רב ערב 30.9.2014

מה עשית בקיץ האחרון? | תערוכות חדשות במוזיאון פתח-תקווה | יעל ברתנא ואיל דנון בשיחה | "אמנות בלא נחת" | KVB בבארבי

יורם קופרמינץ, מתוך התערוכה ״גיהנום״ בגלריה רו-ארט

מה עשית בקיץ האחרון? | בית הנסן, ירושלים

חול-המועד סוכות, יום שני, 13.10.14, ב-19:30

במהלך תקיפות צה"ל בעזה, מתקפת טילים על ישראל והתפרצויות אלימות בכל רחבי הארץ, בחרו אמנים ואנשי תרבות ישראלים להגיב למצב בדרכים שונות. כמה מהם הציעו להתגייס לעזרה, אחרים הביעו מחאה, שתיקה, תיעוד, הסתגרות או בחירה בפעולה חדשה. הם חתמו על עצומות או דחו אותן, יצאו להפגנות או נשארו בבית, פעלו בקדחתנות או האפילו את מסכיהם.

בחול-המועד סוכות יערוך המגזין "ערב רב" אירוע שיוקדש לתגובות של יוצרות/ים ופעילים/ות תרבות לאירועים. האירוע יתקיים בסוכת בית הנסן בירושלים, ויכלול הצגת עבודות ופעולות, תגובות ושיחה עם היוצרים/ות.

בית הנסן, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.

יוצרים/ות המעוניינים/ות להציג ולדבר מוזמנים/ות ליצור קשר בכתובת:[email protected]

אלכסנדר פטושקו, "גוליבר החדש", 1935, באדיבות FSUE Mosfilm Cinema Concern, מוסקבה

תערוכות חדשות במוזיאון פתח-תקווה לאמנות

פתיחה: חמישי , 2.10.14 

"מחשב מסלול מחדש" | אוצרת: דרורית גור-אריה

התערוכה, שתוצג במסגרת אירועי Mediations, הביאנלה הבינלאומית הרביעית שמרכזה בפוזנן, פולין, תשקף את חוויית המעבר לעולם פוסט-גלובלי ותעלה לדיון שאלות הנוגעות להשלכות החברתיות, התרבויות, הכלכליות והפוליטיות של תהליכי הגלובליזציה והשפעתם על הפרט.

משתתפים: סופי קאל, גיא גולדשטיין, לוקאס ויקרס, אריאל עפרון, מרטין פַּאר, אמיר יציב, עמוס גיתאי, ליאב מזרחי, טלי נבון, ריאן טרקרטין, סלה-מנקה (דייגו רוטמן ולאה מאואס), אייל אסולין, אלכסנדר פטושקו, נינה פישר ומרואן אל-סאני, תמר הירשפלד.

דנה לוי, "תצוגה ארעית" | אוצרת: הילה כהן-שניידרמן

נקודת המוצא לפרויקט הווידיאו של דנה לוי היא צמד ציורים מ-1757 של ג'ובאני-פאולו פאניני, הנושאים את השמות "רומא העתיקה" ו"רומא המודרנית" ותלויים כיום במוזיאון מטרופוליטן בניו-יורק. העבודה, שצולמה באתר הארכיאולוגי מאוזוליאום מזור – אחוזת קבר רומית הסמוכה לפתח-תקווה – היא מחווה לציורים של פאניני ובה בעת גם לאוסף מוזיאון פתח-תקווה.

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה
פרטים נוספים באתר המוזיאון.

יעל ברתנא, "תופת", 2013

יעל ברתנא ואיל דנון בשיחה בעקבות "התופת"
וידיאו + אירועים בתערוכה "שעת סיפור: היה או לא היה"

ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת-זמננו
שני, 6.10.14, ב-18:00ל

אור סרטיה הקודמים של יעל ברתנא, אין לדעת אם בבסיס "התופת" ("Inferno", 2013, 21 דק') יש גרעין של אמת, או שמא כולו בדוי. הסרט מספר את סיפור הקמתו של בית-המקדש השלישי בסאו-פאולו, קריסתו, ומה שנשאר ממנו – כותל מערבי חדש ותעשיית מזכרות. את ההשראה מצאה במחקריה על גילויי דתיות עכשוויים ב"כנסייה העולמית של מלכות האל", שנוסדה בברזיל ב-1977 וכיום מונה כ-12 מיליון מאמינים.

מקור השראה נוסף היה ציורו של Francesco Hayez, "הריסת בית-המקדש בירושלים" מ-1867. הסרט ממשיך את חקירתה של ברתנא בעקבות טקסים ופולחנים המתקיימים במקומות שונים בעולם. האסתטיקה של הסרט ממשיכה את האווירה החגיגית, מלאת הפתוס, שאיפיינה את הטרילוגיה הפולנית שלה, בתוספת אלמנטים פנטסטיים כמו הליקופטרים החגים בשמים ונושאים איתם את מנורת שבעת הקנים וארון הקודש שהובאו לכאורה מארץ הקודש. המניפולציה הדיגיטלית הופכת את המתרחש לסיפור על גבול המדע הבדיוני. הסרט מציע שילוב מוזר של פולחניות ומשיחיות לצד פטליזם של היסטוריה החוזרת על עצמה עם הרס בית-המקדש השלישי.

ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת זמננו, שד' תרס"ט 6, תל-אביב

דליבור מרטינז 1978 מראיין את דליבור מרטינז 2010

"אמנות בלא נחת" | מגמות באוצרות ובאמנות בתזמננו

קורס בהנחיית יונתן אמיר, מבקר אמנות ועורךשותף של כתבהעת המקוון לאמנות, תרבות וחברה "ערב רב"
הקובייה, מקום לאמנות, ירושלים
חמישי/שישי לסירוגין: חמישי, 17:00–19:00; שישי, 10:00–13:00

קורס שנתי המשלב סיורי תערוכות ושיעורים עיוניים ומתמקד במגמות וגישות שונות באמנות ובאוצרות בתזמננו. הקורס מתקיים אחת לשבוע. מחצית מהמפגשים יתקיימו במרכז לימודי האמנות הקובייה בירושלים ומחציתם בתערוכות ברחבי הארץ.

בשיעורים: היכרות עם זרמים אמנותיים וגישות אוצרותיות שונות, היסטוריה של מוזיאונים וחללי תצוגה אחרים, כתיבה על אמנות, היסטוריה של האמנות המקומית והבינלאומית,מפגשים עם אמנים/ות, אוצרים/ות, אנשי/נשות אמנות אחרים ועוד.

הקורס מתאים לסקרנים ולחובבי אמנות המעוניינים לבחון ולנתח יחד את הנעשה בעולם היצירה, כמו גם לאמנים/ות המעוניינים להרחיב את השכלתם העיונית בתחום.

לפרטים נוספים: הקובייה, מקום לאמנות, 02-5456222 ,02-5456223
http://www.hacubia.jerusalem.muni.il

KVB

KVB בבארבי, תל-אביב

רביעי, 1.10.14, פתיחת דלתות: 20:30
תתקלט: DJ Yonder (ירדן אלבוחר)

KVB, אחד ההרכבים הלוהטים באנגליה בימים אלה, מגיע לראשונה לישראל, לערב אחד מטלטל ומסעיר של שוגייז ופסיכדליה. ה-KVB הוא פרויקט אודיו-ויזואלי של הדואו הלונדוני ניקולס ווד וקאט דיי. ההרכב משלב גיטרות שו-גייזיות, קלידים מלודיים ומינימליסטים, מכונות תופים עם מקצבים מהפנטים ושירה נוטפת ריוורב עם דימויים ויזואליים מגרי חושים.

ה-KVB נוצר כפרויקט סולו של ווד ב-2010. לאחר כמה שיתופי פעולה מוצלחים, קאט, שאחראית לקלידים ולוויז'ואל, הצטרפה סופית להרכב בסוף 2011. ה-KVB חתמו לאחרונה עם A Recordings (הלייבל של אנטון ניוקומב מבריאן ג'ונסטון מאסאקר). ההרכב הצעיר הספיק כבר לנגן בפסטיבל ATP, לחמם את Loop בטור האנגלי שלהם ולפתוח עבור הבריאן ג'ונסטון מאסאקר בטור האוסטרלי שלהם. על ההפקה אחראית המון-ווליום, חברת הבוקינג המייצגת את האמנים המובילים ברוק הישראלי. לפני כשנתיים החלה בייבוא אמנים בינלאומיים – קלאסיקות כמו The Fall ו-The Jesus and Mary Chain, לצד אמני האלטרנטיב Mojave3, Mark Kozelek ועד לקאטינג אדג' של האינדי-רוק העכשווי.

כרטיסים: 109 שקל במכירה מוקדמת, 120 שקל בקופות.
לפרטים: www.barby.co.il.

2 זוגות כרטיסים יוגרלו בין קוראי "ערב רב" הראשונים שישלחו מייל:[email protected] 

 

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *