לא רק יין זול – המלצות השבוע הלבנבנות (והיום גם ברדיו) מפי הדס רשף, 1.7.2010

לפני הכל: היום בין 18-19 'לא רק יין זול' מתארח בתוכנית 'רגע לפני' עם איתי מאוטנר במיזם הכי חם של הקיץ – רדיו תדר. הרדיו משודר דרך הרשת, ותכלס ממתי שמעתם תוכנית מגניבה על אמנות ברדיו, אה? אל תחמיצו!! 🙂 אפשר גם לקבל עדכונים פייסבוקיים בזמן אמת. לילה לבן. כן, כן. כל העיר מתהדרת, מתבלגנת, […]

לפני הכל: היום בין 18-19 'לא רק יין זול' מתארח בתוכנית 'רגע לפני' עם איתי מאוטנר במיזם הכי חם של הקיץ – רדיו תדר. הרדיו משודר דרך הרשת, ותכלס ממתי שמעתם תוכנית מגניבה על אמנות ברדיו, אה? אל תחמיצו!! 🙂 אפשר גם לקבל עדכונים פייסבוקיים בזמן אמת.

לילה לבן. כן, כן. כל העיר מתהדרת, מתבלגנת, ומנסה לגרום לכם, לצאת אל מחוזותיה. מבחינתינו, כל הגלריות והמוזיאונים ישארו פתוחים עד 23:00, שעה שלא באמת מהווה את הלילות הלבנים שלנו – שזה כמעט מצחיק, אבל אפילו אם זה ישאר עד חצות זה נחמד.

שתי אופציות עומדות מול חובב הפתיחות בלילה לבן שכזה: האחת, לקרוע את העיר, לנתר ממקום למקום, לשתות לשכרה ובטח להמשיך את הערב באיזו מסיבה, כדי שבאמת יהיה לו לילה לבן. השניה, להסתתר בבית, כי העיר תהיה מפוצצת, ואי אפשר יהיה לזוז, ותכלס – לילה לבן, זה לא לקלסטרופובים.

לא ברור עם עדיף או לא להשקיע בפרוייקטים ייחודיים דווקא בלילה הלבן. מצד אחד, יש כל כך הרבה אירועים – שבטוח יגיעו פחות אנשים מבדרך כלל. מצד שני, יתכן ויגיעו הרבה יותר אנשים, שלאו דווקא קשורים לעולם האמנות.

לילה לבן 2010 מתאפיין בין היתר גם ברוח בינלאומית שבאה לרענן את גופותינו המיוזעות, לצד רוח מקומית רעננה ונחרצת, שנותנת פייט רציני ביותר.

תכלס בישראל אין ממש לילה לבן, אותו מונח שרלוונטי לארצות רחוקות, בהן אין לילה ויש רק יום, ולעיתים רואים אור צפוני קסום. אבל קיץ זה הזמן ללילות לבנים, שהמעלות קצת יורדות, הלחץ משתחרר, והכי נעים לפנות בוקר. שסוף סוף האויר נושם, ולפעמים אפילו קצת קריר. אבל בשביל להגיע לשעות האלה, צריך או לקום ממש מוקדם, שזה מטורף, או להשאר כל הלילה ערים. אני מאחלת לכולנו לילות לבנים מענגים.

אלינור מילצ'ן מביאה ניחוחות אמריאקים למתחם התרבות התל אביבי

אלינור מילצ'ן מביאה ניחוחות אמריאקים למתחם התרבות התל אביבי

הערב, יום חמישי ה-1.7.2010, יט בתמוז תש"ע. לילה לבן בתל אביב.

הפעם, בניגוד לערב פתיחות רגיל, באמת הכל יהיה פתוח, ולכן, מן הסתם, לא אכתוב על הכל, אלא אתן לכם שוב את הלינק ששמתי פעם קודמת לרשימה המלאה שווינט פירסמה. אני אשתדל להמליץ על הארועים הייחודיים, שבשבילהם יהיה שווה לצאת מהבית. וגם – בטוח הלך עלי, בטוח אני אפספס איזה משהו, אין מה לעשות, ממש כמו שאמא שלי שואלת אותי אם לא שכחתי כלום כשאני נפרדת אחרי ביקור. "בטוח שכחתי משהו", אז התנצלות מראש, ובהצלחה לכולם, יהיה שמח+++.

אחד הפרויקטים המסקרנים הוא של עומר גולן, שיציג מיצב ניו מדיה -וידאו א-לינארי, שימו לב – בגובה 6 קומות על מגדל שלום, וגם בתוך מגדל שלום. פייסבוק.

בשת"פ המסולב של מוזיאון תל אביב וטיים אאוט "אמן בגן", אלינור מילצ'ן – שנולדה בעיר החטאים הישראלית ועברה לתפוח הגדול האמריקאי. כותרת ההזמנה צעקה: "היחשר מהטיים סקוור לרחבת מוזיאון תל אביב". פייסבוק.

אבל ניו יורק האמיתית אמיתית, בכלל מגיעה לגלריה חזי כהן בתערוכה 'תפוחים טריים'. כן כן, שם נפתחת ככל הנראה אחת התערוכות המעניינות שהביאו אלינו, ובלי הברזות של גויים ברגע האחרון: תשעה ציירים כוכבים בשמי הסצינה הניו-יורקית מבטיחים לצופה "הצצה אמיתית לנעשה בלב לבה של מנהטן". זאת היתה שנה של עבודה מול "הא" גלריות, כדשי להביא את הציורים לכאן. כדי שהגרוב יהיה ממשי, דיגיי לאטקס וליטל לב כהן ישימו לכם מוזיקה שמח (יונתן, אל תערוך, כתבתי שמח ולא שמחה בכוונה). פייסבוק.

רוסון קרואו ועוד שמונה ציירים אמריקאים חמים מתארחים בחזי כהן בתערוכה שתוציא אתכם מהבוידם הישראלי

רוסון קרואו ועוד שמונה ציירים אמריקאים חמים מתארחים בחזי כהן בתערוכה שתוציא אתכם מהבוידם הישראלי

בגלריה אלפרד החל משמונה בערב ועד אחת בלילה יהיה רצף של מיצגים בהשתתפות נועה ליברמן, טל אלפרשטיין, ראפת חטאב, מישל פלטניק וציון אברהם חזן. שימו לב ללו"ז (ואם אתם איכשהו מתלבטים, בהחלט מומלץ לסיים את הלילה הלבן במיצג האדיר של ציון חזן). פייסבוק.

20:00 נועה ליברמן, "פרוייקט ים". אורך המיצג: 30 דק'

ציון אברהם חזן משחק עם רון חולדאי בישיבת מועצה

ציון אברהם חזן משחק עם רון חולדאי בישיבת מועצה

21:00 טל אלפרשטיין, ללא כותרת. אורך המיצג: 20 דק'
21:30 מישל פלטניק, "חשכה / "obscurity. אורך המיצג: כ-15 דק'
22:00 ראפת חטאב, Call the Ships to Port. אורך המיצג: כ-40 דק'
23:00 מישל פלטניק, "חשכה / "obscurity. אורך המיצג: כ-15 דק'
23:30 טל אלפרשטיין, ללא כותרת. אורך המיצג: 20 דק'
24:00 ציון אברהם חזן, "הצעה לסדר". אורך המיצג: כשעה.

אנחנו יודעים שבקיץ צרפתים משתלטים על תל אביב, בטח מי שהולך לים וגר באיזור בוגרשוב חש את זה מיוחד שכן אין כמו לראות בחורים עצומים חשופי חזה מתולתל צווחים על ילדיהם ברחוב בשפה זרה. אז במקום שנהיה שלילייים, עיריית תל אביב ביקשה לרכך את יחסינו לזרים שגם בזכותם שכר הדירה שלנו עולה בעשרות אחוזים כל שנה, והשיקו את הפרויקט 100% פאריז. 30 עבודות וידאו של אמנים צרפתיים יפוזרו ברחבי העיר (כנסו ללינק לראות את הרשימה), ותתחילו במחשבה שרוב הסיכויים שאותם אמנים הם לא אותם צווחנים שמסתובבים לנו פה כל קיץ, ונראה לי שרוב הסיכויים שהם בכלל רק שלחו דיסקים ונשארו באירופה הקרירה. העבודות נבחרו על ידי האוצרת מרי שק, בשיתוף הגלריות ואספני האמנות הגדולים בפאריז.

מקום של אמנות בקיבוץ גלויות 45 פותח שעריו לקראת הלילה הלבן בין 17-24. פייסבוק.

למי שירצה גם חזק בסולידי, מוזמן לשיח גלריה בטבי דרזדנר עם אנג'ליקה שר.

גם פתיחות חדשות דנדשות יש לנו הערב:

יש גלריות שפשוט יודעות לארח. לא פעם דובר על השפע של הבירות והפול/אפונה וואסבי של רוזנפלד, כמו גם הבקבוקים המעוצבים של קונטמפוררי – אבל פי 8 ש'יוצאת בחוץ' הולכת הערב לפנק אתכם במיוחד, והם הרי בכלל לא שופעים אלא פשוט נדיבים – ובתפריט הערב: פנקייקס שיוכנו במקום, יין, עראק ומוזיקה, לצד עבודותיהם של מתן בן טולילה , דרורה דקל, כרמלה וייס, מאיה זק, שלומי חגי (שהיה המורה הראשון שלי לציור!!!!!!!), רועי יריב, אסד עזי, אפרת פלג, אילת צין, פנינה רייכמן, אורה ראובן והאורחת האמריקאית שבכלל גרה בברקלין מרדית' נדלר שמתמחה בשילוב בין וידאו וריקוד. אומרים שיהיה הכי לוהט שם אז אסור לפספס. פייסבוק.

כפרות על סמינר הקיבוצים שפותחים תערוכת הבוגרים של החוג לעיצוב בלילה הלבן.. פייסבוק.

מליון הפתעות במתחם הגדוד העברי

בחלל התצוגה של 'זוכרות' אריאלה אזולאי משיקה את גיליון 5 של כתב העת "סדק" לצד התערוכה באוצרותה 'תצלומים שלא צולמו' בהשתתפותם של בועז ארד, בצלם, דור גז, חיים דעואל לוסקי, מיקי קרצמן, אפרת שלם ותצלומי ארכיון. "התערוכה מבוססת על ההנחה שבארועים היסטוריים רבים לא נכחו מצלמות, תצלומים לא צולמו ואם וכאשר כן צולמו, פעמים רבות הם נותרו בידי גורמים מעוניינים המונעים אותם מעין הציבור".

בפלורנטין 45 נפתחת תערוכת הוידאו והמיצב 'עש לילה'. מציגים: עופר ללוש, עדן עפרת, טלי נבון, אמיר נוה, שני שמש, מריה פומיאנסקי. העבודות "יבחנו בחלל שאלות העוסקות במיסתורין, משחקי גוף וחומר, והסתכלות אל העבר מתוך ההווה". פייסבוק.

בגלריה ארליך יהודית מצקל אוצרת את 'בריזה', מיכל בר  אור, רעיה ברוקנטל, אריאל ינאי, אילן כרמי, טלי נבון, אלעד ערמון  ושחר קורנבליט מבטיחים לצנן לכם את הקיץ ולהערב גם את לבנוניות הלילה.

בגלרית הקיבוץ אורית אדר בכר, אנדריאה מוריין ודוד בהר פרחיה פותחים את התערוכה 'עקבות חלל'. למי שלא עוקב אחריי בפייסבוק אספר שראיתי בימים האחרונים את כל העונה הראשונה של 'חצויה' (התחלתי גם את העונה השניה עד שהמחשב שלי קרס לפתע, ובכלל את הטור אני כותבת עכשיו על שולחנו הצהבהב של אלעד רוזן, זוכה פרס מוזס הטרי עליו אפרט בהמשך – יש לו עץ ממש מול המרפסת ובכלל נדמה כאילו אני בכפר ולא בעיר), שתדעו שזאת אחת הסדרות הכי טובות שאי פעם עשו בארץ – מבחינת עלילה, אפקטים והכל. אז עכשיו אני כמו רפאל, שכל דבר מרפרר אותו לחייזרים, אגדות ויצורים שונים. אבל לא זה הסיפור שלנו בתערוכה זו, כי החלל, הוא חלל הגלריה, שהיה אמור לעבור שיפוצים – לא משנה שבסוף זה לא יצא לפועל, אבל זה הוליד בעצם את התערוכה, שמבטיחה משחק בקוביות לבנות. פייסבוק.

שישי

במוזיאון תל אביב נפתחת תערוכה משותפת לגרי גולדשטיין ורונית אגסי תחת הכותרת 'אירועים נקודתיים'. עם איזשהו דמיון ל'סלון' בה הצלמים ביקשו מהדס מאוד להציג יחדיו, כך קרה כם כאן עם אורית הדר. לפי אלי ערמון אזולאי, הם טענו כי "הם נורא דומים". מעניין איזה שיח/דיאלוג יווצר כאן על ציור, כמו גם הפתיחות של מוזיאון תל אביב לשיתופי פעולה שכאלה.

אולי ילדה זו קיבלה אינפורמציה חלקית כשלמדה את ביאליק. עפרי כנעני.

אולי ילדה זו קיבלה אינפורמציה חלקית כשלמדה את ביאליק. עפרי כנעני.

החל מ-11, בבית ביאליק עפרי כנעני (פורחת מוחות מס' 6) מבקרת אותנו מהנכר ופותחת את התערוכה 'מאניה' בבית ביאליק. בתערוכה, לצד עיבודים של צילומי ארכיון, עושה כנעני שימוש בציטוטים מלעליים של משוררינו הלאומי (צנח לו זלזל/נדנד/בעיר ההריגה, ה.ר). השירה והאמנות ידלגו להן יד ביד בבית המשומר, שרגל משוררים צעירים לא תדרוך בכדוגמתו.

על קירות מוזיאון תל אביב, יותם דביר הולך להציג חדר מכונות שני על קיר חיצון במתחם מוזיאון תל אביב לאמנות. דביר מתכוון לשבת לצד התערוכה למשך כל ימי הצגתה (או עד שיעיפו אותו) – מעין אקט מחאה לנוכח המחסור החריף בחללי תצוגה יעודיים, שלא למטרות רווח, והעתיד העגום הצפוי לעולם האמנות משעה שהכפפתו להיגיון השוק החופשי הופכת חזות-הכל. לגילוי הדעת שפרסם דביר כנסו לכאן.

בערב: בלבונטין 7 תוכלו לשתות ולהנות במופע של מוזיקה נובה, עם אורח הייחודי דיוויד גראבס שידוע בשיתופי הפעולה שלו עם אמנים ואף קיבל תואר כבוד מהמגזין ארטפורום. פייסבוק.

מוצ"ש

גלרית החללית בירקון 70 מארחת את תוכנית המצוינים של המדרשה בפרויקט 'ליברה'. אז קודם כל אספר שגם אני ילידת תוכנית זו – שמאפשרת לתלמידים "מצויינים" (כאלה עם ממוצע ציונים מסויים+נסיון בפעילות בקהילה וכו) לקבל מלגה מלאה של שכר הלימוד בתמורה להוראה אחרי הלימודים+לימודי שיעורים ייחודיים לתוכנית. אז כאמור זאת תוכנית בכלל של משרד החינוך שרוצה שהמצטיינים ישארו מורים אח"כ. לא שזה תמיד עובד, אבל נחמד לדעת שלפעמים הם מנסים. אם יש משהו שהוא ייחודי למדרשה, זה כמובן שיחד עם לימודי האמנות לומדים חינוך. אבל זה לא רק חינוך כמו גם סוציולוגיה, פסיכולוגיה וגם כל מני פרויקטים בקהילה – שלדעתי, זה רק מעמיק את האמנות והקשרה החברתי, מהמקום הכי כנה ונכון. ליברה: במסגרת שיעור ייחודי לתלמידי שנה ג' של התוכנית בהנחייתו של המאסטרו של עולם האמנות – פיליפ רנצר. זאת לא תערוכה קבוצתית שכן האמנים הצעירים יזמו ופעלו לקראת הפרויקט יחדיו ולא היה אוצר שהגדיר נושא ובחר עבודות. יצא מיצב בו הקבוצה עבדה בחלל החללית,מתוך נקודת ההתייחסות לסביבת הגלריה – מלונות רחוב הירקון, ארכיטקטורה ועיצוב, ובחינת השפעתם משפעים על מבקרי התערוכה. האמנים יצרו הקבלה בין צופה האמנות הבוחן את חלל התערוכה כמו שאורח המשתמש בחדר המלון. פייסבוק.

יום שני

במוזיאון בית ראובן יתקיים החל משעה שבע בערב יום עיון לרגל התערוכה 'בונים מקום'. אוצרת התערוכה שירה נפתלי תנחה, ד"ר הדס שדר וד"ר יוחאי רוזן ידברו. פייסבוק.

יום שלישי

בנמל תל אביב 8 צלמים חברו עם 8 עמותות וארגונים ליצירת התערוכה "רגעים של בית", לפי מיטב הבנתי, הצלמים פעלו עם דיירי העמותות, והעבודות שיוצגו יהיו של הצלמים עצמם, לצד אלה של הדיירים. הצלמים המשתתפים בפרוייקט: ורדי כהנא, מיקי קרצמן, מיכל חלבין, עודד בלילטי, אלדד רפאלי, אנג'ליקה שר, פליקס לופה וסמירה והבי. אוצרי התערוכה: אייל לנדסמן ויוסי צבקר. כל זה אגב, בחסות של בזק.

רביעי

בוגרי מכללת הדסה הטריים יציגו מרכולתם בתערוכת הבוגרים של (שימו לב) החוג לתקשורת צילומית.

דברים נוספים

זוכרים את הוידאו הפרומו שעשיתי שנה שעברה עם אלעד רוזן לרגל חודש האמנות? אז שמתי לכם את זה כדי שתזכרו איזה אדיר הוא אלעד רוזן, כי הוא הוא הזוכה החדש של פרס מוזס לציור. אלעד, אני ומערכת ערב רב, מתים על הציור שלך, עלייך, מפרגנים ותומכים. עלה והצלח 🙂.

האוצרת וחוקרת האמנות מיטל רז, על התערוכה משתנה קבוע בגלריה זומר.

WHcreation העלו לאויר הרשת את התערוכה תחת הנושא 'דת', וכבר קוראים לכם להציע עבודות לתערוכה הבאה בנושא "מיהו טורף?" עבודות יש לשלוח למייל [email protected] .

פנקס הוא אולי אתר האמנות המכוער בארץ, אבל מי שלא כותב שם, מצליח לעורר דיון טקסטואלי פנים אמנותי חריף ומשומן. בפנקסו האחרון 'אפור וטוב' תוכלו למצוא מאבק מזויין בנושא הכתיבה האנונימית.

באופן די יוצא דופן, התרגשתי מאוד מהוידאו של אסף סינלר בתערוכה 'מבוגרים קטנים' בשי אריה (אוצר: שגיא רפאל). תבינו שישבתי בפתיחה וראיתי את כל החצי שעה המהפנטת/קשה של הסרט, ואני ממש ממליצה לא להחמיץ. ויותר מזה: שגיא עשה את הדבר הכי הגיוני לעשות אחרי אוצרות תערוכה, ופתח לה אתר שישאר הרבה אחרי שהתערוכה תרד, מה שהופך אותו לאוצר הכי עדכני בסצינה. וכאן בערב רב תוכלו לקרוא את המאמר המלא, ואף להגיב.

חדשות האמנות של אביטל בורג.

טוב, כבר מאוחר, ולילה ארוך לפנינו. אל תשכחו לפרגן וללחוץ כאן לייק לדעת שקראתם. לילה לבן שמח. וגם בהצלחה עם החודשיים שצפויים לנו, יולי-אוגוסט. לא, לא אצטט לכם שום שיר של שלמה ארצי עכשיו, התלבשו בהתאם וצאו לדרך.

שלכם, הדס.

היכונו להמראה! מזל טוב לאלעד על קבלת פרס מוזס+תודה על השימוש במחשב ובבית בזמן שהמחשב שלי קרס.

היכונו להמראה! מזל טוב לאלעד על קבלת פרס מוזס+תודה על השימוש במחשב ובבית בזמן שהמחשב שלי קרס.

4 תגובות על לא רק יין זול – המלצות השבוע הלבנבנות (והיום גם ברדיו) מפי הדס רשף, 1.7.2010

    רוסון קרואו! ואו! היא הכי מדהימה! מישהו יודע אם היא במקרה גם הגיעה לארץ לכבוד המאורע? מרגש בהחלט!

    השלב הבא – לא רק יין זול גם בטלויזיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *