאמנים ירושלמים. ביריד יוצעו למכירה ספרי אמנות ייחודיים של אמנים, מעצבים, צלמים ויוצרים מקומיים ובינלאומיים – ממהדורות מיוחדות, דרך ספרים הכתובים ביד ועד קטלוגים המודפסים באופן עצמאי. כמו כן יתקיימו פאנלים ושיחות עם היוצרים. מטרת היריד היא ליצור פלטפורמה חדשה לפעילות אמנותית בירושלים.

בין האמנים המשתתפים ביריד: A5 Magazine, אדם יקותיאל, Bush Collective, הגר ציגלר, הילה טוני נובק, Klone, מאיה אטון, נינו ביניאשווילי, יעקב ישראל ועוד.

שעות פעילות היריד: חמישי, 23:00–18:00, שישי, 16:00–10:00.

אירוע הפתיחה: חמישי, 6.12.18
פתיחת דלתות: 18:00
מכירה וצפייה בספרי אמנות ייחודים וכיבוד: 19:00

די.ג'יי: 20:30

אירועי שישי:

פתיחת דלתות: 10:00

פאנל ראשון עם האמנים המשתתפים ביריד: 11:00

פאנל שני עם האמנים המשתתפים ביריד: 12:00

מכירה וצפייה בספרי אמנות ייחודים: 14:00

בית הנסן, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

פרטים נוספים באתר בית הנסן

אופיר ברק



מחשבות על אמנות, אוצרות ופיתוח קשרים נכונים ביניהן

בית הנסן, ירושלים

JCU – Jerusalem Culture Unlimited

שלישי, 11.12.18, בשעות 08:45–10:30

הכניסה חופשית, בהרשמה מראש

ד"ר נועם גל, אוצר הצילום של מוזיאון ישראל, בשיחה על דילמות הקשורות ליחסים בין אמנות מקומית לבין פעולות אוצרותיות. זו ההזדמנות לשמוע מפי ד"ר גל על כמה מן הכלים בעבודת האוצר מול אמנים ולדון בדרכים ליצירת קשר בין אמנים לשחקנים אחרים בשדה ולטיפוח קשרים שכאלה בארץ ובחו"ל.

יש להירשם מראש במייל: [email protected].

צילום: לורי פריק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *