רב ערב 23.2.2016

בן הגרי בשיחה עם גנית אנקורי וענת דנון-סיון | "פיגומים", תערוכת הבוגרים | תערוכת יחיד של גליה עופרי | "S1 – אחד על אחד" | ערב מחול מאת ישראל אלוני ואודליה קופרברג ועוד | נטע וינר, "בזכות השיבה"​ | "הילדים רוצים קומוניזם"

בן הגרי, "רצונו של קדר", 2015-2016

בן הגרי, "רצונו של קדר"
הרצאה של האמן בן הגרי והאוצרות גנית אנקורי וענת דנון-סיון
לרגל תערוכה חדשה במוזיאון תל-אביב לאמנות
באולם קאופמן

שישי, 26.2.16, ב-13:30

בתערוכת יחיד של בן הגרי (הזוכה הראשון בפרס חמי פרוכטר לאמן וידיאו ישראלי), הנערכת במוזיאון תל-אביב לאמנות ובמוזיאון רוז במסצ'וסטס, ארה"ב, מוצגת עבודתו החדשה, "רצונו של קדר". בחלל התערוכה ניצבת על במה מסתובבת סדנת קדר מן המאה ה-19, הנגזרת מסרט המוקרן לצדה. באמצעות היפוך בטכנולוגיה מסורתית של גלגל האובניים, מסובב האמן את הבמה, והכד נוצר מהתנועה הסיבובית שלה.

בסרט חוזר הגרי לגלגל האובניים ובוחן דרכו מיתוסים קדומים. פתח הכד הוא מסדרון המוביל אל עולם מיתי. במחשכי האדמה, האדם הראשון נולד מתוך הכד ומוּבל אל מותו, כלוא בתוך קיום אבסורדי וסיזיפי, ללא אלוהות וללא גאולה, מגלם את העיקרון הדטרמיניסטי של מחזור החיים: לידה ומוות.

כניסה: 20 שקל. כרטיסים בקופת המוזיאון: 03-6077020 או באתר.

תמרה אפרת, מתוך "פיגומים", תערוכת בוגרים במסגרת אירועי "מאסטרס 2016", בית הנסן, ירושלים

"פיגומים", תערוכת הבוגרים של התוכנית לתואר שני בעיצוב, בצלאל
אוצרים: חנן דה-לנגה, גלית שבו ויהונתן הופ
מעצבים: גלית שבו וטל ארז​

3–24 במרץ 2016

התוכנית לתואר שני בעיצוב בבצלאל מקיימת לראשונה סדרת אירועים המסכמים את שנת הלימודים שחלפה במקום מושבה בבית הנסן בירושלים. במסגרת אירועי "מאסטרס 2016" תוצג תערוכת הבוגרים "פיגומים", שתציג את בוגרי שלושת המסלולים – "אודות עיצוב", "ניהול עיצוב" ו"עיצוב וטכנולוגיה". עבודות הבוגרים מחזקות את אופייה של התוכנית ככזו המבקשת להכין את בוגריה להגיב ולפעול בעולם משתנה במהירות על-ידי קשר כפול – בין תיאוריה לפרקטיקה, ובין תמונת מצב עכשווית על סוגיות חברתיות, כלכליות, סביבתיות ופוליטיות, דרך בחינה מתמדת של המתודולוגיה ומידת ההשפעה של מעצבים על סביבתם.

לפרטים נוספים על אודות התערוכה.

בית הנסן, מרכז לעיצוב מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

חופשת מחלה, תערוכת יחיד חדשה לגליה עופרי

"חופשת מחלה", תערוכת יחיד של גליה עופרי
סדנאות האמנים, תל-אביב
אוצרת: ד"ר ורד זפרן-גני

שיח גלריה יתקיים בשבת, 26.3.16, ב-12:00
נעילה: 26.3.16

עבודותיה של גליה עופרי מצטברות לערימות של דפים שקופים למחצה, ובהם מיפוי ויזואלי ורגשי של מצבי קיום שמתוכם צף המושג הומניזם. מונח זה נדמה כמעט זר לספרטניות הישראלית העכשווית, הנוכחת גם היא בעבודות. כמה מהן נדמות שייכות לשלהי המאה ה-19 ולמהלך המאה ה-20, מפרפרות בין מודרניזם שכבר חדל להיות רלבנטי לניסיון נואש לבנות אוטופיה מאוחרת, רווית תחושות של כישלון והחמצה.את התערוכה מלווה ספר אמן, הכולל גם עבודות שאינן בתערוכה.

סדנאות האמנים, רח' קלישר 5, תל-אביב. שלישי עד חמישי, 15:00–19:00, שישי-שבת, 11:00–14:00.

* בין הקוראים של "רב ערב" שישלחו מייל יוגרל ספר האמן של גליה עופרי.

"s1 – אחד על אחד", אנסמבל כאן. צילום: גדי דגון

"S1 – אחד על אחד", אנסמבל כאן
חלקה הראשון של טרילוגיית ההצגות "פרויקט סקס"

מתחם גבירול לתרבות ואמנות (מועדון התחת), רח' אבן גבירול 106, תל-אביב
חמישי,
3.3.16, ב-20:00
מוצ"ש,
16.4.16, ב-20:00

אשה שמחליטה להפסיק להסתיר את התיאבון המיני שלה, גבר שבורח מהאלימות של ילדותו אך מתחרמן ממנה במיטה, זוג הורים מותשים שלא נגעו זה בזה שבועות, ישראלית שבורחת מהמאצ'ו הישראלי לברצלונה ומגלה שמאצ'ו זה בכלל בספרדית, ועוד. ההצגה מבוססת על ראיונות עם נשים וגברים ישראלים בני 20–65. היא מתחילה כאסופת מונולוגים והופכת לדיאלוג קבוצתי.

להזמנת כרטיסים: 054-4501506 או 054-4574174 או באתר.

* זוג כרטיסים להצגה ב-3.3.16 יוענק לקורא "רב ערב" הראשון שישלח מייל.

Godlike צילום: אלה וולדמן

Godlike, "רוקדים בלי נדר"
שיתוף פעולה בינלאומי, שבדיה-ישראל
ערב מחול מאת ישראל אלוני ואודליה קופרברג ועוד

נווה-שכטר, תל-אביב, שני, 29.2.16, ב-21:00; שלישי, 1.3.16, ב-21:00
תיאטרון החאן, ירושלים, רביעי, 3.2.16, ב-21:00; חמישי, 3.3.16, ב-21:00

משתתפים: לוקאס פז'טרז'קי, פולין; לארקה אפלון, דנמרק; סקוטי איוון, אוסטרליה; רקל רפיסארדי, איטליה; מיתר בסון, ישראל; ובהשתתפות השחקנית והזמרת יונית טובי.
שני יוצרים, נושא אחד: Godlike
במפגש אישי בין אלוני וקופרברג התעוררה שיחה על כוחה של אמונה. איך אדם מסוגל להקריב חיים – של עצמו או של אחר – למען רעיון אבסטרקטי: אלוהים, אהבה, דת, אמנות. מתוך העניין המשותף נרקם ערב מחול שמוקדש כולו לשאלות הללו ועוד.

עכשיו, אתה אחד משלנו
מאת אודליה קופרברג. על דת, אמונה, אנושי ומכני, אהבה ומוות. הרקדן מחפש משמעות בתנועה שלא מובילה לשום מקום.

ביני לבינך. כאן, שם, אך בשומקום
מאת ישראל אלוני. האפשרות, הלא נודע, האולי והיכול להיות, ממך אני פוחד, בגללך אני, מבפנים והלאה, אני נעלם בתוכך, הינך כאן, שם ובשום מקום.

מוזיקה מקורית: דידי ארז; תלבושות: מיכל קפלוטו; עיצוב תאורה: בן קאוון.

לכרטיסים: 03-5170358 (שלוחה 4) או באתר.
לכרטיסים: 02-6303600. באתר.
מחיר: 100 שקל. סטודנטים, גמלאים, חיילים: 80 שקל.

* שני זוגות כרטיסים למופע יוענקו לקוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל (יש לציין את המועד והמיקום המועדפים).

***

"הילדים רוצים קומוניזם"
מובי – מוזיאוני בת-ים

פתיחת סבב התערוכות הראשון: יום חמישי, 25.2.2016, ב-20:00

"הילדים רוצים קומוניזם" הוא פרויקט תערוכות שנתי במובי – מוזיאוני בת-ים, המציין 99 שנה למהפכת אוקטובר (1917). הפרויקט מתקיים בשיתוף עם שורה של מוסדות ואמנים ברחבי העולם, והוא כולל הרצאות, מיצגים, הקרנות ופרסומים לכל אורך שנת 2016. המוסדות השותפים הם Tranzit, פראג; VCRC, קייב; Free/Slow University, ורשה; State of Concept, אתונה; Škuc Gallery, לובליאנה ומובי.

במסגרת סבב התערוכות הראשון תיפתח ב-25.2.16 תערוכה קבוצתית בהשתתפות אוהד מרומי, נועה יפה, ניקול ורמרס, יוני גולד, נטליה זורבוב, אסיה לוקין, זויה צ'רקסקי, אולגה קונדינה (הברביזון החדש) ורענן חרל"פ. אוצר: יהושע סימון.
עוד בסבב התערוכות הראשון יוצג באולם מבחר סרטי מדע בדיוני מהגוש סובייטי: "או-בי-או-בה: קץ האנושות" (פיוטר זולקין, 1985), "מוסקבה החדשה" (אלכסנדר מדבדקין, 1938), ו"אליטה: מלכת מאדים" (יאקוב פרוטזנוב, 1924).

בלוג הפרוייקט
אתר (יעלה לאוויר ב-25.2.16)

מובי – מוזיאוני בת-ים, רח' סטרומה 6, בת-ים, טל' 03-6591140. שעות פתיחה: שלישי, חמישי, 16:00–20:00, שישי, שבת, 10:00–14:00.

נטע וינר. צילום: סקף אברהם​​

נטע וינר, מופע  לרגל השקת האלבום "בזכות השיבה"
תיאטרון תמונע, רח' שונצינו 8, תל-אביב

חמישי,  25.2.16, ב-21:30
נטע וינר, המוכר כסולן וכאקורדיוניסט בהרכב ההיפ-הופ הרב-לשוני סיסטם-עאלי, משיק אלבום סולו ראשון: "בזכות השיבה". במופע יתארחו תאמר נפאר, אלונה דניאל ותהילה חכימי. האלבום נעשה בהפקתו המוזיקלית של דרור רותם, ומתקיים בו מפגש עברי נדיר בין היפ-הופ, דרם-אנד-בייס, כליזמר ומוזיקה רוסית לטקסטים שנונים וחריפים שפוגעים ישר בבטן. השירים שבאלבום לוקחים את העברית ומאתגרים אותה, מחברים אליה שברי שפות אחיות או זרות לה – ערבית, יידיש, רוסית וגרמנית – ויוצרים תמהיל שהוא מקומי וגלותי בו בזמן. וינר מתאר את האלבום כיצירה האישיות ביותר שלו עד כה.

עטיפת האלבום נוצרה על-ידי המעצב הגרפי Jewboy.
"בזכות השיבה" ייצא בלייבל החדש סוס, ששם דגש על יוצרים עצמאיים ומאתגרים. בין האמנים בלייבל: עמית ארז, דניאל ספיר, "לא" של גיא שמי, ישי קיצ'לס ובועז ריינשרייבר.
נטע וינר יוצר ושותף במופעי ספוקן-וורד ובהצגות תיאטרון שהועלו בפסטיבלים בחו"ל, פסטיבל ישראל, פסטיבל עכו ותיאטראות מובילים בארץ. כמו כן הוא מייסד-שותף ומנהל בית סיסטם-עאלי, מרכז מוזיקה ומעבדת תרבות בבת-ים.
נטע וינר, אקורדיון, שיר וזמר; דרור רותם, פסנתר ועיבודים; סתיו ליפיץ, הקשה; רועי חסון, סמפלר; יוהנה ריטמולר, כינור; עידן שמעוני, עיצוב סאונד.

להאזנה לסינגל "חוזר": כאן.
כרטיס: 40 שקל במכירה מוקדמת, 50 שקל ביום המופע.
2 זוגות כרטיסים יוגרלו בין מי שישתפו את הידיעה בפייסבוק.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *