לא רק יין זול – טור אחרון

יונתן (אמיר, העורך) אמר לי שהשבוע ימלאו שנתיים ל"לא רק יין זול" (מאז תחילת הפרסום במארב). ממש לפני שנה עברנו לערב-רב. רצינו לארגן איזו מסיבה, אבל זה לא יצא. אני כן רוצה לנצל את ההזדמנות ולספר שבזכות הטור הכרתי אנשים מופלאים, שבכלל, הסצינה כאן מלאה באנשים מוכשרים וטובים, טובים מהבפנוכו. לאט לאט למדתי והכרתי כל […]

יונתן (אמיר, העורך) אמר לי שהשבוע ימלאו שנתיים ל"לא רק יין זול" (מאז תחילת הפרסום במארב). ממש לפני שנה עברנו לערב-רב. רצינו לארגן איזו מסיבה, אבל זה לא יצא.

אני כן רוצה לנצל את ההזדמנות ולספר שבזכות הטור הכרתי אנשים מופלאים, שבכלל, הסצינה כאן מלאה באנשים מוכשרים וטובים, טובים מהבפנוכו. לאט לאט למדתי והכרתי כל אירוע, ידעתי מה הולך להיות בתערוכות עוד לפני שהן נפתחו, ידעתי לאתר כל כתבה וכל מקום שמתייחס לאמנות.

כמו שמספרים על הפלא הגדול של עצם הקמת מדינת ישראל, גם בסצנת האמנות זה קסם לא פחות קטן שיש אנשים שפועלים מכל הלב למען תרבות, חינוך, חופש.

כשהתחלתי עם הפרויקט הזה רציתי לעזור לאלה שישומי המחשב לא היו בני בריתם, או פשוט לנצל את הדבר הנהדר הזה שהפייסבוק אפשר לנו – להפיץ את דבר פתיחת תערוכה חדשה, מיזם עצמאי, פרויקטים שלא בטוח שיתפרסמו בהארץ או בעכבר או בטיים-אאוט.

כתבתי בטור לא פעם על החשיבות בלבוא ולתמוך בקולגות, באמנים בתחילת הדרך כמו גם באלה שסללו לנו את הדרך. אני מקווה שגם הצלחתי לתרום ולו במעט, לסלילת איזושהי דרך, או גישה, או לפחות להביא קצת יותר אנשים לאותם אירועים ופתיחות.

בטארוט מוות מסמל התחלה חדשה
בטארוט מוות מסמל התחלה חדשה

לא רק יין זול – טור אחרון, 4.11.2010, כז בתשרי תשע"א.

היום בשעה שש וחצי בבצלאל בירושלים, ג'ף וול מגיע להרצות (ומשום מה בהזמנה קוראים לו ווהל). לא יודעת מה אתכם, אני נוטה לדבר איתו די הרבה. על הא, על דא, על מה קורה עם הצילום, על המקום שלו, על מה שהוא תרם לו, כאמן וככותב. והערב הוא כאן. קשה להוציא אנשים מתל אביב. משום מה שעה נסיעה זה ממש ממש רחוק בשבילם. אני ממשיכה להגיד להם כי למרות שאני גרה בעיר כבר שלוש שנים, יש עדיין כל מני דברים שאני לא מתחברת אליהם כאן. אני לא בורגנית אמיתית. לא הייתי אומרה מקולקלת, אלא פשוט לא כזאת. אולי כי רוב חיי אני נודדת, ואוהבת מסעות, ואם להתייחס לזה שזה הטור האחרון, אז ללא ספק אני בדרך למסעות חדשים, לא יכולה להיות באותו מקום יותר מדי זמן :). עוד קצת על ג'ף.

גלריה אינדי החלה מתכונת של סדרת תערוכות בזק לסופ"ש, משמע כך הם יכולים לארח יותר אמנים, לתת יותר הזדמנויות להציג. הראשון שחונך את הסדרה הוא אבינועם שטרנהיים בתערוכה Planet Rubble. בתערוכה הוא יציג תכנונים לעטיפה של הדיסק השני של להקת הפוסט רוק אינסטרומנטאלית בה הוא משתתף "לבנון".

שתי תערוכות רטרוספקטיביות נפתחות השבוע.

ביום שבת תערוכתו של דוד גינתון – "דוד ואני" במוזיאון בתל חי. היום יום אחרון להרשם להסעות. בלינק תוכלו למצוא את הטקסט המלא לתערוכה.

ביום שלישי נפתחת תערוכה רטרוספקטיבית למשה גרשוני במוזיאון תל אביב.

בתחילת השבוע חלים שני אירועים מיוחדים, מהסוג שבזכותם התחלתי לכתוב את הטור בכלל:

בראשון-שני שנקר בשיתוף המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון עורכים את 'קוד פתוח או סוד צבאי? במסגרת האירוע, נפתחת תערוכת אמנות הקוד הישראלית הראשונה 'קוד קוד', באוצרותם של מנהיג 1024 יניב יהודה אייגר וגורו התרבות הדיגיטלית ערן הדס. כל העבודות המוצגות נוצרו ע"י אמנים ישראלים תוך תכנות או ניצול טכני של קוד תוכנה. הפתיחה הרשמית ב-7 בנובמבר בשעה 18:00. אמנים משתתפים: עלמה אלורו, אריאל מלכה, אבי בוחבוט וערן הדס, Batt-Girl, Miss Data, ניר יניב, יואב ויס. לינק לאתר התערוכה שעוד יתמלא במהלך השבוע, עד להיותו תערוכה וירטואלית, מהסוג של אמנות שחייבת את הרשת, נוצרת בתוך הרשת, והרשת היא המקום הנכון להציג אותה.

רבות נכתב על מותו של הריף ראף, והאבל ימשך עוד זמן רב. אבל צרכני התרבות ימשיכו הלאה, ולכן ערב הוידאו-ארט העצמאי 'Art Killed The Video Star no.4' באוצרות ענבל זהבי יתקיים הפעם בלייקה, ביום ראשון. ההקרנה תתחיל 21:15 בדיוק. פייסבוק.

עד כאן לא רק יין זול.

זהו סופו של מסלול, אבל לא סוף הדרך.

23 תגובות על לא רק יין זול – טור אחרון

    חבל שאת עוזבת הדס האם הטור שלך ממשיך במקום אחר
    ואיך לעזאזל הגעת לתאריך התמוה
    כז בתשריו
    החגים הרי נגמרו מזמן
    אולי החמסין בלבל אותך

    אולי מישהו מתישהו יצור משהו חדש
    החגים אכן נגמרו, זה בוודאי אכן החמסין….

    כשהדס הודיעה לי שהשחיקה ועומס החיים עומדים להכריע את "לא רק יין זול", חשבתי לשאול אותה אם היא מכירה מישהו או מישהי שירצו לקחת את המושכות, וכעבור רגע ביטלתי את הרעיון. לא כי לא יהיו עוד טורי פתיחות והמלצות (אם מישהו/י מבין הקוראים מעוניינים לכתוב טור חדש נשמח אם יפנו אלינו), אלא כי "לא רק יין זול" נולד וגדל בצלמה של הדס. הקסם של הטור הוא הקסם שלה, ואין כל דרך או סיבה למצוא לו הורים מאמצים. הטור, שהחל כאוסף מובחר של המלצות, הלך וגדל עם הזמן, ואיתו גדלו גם מידת ההשקעה והכוחות הנדרשים לכתיבתו. ומכיוון שהחיים הם לא רק יין זול, "לא רק יין זול" יאלץ לפנות את מקומו לטובת החיים. אם יגיע כותב חדש, הוא כבר יגבש לעצמו את מתכונת הכתיבה ואופי המדור שיתאים לו – אופי שאולי ישאב השראה מ"לא רק יין זול", אך יהיה חדש ושונה לגמרי.

    שנתיים של כתיבה שבועית קבועה אינם עניין של מה בכך. זו מחוייבות קשה, שוחקת ותובענית, והדס עמדה בה בקור ובחום, בתערוכות, ירידים וביאנלות, בהשקות, הופעות, הקרנות והפעלות, מבלי לוותר אפילו לרגע על החינניות שבכתיבה. היא הייתה מקסימה, חיובית, מצחיקה ומפרגנת – בקיצור, היא הייתה כל מה שאנחנו לא. על כך, כמו גם על בערך מאה טורי המלצות, הפניות והגיגים, אנו אומרים להדס תודה רבה, מאחלים הצלחה גדולה בהמשך הדרך ומרימים כוס (חד פעמית) עם יין (זול, כמובן), לחיי הפתיחות שהיו ואלו שעוד יבואו.
    יונתן אמיר, רונן אידלמן וקהל קוראי ערב-רב בישראל ובתפוצות

    הדס, תודה על כתיבתך המקסימה והמאלפת.
    יהיה קשה בלי המדור

    הדס- כל הכבוד לך! את מהממת ועשית עבודה חשובה וראויה! מקווה שתחזרי בקרוב אבל בפורמט אחר. לי באופן אישי מאוד תחסרי גם בפורמט הזה.

    הדסונת
    נתגעגע לטור וניותר מעט מבולבלים וחסרי אונים כדי לדעת לאן ללכת נצטרך לחשוב על זה לבד כנראה או שכל מאות הקוראים יאלצו להתקשר אליך בערב לשאול מה כדאי ,וגם לזכות בפירגון על הדרך. מעבר לחיוביות והחינניות והפאן וטוב הלב, הטור הסתמן כמדייק באינפורמציה ומוקפד מאד מהאספקט הזה ,נוח לשימוש מפורט ומושקע.
    אוהבים אותך ומחכים לדבר הבא
    נשיקות
    רקפת

    מצטרפת לרקפת

    תודה מותק על הכל

    חבל פשוט עשית עבודה נהדרת
    עכשיו נצטרך לעבוד יותר קשה.
    תודה רבה ובהצלחה!
    🙂

    כן. מסע בן אלף צעדים מסתיים אף הוא בצעד אחד. צעד נבון.
    תודה רבה על הטורים המבדרים והמועילים שלך, הדס.

    הדס,
    הטור המקסים שלך הפך בשהתיים האחרונות לחלק מהחיים שלנו.
    חיכינו לו כל יום חמישי כדי לדעת איך לתכנן את הערב.
    הקישורים שהוספת שקיבצו עבורנו את הכתבות החשובות של השבוע היו מקור מידע.
    אך אין ספק שהקסם שלו היה את וסגנונך המיוחד.
    גם אין ספק שנמשיך לפגוש אותך במקומות ופרויקטים אחרים.
    בהצלחה,
    דורית

    זה לא היה יין, זו היתה שמפנייה צלולה ומבעבעת. גביע אחד ממנה היה מסדר לנו את השבוע, את הסצינה האמנותית ואת הראש, כך במינון קבוע ומדוייק בשנתיים האחרונות. יחסר מאוד. בהצלחה, הדס, בהמשך הדרך!

    תודה על הטור שהיה משב-רוח מרענן וחיוני, בהצלחה בהמשך הדרך.

    הדסי,
    כותבת מדהים, כייפית, חכמה, מרגשת
    נדירה ואף טובת-לב-זהב,
    בהצלחה, שרון

    נו, אולי בעקבות העזיבה האתר הזה יתחיל להשתפר סוף סוף, מקווה בשביל העורכים

    בגלל אנשים כמוך ישראל פאשיסטית בהנהגת לימור לבנת.
    אם אתה רוצה שיפור, תעשה
    בינתיים אתה קוטר, קטנוני, זעוף ובעיקר מעצבן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *