לא רק יין זול ה-28.10.2010, המלצות השבוע של הדס רשף

בוקר יום חמישי, קרייבינג מטורף לשמוע רבקה זוהר – אוריאנה והבית ליד המסילה. מאין ארשת נוסטלגית, התענגות על תחושה. אוך, הקונפליקט, הקונפליקט – לא, לא זה שבין מזרח ומערב, עדויות ואברכים, אלא זה שמקשה עלי לכתוב טור בערב בו יש לי גם פתיחה. תמיד נכנסת השאלה איך לפרגן לאחרים גם כשברור שאני הכי רוצה שיבואו […]

בוקר יום חמישי, קרייבינג מטורף לשמוע רבקה זוהר – אוריאנה והבית ליד המסילה. מאין ארשת נוסטלגית, התענגות על תחושה.

אוך, הקונפליקט, הקונפליקט – לא, לא זה שבין מזרח ומערב, עדויות ואברכים, אלא זה שמקשה עלי לכתוב טור בערב בו יש לי גם פתיחה. תמיד נכנסת השאלה איך לפרגן לאחרים גם כשברור שאני הכי רוצה שיבואו לפתיחה שלי – גם אם זה בצפון תל אביב, בבית התפוצות. אז היתרון הוא שלפחות היא מתחילה בשבע וחצי, כך שתוכלו להתחיל את הערב מוקדם ולהמשיך הלאה כי יש פתיחות ממש שוות הערב, שגם אותן אאלץ להפסיד, אלא אם כן הן ימשכו לפחות עד שעה בה קניית אלכוהול במכולת היא מעשה גבולי. אוסיף ואומר שממש מבאס להגיע בעשר לפתיחה ולגלות שסוגרים עליך את הדלת. צריך להיות חוק נגד זה. יאמרו מי שיגידו שבחו"ל פתיחות מתחילות בשש ועד תשע הכל סגור והרחוב שומם, אבל אנחנו כאן! ואנחנו אוהבים לדדות בין פתיחות ולהמשיך לאיזה דרינק לילי כסיפתח סופ"שי חגיגי.

הכינו את מיטב מחלצותיכם – ערב פתיחות חדש ושווה במיוחד לקראתכם.

מה שלא ברשת לא קיים, ובקרוב זה ישתלט לכם על המוח. מירי סגל ואור אבן טוב חותמים את פסטיבל גלריות דביר

מה שלא ברשת לא קיים, ובקרוב זה ישתלט לכם על המוח. מירי סגל ואור אבן טוב חותמות את פסטיבל גלריות דביר

היום, יום חמישי ה-28.10.20, כ' בחשון תשע"א.

אז על מה אני מדברת בעצם? הערב נפתחת בבית התפוצות התערוכה 'אנדי וורהול ואמנים ישראלים מציגים: דיוקנאות יהודים'. בית התפוצות קיבל במתנה את סדרת עשרה דיוקנאות היהודים של וורהול, אותה אפשר למצוא גם, למשל, במוזיאון ישראל. לצידו של הכוכב הבלתי מעוער מציגים אליהו אריק בוקובזה, דוד טרטקובר, שי עבאדי, חנוך פיבן, עידו שמי, יגאל תומרקין ואני – בחורה צעירה יחידה בין אמנים בני הדור שמעלי, ואנדי וורהול. מרגש, לא? אז אני רוצה שתבואו, זה הכל. התערוכה מאוד גרפית וצבעונית ואני מציגה שלושה ציורי מחשב שהכנתי במיוחד. אוצרות: גאולה גולדברג ואירנה גורדון. פייסבוק.

"גלריות הן המקומות האלה שאליהם נכנסים מחצרות נסתרות ברחבי תל אביב", למדנו בשנתנו הראשונה במדרשה. נראה שעידן הגלריות הנסתרות מתחת לאדמה הולך ונכחד, ולדעתי טוב שכך :), הערב מצטרפת גלריה שלוש לחגיגה, במעברה לבניין הניאו-קלאסי המהמם במאז"ה 7 – עם העיגולים שציירו עליהם סמיילים (ואולי לרגל ההשקה ינקו את הסמיילים?) אין ספק שזאת קפיצת מדרגה עצומה, ויתכן שתוכלו לרגע להרגיש שאתם באירופה. התערוכה נקראת Re-Location, זאת בעצם תערוכה קבוצתית של אמני הגלריה בחלל החדש, אך מובטח גם עיסוק בסוגיות של תְּזוּזָה, עֲקִירָה, הַעֲבָרָה, הַעְתָּקָה והַתָּקָה. פייסבוק.

הילולה גדולה היא פתיחת תערוכת יחיד חדשה למיכל הלפמן בגלריה זומר. כל כך הילולה שכנראה תצטרכו רופא כי שם ההתערוכה הוא doctor doctor!

יעל בלבן פותחת תערוכת יחיד בגלריה שי אריה תחת הכותרת 'קפוסטה', שמשמעותה כרוב ברוסית, מה שכבר מראה שהיא ממשיכה דרך הרישומים היפים לדבר על חברה, תרבות ומקום. פייסבוק.

שישי

דביר בפיצוץ פתיחות ענק: 3 פתיחות ביומיים – ממש מיני פסטיבל אוהבים אמנות. ואני אומרת – דביר – יאללה תהיו מיני מוזיאון עם שלוש פתיחות באותו זמן ומקום, או שתצהירו על פסטיבל גלריות דביר. הפתיחה הראשונה בחגיגה – ורד נחמני בתערוכה 'ממלא מקום' במתחם נוגה. בתערוכה תציג נחמני שילוב בין גריד לציור מושפט/אקספרסיבי. פייסבוק.

אניסה אשקר פותחת תערוכת יחיד בגלריה נלי אמן, וכמיטב המסורת תערוך מיצג, לכן כדאי להגיע בזמן בחצות היום.

שבת

פתיחה 2/3 של פסטיבל גלריות דביר : שבת בצהריים, נמל תל אביב. אריאל שלזינגר קפץ לביקור מולדת עם ג'ונתן מונק, והם יפתחו את התערוכה 'פרש רפאים' שנוצרה בשיתוף פעולה חינני. ואם חינניות, השניים יציגו צילומים שמתייחסים לפישלי & ווייס. בנמל יפו. פייסבוק.

פתיחה 3/3 של פסטיבל גלריות דביר: סגירת הפסטיבל תסתמן בפתיחת תערוכה זוגית נוספת למירי סגל ואור אבן טוב בחלל הישן והאהוב שברחוב נחום. "עד 2013 עתיד תאגיד גובל להשיק את Gmind, מחשב לביש המופעל בכוח מחשבתו של המשתמש. השקת Gmind תוכרז בנאום היסטורי של סרגיי ב. – מייסד-שותף ונשיא חברת גובל, ב-28 במרס 2013" – שם התערוכה מתוחכם כנושאה, Future Perfect.

רביעי

מיזם חדש לטובת קריירה של אמנים צעירים מושק בגלריה שורשים שמול הבימה. כדאי לקפוץ לרחרח.

נוספים

אולי מישהו כבר שמע או ביקר באתר הגלריה הוירטואלית VAS, או קרא על זה אצל דנה גילרמן, או שראה את הסרטון ביוטיוב. אני, בכל מקרה – מעבירה לכם את דברי המארגנים, הקוראים לכם להשתמש בפורמט, להעלות גלריות ולבקר בתערוכות:

VAS היא רשת חללי תצוגה תלת מימדיים להצגת תכנים אמנותיים על גבי רשת האינטרנט. כל אמן, סטודנט, אנשי יצירה ותוכן חזותי המעוניינים להציג את עבודותיהם לקהל הרחב, מוזמנים להציג את תכניהם בצורה פשוטה וידידותית. מטרת המיזם היא בראש ובראשונה לאפשר לאמנים מכל התחומים להציג בצורה מקצועית וראויה את יצירות האמנות שלהם ובחינם, בנוסף לכך, להפגיש בין אמנים מכל העולם על בסיס המכנה המשותף לכולנו – האהבה לאמנות.

VAS הוקמה על ידי קבוצת אמנים צעירים בוגרי אקדמיות אשר הבינו את הצורך הקיים בחללי תצוגה תלת מימדיים להצגת תכנים אמנותיים באינטרנט בדיוק כמו במציאות. במקום  לצפות בתמונות בודדות בצורה דו מימדית, מהיום ניתן להציג בחלל, לתלות עבודות ולמקמן במרחב, לארח מבקרים מכל העולם, לתקשר עם אומנים ומבקרים ואף לארגן פתיחות מתוקשרות בזמן אמת. כאמנים חשובה לנו היכולת לשלוט בנרטיב של התערוכה, ביחסי הגודל בין היצירות וביכולת להציג מספר מדיומים שונים בקונטקסט של תערוכה שלמה ולא רק כיצירות בודדות. מהיום ניתן לעשות זאת ובקלות. בנוסף לחללי התצוגה התלת מימדיים ואס היא רשת חברתית לאמנים. כל אמן מיוצג על ידי עמוד פרופיל אישי המכיל את פרטיו האישיים, תמונת פרופיל, רשימת חברים ותערוכות מועדפות, קורות חיים ובעצם כך ניתן לצפות ולתקשר עם אמנים שונים מכל העולם. עמוד זה יוכל לשמש אתכם כאתר אינטרנט בעל תוכן דינמי.

והיום – שיעור חשוב באיך לעזאזל פותחים אירוע נורמאלי בפייסבוק / כותבים הודעה לעיתונות:

כיוון שאני אוגרת הזמנות ורואה אינסוף מיילים של הזמנות לתערוכות – אני מרגישה צורך עז לעשות קצת סדר:

1. תפסיקו להיות קמצנים – תנו אינפורמציה קריאה ומושכת – למה הכוונה? לא רק מקום ושעה, אלא גם פסקה קצרה או שתיים על מה הולך להיות. הזמנות ריקות זה מבאס, אין מושג על מה התערוכה, מה הולך להיות שם, ואין למה להתחיל להתרגש. אני לא אומרת שצריך את הטקסט המלא של ה-94,000 מילים שכתב לכם אוצר נורא חשוב. אל תחשבו שאם תשימו טקסט זה פלצני או משהו. אם מישהו לא ירצה לקרוא, הוא לא יקרא.

2. אתם רוצים לכתוב באנגלית שיהיה נגיש גם לאנשים מחו"ל? סבבה, אבל תכתבו גם באנגלית וגם בעברית, כי ראבק, 97% מהאנשים אליהם אתם שולחים את ההזמנות, הם ישראלים דוברי עברית.

3.אם זה אירוע בפייסבוק – צרפו את ההזמנה היפה גם כתמונה בוול – אי אפשר לראות פרטים בגודל של 150 פיקסלים.

4. צרפו כמה דימויים, תראו את זה כמו מתאבנים לפתיחת התאבון. אנחנו אנשים ויזואליים.

5. במייל – שימו לב לגודל התמונות, אל תשלחו תמונות שכל אחת שוקלת 3 מגה ולחילופין תמונות בגודל של אייקון של התמונת פרופיל מסעיף 3.

אני מקווה שעזרתי.

נשיקות ואני מקווה שנתראה הערב!

הדס

האם הסמיילי ישאר?

האם הסמיילי ישאר?

6 תגובות על לא רק יין זול ה-28.10.2010, המלצות השבוע של הדס רשף

    בירושלים הבירה תהיה היום פתיחה
    לתערוכה "העתק" בחלל רדי מייד במלחה,
    רחוב הדישון6\10, ישתתפו אמנים מהארץ,
    ממקסיקו ומקנדה לפרטים – 0545354985 יעל

    בין המשתתפים קלייר הווארד וענבל מארי כהן

    שיהיה לך בהצלחה הערב בפתיחה

    בין המשתתפים קלייר הווארד וענבל מארי כהן

    אני מצי בסוף כל אייטם לציין את הכתובת
    זה בהחלט יעזור 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *