להיות הדס ליום אחד – המלצות השבוע של יונתן אמיר

הדס באטרף. היום הוא יום המסמדיה, וגם אם הייתה לה אפשרות לפנות שעה ולכתוב את הטור, לא הייתה לה שום סיבה לעשות זאת. תכלס, כל המלצה שהדס תיתן תגרום לפחות אנשים להגיע לאירוע שלה, וזה גם מי שפירגון הוא השם השני שלה לא יכולה לעשות לעצמה. אז לכבוד האירוע ועל מנת למנוע קיפוח מצד אחד […]

הדס באטרף. היום הוא יום המסמדיה, וגם אם הייתה לה אפשרות לפנות שעה ולכתוב את הטור, לא הייתה לה שום סיבה לעשות זאת. תכלס, כל המלצה שהדס תיתן תגרום לפחות אנשים להגיע לאירוע שלה, וזה גם מי שפירגון הוא השם השני שלה לא יכולה לעשות לעצמה. אז לכבוד האירוע ועל מנת למנוע קיפוח מצד אחד וניגוד אינטרסים מצד אחר התגייסתי אני, שפירגון הוא לא בדיוק השם השני שלי, לאגד המלצות לפתיחות ואירועים נוספים. בשורות הבאות אנסה להסיר ליום אחד את מסכתו הינשופית והחמוצה של מבקר האמנות ולפרגן ולפרגן ולפרגן.

אודליה גל - "אקסיומה תת הכרתית -דמיון משולשים"

אודליה גל - "אקסיומה תת הכרתית -דמיון משולשים". גלריה גרוס

הערב (חמישי)

בגלריה אלפרד יוצג מהערב ובמשך שבוע מיצב וידיאו של הרקדן שחר בנימיני. כמה רחובות דרומה משם תציג רונה שחר את ציורי הטיגריסים שלה בגלריה P8. הטיגריסים הוצגו לפני חודשיים בואדי ניסנס בחיפה, אך אם פספסתם אותם בין הביקורים במוזיאון או בביאנלה, זו ההזדמנות.

מה ניתן לגלות על הקשר המשפחתי שלכם אם צילמתם את ההורים שלכם במצלמה של הטלפון הנייד? תשובה אחת לשאלה ניתן יהיה למצוא בגלריה D&A, שם תיפתח תערוכתה של יהודית שרייבר שעשתה בדיוק את זה. מה ניתן לגלות על הקשר שלכם עם הגלריה אם בחרת להציג יצירות המנהלות דיאלוג עם יצירות אחרות מאוסף המקום? תשובה אפשרית ניתן יהיה לראות בגלריה שטרן הוותיקה, בה תיפתח תערוכתה של הציירת חגית שחל, שעושה בדיוק את זה. אפרופו וותק, בגלריה יאיר החביבה תיפתח הערב תערוכת יחיד של הצייר אורי שטטנר, שנפטר בשנת 1999. על האוצרות: יאיר שולביץ. על המילים: גדעון עפרת. ואפרופו גדעון עפרת – הוא הוציא לא מזמן ספר חדש בשם "אמנות מינורית", העוסק באמנות ישראלית בשחר שנות האלפיים. אף שעפרת מייצר ספרים בקצב שאולמרט מייצר חקירות וכתבי אישום, מדובר בספר מעניין הכתוב בסגנון הציורי, הקולח ורחב היריעה האופייני למחבר, ואני מקווה שעוד יהיה לי זמן לכתוב על ההסכמות ואי ההסכמות הרבות שלי איתו.

בביתה של יעל לפק ברחוב הדישון 10/6 בירושלים תיפתח הערב התערוכה "טריטוריה אישית" בהשתתפות 13 אמנים מישראל, מקסיקו ועוד כמה מדינות.

עוד בירושלים: בבית אבי חי תיפתח תערוכתו של הפסל ישראל הדני, הכוללת פסלים ושירים שחיבר האמן.

שישי

בטבי דרזדנר תיפתח תערוכה של יאיר ברק וסשה סרבר. "ברק מציג את "קורות", אוסף דימויים מגוון שיוצר מעין ארכיון בעל איכויות פיסוליות, וסאשה סרבר מציג מיצב פיסולי משעוה שמערער על האתוס הציוני וסמליו", ככתוב בעכבר.

בגלריה משרד תיפתח תערוכה משותפת של אירית סגל ישראל ורוני בן ארי, ולא רחוק משם, בגלריה הקיבוץ, תיפתח תערוכתו של שלמה קורזק "דיוקנה של גיטל קורזיץ – הסביבה כעדות".

שבת

בגלריה שי אריה משתפים פעולה עם מכון סרוונטס ומציגים את "געגועים" – יצירה קבוצתית של אמנים מישראל ומספרד העוסקת, כצפוי, בגעגועים.

בשנת 2006 שמה האמנית טליה סידי קץ לחייה, כשקפצה מגג בניין התחנה המרכזית החדשה. אורי דסאו, שנתקל בעבודותיה של סידי בתחילת העשור, אוצר בסדנאות האמנים בת"א תערוכה המלווה בקטלוג וסוקרת את מגוון עבודותיה של האמנית המיוחדת. בטיים אאוט (עמוד 90), איתן בוגנים מראיין את דסאו על התערוכה.

בגלריה קיימא תיפתח התערוכה "אללה יוסתור ושות'", בהשתתפות אליסף קובנר וגיורא ברגל, ובגלריה גרוס תיפתח התערוכה "גברים ונשים עושים יופי", ה"עוסקת במושג היופי בחברה העכשווית באמצעות עבודות של עשר אמניות ועשרה אמנים הבוחנים בעבודותיהם את תפיסת היופי דרך סוגיות והיבטים מגדריים, חברתיים ותרבותיים". בגלריה ארליך תיפתח התערוכה "גן עדן שחור" של יהודית רביב. אוצר: אסי משולם.

בהאנגר 2 בנמל יפו יפתח במוצ"ש "סלון יפו לאמנות פלסטינית", בהשתתפות 40 אמנים פלסטינים משני עברי הקו הירוק.

עוד השבוע:

סימפוזיון קרמיקה בינלאומי בגלריה לאמנות באום אל-פחם בנושא הקשר בין הקרמיקה ויוצריה ובין החברה והמקום שבו היא נוצרת. ביום ראשון תארח הגלריה לאמנות באום אל-פחם מפגש בין אמנים אמריקאים, אזרים וישראלים, ערבים ויהודים במסגרת סדנא אמנותית-חברתית.

נוספים:

הטייט מודרן חוגג עשור!

אביטל בורג כותבת על הצעת איגוד האמנים להסדיר את היחסים בין אמנים לגלריות ומוזיאונים באמצעות חוזה. בקפה דה מרקר התפתח דיון בנושא.

איתמר שמשוני וברק זמר יוצרים יחד ומציגים תערוכה משותפת. דניאל זילברברג שוחחה איתם לרגל האירוע.

יואב ויס שואל מה עושה לכם את זה באמנות עכשווית?

השאלון של אלין אלג'ם, והפעם – איתן בוגנים.

ופה בערב רב:

במאמר "שירת הפלייליסט" כתבתי תגובה בעקבות ביקור ביריד צבע טרי. מכיוון שרבים הגיבו לתגובה שלי, כתבתי תגובה למגיבים בשם "הזהו אמן?", תגובה שהובילה לתגובות רבות לתגובה שמגיבה לתגובות לתגובה, ולתגובות שלי לתגובות שהגיבו לתגובה וכן הלאה וכן הלאה, ובקיצור נהיה דיון מעניין בהשתתפות אמנים שהציגו ולא הציגו בצבע טרי, אוצר המשנה של היריד מתן דאובה ומגיבים נוספים.

עוד מצבע טרי: עינת עריף גלנטי מגלריה אגריפס 12 כתבה את "חמודה, יפה ושאינה יודעת למכור – מחשבות בעקבות צבע טרי ולקראת יום ירושלים".

על שירה כפרויקט בניה – יסמין דהאר על הספר "אל תגידו בגת"

זהו. אם פספסתי משהו, ובטח פספסתי משהו, המשיכו את העדכונים בטוקבקים. בהצלחה להדס ושותפיה, חג שבועות שמח ועוד חג לשבוע שאחרי: ביום חמישי ה-27 במאי יתקיים יום המוזיאונים הבינלאומי, ובמסגרתו יפתחו 68 מוזיאונים ברחבי הארץ את דלתותיהם לקהל חינם אין כסף.

3 תגובות על להיות הדס ליום אחד – המלצות השבוע של יונתן אמיר

    זה לא אני שואל "מה עושה לכם את זה באמנות עכשווית" זה יריד צבע טרי שאל. והבטיח כרטיסים חינם למי שעונה. הבטיח ולא קיים. ולא רק בעניין הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *