לא רק יין זול אוברדואוז – ערב פתיחת העונה תשע"א

ה-14.10.2010 הגיע לקול תרועות אימתניות כולם רוצים להשתתף, כולם רוצים שיבואו אליהם, ויש כל כך הרבה בשביל לסצנה כה קטנה, מה שמותיר רבים במקומות בהם הם מציגים, ומעורר תקווה לקהל חדש, טרי, רענן, שרוצה לצרוך אמנות. אז מה עדיף, לפתוח תערוכה בערב פתיחת הגלריות, או לחכות שבוע-שבועיים? רבים החליטו לפתוח היום, וזה עוד לפני שהספקנו […]

ה-14.10.2010 הגיע לקול תרועות אימתניות

כולם רוצים להשתתף, כולם רוצים שיבואו אליהם, ויש כל כך הרבה בשביל לסצנה כה קטנה, מה שמותיר רבים במקומות בהם הם מציגים, ומעורר תקווה לקהל חדש, טרי, רענן, שרוצה לצרוך אמנות.

אז מה עדיף, לפתוח תערוכה בערב פתיחת הגלריות, או לחכות שבוע-שבועיים? רבים החליטו לפתוח היום, וזה עוד לפני שהספקנו לגהק אוהבים אמנות.

זהירות – לא רק יין זול – ערב פתיחת העונה – לפניך.אז מאיפה מתחילים בכלל?

ראשית, כל הגלריות יהיו פתוחות, מה שאומר שאם יש תערוכה שאתם רוצים לראות, אפשר גם בערב.

את התוכניה המלאה אפשר להוריד כאן, ואת התוכניה המלאה של "עושים אמנות" – מליון הסטודיואים שנפתחים לביקור מורידים כאן.

אתחיל עם האירוע שבאמת הכי מרגש לדעתי – פתיחת תערוכתו של יוסל ברגנר לרגל יום הולדתו ה-90. בתערוכה 'עד עכשיו' בגלריה דן (המתחדשת/גורדון 36) יוצגו עבודות נבחרות משנות החמישים ועד היום. אייטם בויינט.

אז אם אנחנו כבר באיזור הזה של העיר – גלריה גבעון שולפת את האס רפי לביא, ואם תמשיכו קצת פנימה לדב הוז, תוכלו לחגוג בגלרית הקיבוץ עם הדיוה המתפרעת בעבודותיה והחיננית מאין כמוה רקפת וינר-עומר, את פתיחת תערוכתה הפה של הגברת נון ("הגברת נון  -דמות נשית ספק בדיונית ספק  בת דמותה של האמנית, ספק אשה שעל האמנית "לסגור איתה חשבון", בנותיה, הפה שלה, וגם דיוקנה כ"עץ הנדיב")" פייסוש.

אהבה לגברת נון בגלריה הקיבוץ

אהבה לגברת נון בגלריה הקיבוץ

על בן יהודה תוכלו לחגוג עם היידי שטרן בפתיחת תערוכת היחיד הראשונה שלה בעיר החטאים אחרי שני עשורים בגרמניה. התערוכה 'איתגור היקום' מכילה עולם מבהיל ודקדנטי של מסכות ובני כלאיים. פייסוש.

גם "מתחם" בית ביאליק מצטרף לחגיגה: במוזיאון בית העיר פותח רועי חפץ את זֵנְזוּכְט – מילה גרמנית שמתארת געגועים לכמיהה ולפנטזיה, למשהו שלא היה קיים מעולם. בתערוכה יציג חפץ רישומים חדשים וגדולים שממשיכים לפרק פורטרטים גבריים של פקידים וספרנים. בבית ביאליק נפתחת תערוכת יחיד לדינה שנהב תחת הכותרת הרהורי לילה, ואת שתי התערוכות אצרה מרי שק. עוד במתחם יהיו הקרנות וידאו של גל ויינשטיין, דורון סולומונס, שחר מרקוס והינדה וייס, וגם מוזיקה לפיזוזיישן. פייסוש.

על גדות הירקון, ליד רחוב אוסישקין 9 – תוכלו לצפות בפרזנטציית הפרויקט 'אקסטריטוריה' של מעין אמיר ורותי סלע, ובהרצאות של ענת בן-דוד ורנארד גלוזמן. פייסוש.

למי שרוצה להסתובב באויר הפתוח: ברחוב תרס"ט תוכלו למצוא את נבט יצחק וענת פיק, בשדרות ח"ן את גיא שרף, ברוטשילד את רן סלוין, קבוצת זיק, טליה קינן, קותימן וקרולינה, אורי דרומר, אליאסף קובנר עם נערות ריינס וחברים נוספים, בגינת השרון (האין זה פשוט גן החשמל?!) הצימר מתכננן לכם הפתעות, ובדרום בין קיבוץ גלויות לרחוב שלבים גבי קריכלי יציג את מיצבו 'אקווריום'.

לאטלייה פותחת לסופ"ש תערוכה בהשתתפות הצלמת יערה גלבוע, ואמני הוידאו לירן טל וערן ששון. פייסוש.

ועכשיו לפתיחות הדרום:

את חגיגות הדרום אפתח עם חלל חדש וססגוני בהרצל 121. כמיטב המסורת, שם המקום נקרא לפי כתובתו ועל כך מכונה 'גלריה 121'. בתערוכה הראשונה יציגו ברינה אריה ברקוביץ, גילית פישר, הילה כרמל, הינדה וייס, ראניה עקל ורז גמא. פייסוש.

אורי גרון ונועה ססיליה כהן אוצרים את 'שיתוק שינה', תערוכה המתייחסת לתופעה המפחידה בה הגוף נרדם ואתם פתאום מתעוררים אבל לא יכולים לזוז ואז המציאות והחלום מתערבבים עד שמצליחים לזוז איכשהו ומתעוררים מפוחדים ועם לחץ דם גבוה במיוחד. עכשיו קחו את המונח הזה ונסו לעשות לו אנאלוגיה חברתית. ממש מלא אמנים טובים משתתפים בתערוכה שמתארחת בקיבוץ גלויות 45, מה שאומר שהכל עצמאי ושאפו על היוזמה. פייסוש.

שת"פ נוסף בין הגלריות השיתופיות חנינא ואלפרד הוליד את התערוכה טיקלא שיפעא שמבטיחה להציב נשגב מהולל באמנות הישראלית הצעירה. הערב השת"פ מתרחב ובלבונטין 7 תתקיים הופעה עם הגיבורים יהוא ירון, רות דולורס וייס ואמיר אגוזי. אוצרים: נועם אבידן סלע, יונתן הירשפלד ויואב שביט. פייסוש.

נטלי מנדל- הנבטות קטנות באפרט.ארט

נטלי מנדל- הנבטות קטנות באפרט.ארט

בגלריה 39 ערן שקין פותח את התערוכה 'הליכת חתול' שאצרה טלי תמיר, שם יציג ציורים עדינים ופסל של דוגמניות צועדות על מסלול, אבל בלי המסלול – רק הדוגמניות חודרות המבט האטום.

רותם ריטוב חוגגת באפרט.ארט שנה, ופותחת את התערוכה הקבוצתית 'בית 2: הסלון'. פייסוש.

מעבר לפינה, בגלריה 45 נפתחת התערוכה 'אתם' שבאה לבחון מבט על האחר. בחלל העליון בועז אהרונוביץ' פותח את התערוכה 'חומר אפל'. גילת נדיבי הבעלים והאוצרת הבטיחה שתהיה תערוכה יפה במיוחד. פייסוש.

תערוכה זוגית ומבטיחה נפתחת לאמנים הדס קדר (אלומית) ואיתן בוגנים (הפטריוטית) בגלריה עינגע.

בחלון נגה היקרה יוצגו הוידאו של אינגה פיינר אינגה פונר קוקוס '24 שעות באוגוסט'. במהלך שאר החודש תוכלו למצוא שם צילומים מתוכו.

בדיזיין ספייס שבאליפלט (ממש לצד תערוכתו של גילי אבישר בסדנאות), נפתחת התערוכה פולס של חלה גנור וניב בן דוד. פייסוש.

בגולקוונדה, איתמר גלבוע ינעל את תערוכתו עם מיצג ססגוני בו ירחיב את עיסוקו בנושאי התערוכה: דמות החייל האידיאולוגי המאמין בדרך ומוכן ללכת איתה עד הסוף, לצד גילום האמן כלוחם. פייסוש.

סופ"ש – עושים אמנות. אני אפילו לא מספרת מזה, כי ככל הנראה רוב הקוראים הולכים להיות סגורים בסטודיואים שלהם, מחכים למבקרים שאני מאחלת שיבואו כנחלים ובטיפטופים, ושהמבקרים יהיו נחמדים ואולי אפילו יקנו כמה דברים. שעות פתיחת הסטודיואים יום שישי, 15/10/2010, 18:00-11:00, שבת 16/10/2010,  18:00-11:00. גם בפייסוש ליקטו אלבום הזמנות אוהב אמנות.

שבת

לכל מי שלא מחוייב להיות בסטודיו, הדבר הטוב ביותר לעשות זה לעולות לירושלים, שם נפתחות בבית האמנים תערוכות חדשות:  מירי אור פותחת את 'פרחי הרע', עדי ויצמן את 'והיא לבדה יודעת' , תערוכה אחרונה בסדרת נדבך של סטס קורלוב, ויונת עופר את 'זיז'. אבל ההתרגשות הגדולה ביותר מבחינתי, היא פתיחת תערוכת היחיד של אלעד רוזן לרגל זכייתו בפרס מוזס. להזכירכם, רק לפני שנה, ממש בערב פתיחת גלריות כמו היום, הכנו את וידאו הפרומו המשעשע. אז רק שתדעו – שאלעד צייר מעולה, מצחיק, צבעוני, וגם פוליטי – ולכן, גם אם הסופ"ש לא תגיעו לעיר הקודש, אני ממליצה בחום למצוא את הזמן לביקור. פייסוש.

אלעד רוזן המלך

אלעד רוזן המלך

מוצ"ש

הצימר פותח את התערוכה 'Like a surgeon, cut for the very first time' בה יציגו אבי סבח, ג'ניפר חדד, ליאור אופיר, מיכל כהן (שגם אצרה) ונועם דגן.

שלישי

רונן אידלמן מזמין אתכם למפגש בג'סי כהן בו הוא יספר על הפרויקטים שלו. יש גם פייסוש וגם וידאו מרהיב.

ולסיום

מגזין טיים אאוט החדש מוקדש במיוחד לאמנות – הידד!

תערוכה חדשה ב-1024 לנבט יצחק שמציגה קולות של מלחמה.

לאחר 365 ימים, 4 תערוכות מקוונות, 122  אמנים, WHcreation סוגרת את שעריה הוירטואלים. אתם מוזמנים להכנס ולבקר בתערוכה האחרונה 'מיהו טורף?'.

דניאל ראוכוורגר מביא קצת חדשות אמנות.

מי שנרדם בשמירה פספס כתבות מרעננות של אמיר בוגן: מסביב לגלובוס, ועוד מסביב לגלובוס, ועל התערוכה "זכות המחאה" במוזיאון על התפר.

אלי ערמון אזולאי מדווחת +מבקרת את יריד האמנות ארט-פורום בברלין, וגם נפגשת עם מאיה ז"ק בסטודיו.

דניאל זילברברג נפגשה עם שחר מרקוס ועם טל שושן, ועם תמר הרפז.

עבודתה של דנה לוי "מלאכי הגיהנום" שהוקרנה ב"טייט מוזיאון" בלונדון ומוצגת עכשיו במוזיאון חיפה – גם אצלכם בלחיצת עכבר.

על האתר שיאפשר לכם לגעת בבוטצ'ילי וקרוואג'ו.

וכאן בערב רב: 2 התייחסויות לספרו החדש של האוצר יגאל צלמונה "100 שנות אמנות ישראלית": דוד שפרבר ויונתן אמיר. תמר יוגב עם אורי גרשט שמעורר קנאה ביכולתו הוורבלית (וזה עוד בלי להתייחס כמובן לעבודותיו המופלאות), ודר' קציעה עלון על התערוכה "בקצה העולם- כאן" במוזיאון פתח תקווה.

ערב פתיחות שמח יקרים, אהבו אמנות, עשו אמנות, צירכו אמנות וגם תזכרו לנוח לפעמים 🙂

הדס

בתמונה: אלעד רוזן אוהב

בתמונה: אלעד רוזן אוהב

4 תגובות על לא רק יין זול אוברדואוז – ערב פתיחת העונה תשע"א

    הגברת נון אוהבת אמנות? ואתם? פוסט חדש במערבב לקראת הפתיחות של הערב
    http://hamearbev.com 

    וביום שני בשבע בערב: "הבעיה של הצילום – בין פריחה למשבר, ומה שאחר כך" – הרצאתה של רותי דירקטור במסגרת סדרת הרצאות שנתית על צילום, בהשתתפות מרצים שונים.
    בית האמנים בירושלים – שמואל הנגיד 12
    הכניסה חפשית

    לצילום הבעיות שלו ולדירקטור הבעיתיות שלה, לא כדאי לערבב בעיות בבעיתיות.

    " כולם רוצים להשתתף" ??
    כשותפה פעילה בחברה עדרית אני יכול להבין את הנחרצות שלך במשפט הזה.
    אבל לא כולם רוצים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *