לא רק יין זול 20.5.2010, המלצות השבוע הססגוניות של הדס רשף

הדס מתישבת בנינוחות לכתוב טור חדש. זה היה בוקר פרודוקטיבי והיא הספיקה לבקר לבדה במס הכנסה לעשות תיאום מס, פעולה ממנה היא תמיד נורא מפחדת. אחרי הטירוף האחרון היא החליטה לא להשתמש יותר במילה טירוף. אולי עומס, אולי קצת לחץ, אבל לא צריך להסחף. גם במילה הרפתקה היא ממעטת להשתמש לאחרונה, מפאת רצון עז לזכות […]

הדס מתישבת בנינוחות לכתוב טור חדש.

זה היה בוקר פרודוקטיבי והיא הספיקה לבקר לבדה במס הכנסה לעשות תיאום מס, פעולה ממנה היא תמיד נורא מפחדת. אחרי הטירוף האחרון היא החליטה לא להשתמש יותר במילה טירוף. אולי עומס, אולי קצת לחץ, אבל לא צריך להסחף. גם במילה הרפתקה היא ממעטת להשתמש לאחרונה, מפאת רצון עז לזכות ביציבות בסיסית. לפני שחזרה לביתה, עברה במכולת השכונתית וקנתה מאכלי בוקר. מספר ירקות ופירות, גבינת קוטג' ופינוק של מיץ תפוזים. שלוש שנים היא גרה בעיר ורק עכשיו היא מתחילה לחשוב להפסיק לפחד ממנה. היא בישלה שלוש ביצים קשות, אחת להיום ועוד שתיים ליומיים הקרובים. תמיד אחרי הפקה גדולה מתגלה התהום העמוקה של ההזנחה, ולאט לאט, כגירוף עדין של מעדר, נסחב החול הדק לסגירת החריצים וניקוי עשבים שוטים. לפעמים זה קשה ויש צורך בגנן, שמתגלה בדמותם של חברים טובים. רחבת החדר-סטודיו פונתה חפץ חפץ למקומו, נקנו כמה בגדים חדשים לקראת הקיץ הקרב, ונפל אסימון כי להדס חשוב יותר לקנות מצלמה מאשר מכונת כביסה שעובדת. היא גם קנתה 7 ספרים במאה עשרים שקלים חדשים. היא חוזרת לחשוב כמו הספר שהיא קוראת.

דגלאס גייטון, אמיתי יותר מהחיים

דגלאס גייטון, אודיסאה בסקנד לייף אמיתית יותר מהחיים

היום, יום חמישי ה-20.5.2010, ז' בסיון תש"ע, יום הולדת שמח ליוני גולד, וגם הרבה הרבה הרבה הפתעות.

סיום גרוס חוגגת ערב לפני סגירת תערוכתה 'ארכיון השכונות', אותה יצרה בשיתוף עם ילדי "השכונה" של איזור גן לוינסקי. בכלל, הרבה יותר נחמד לקרוא לזה "הגן" מאשר "התחנה המרכזית". אז היום יתקיים שיח גלריה המסכם את הפעולה, יחד עם אורית חסון ותלמידי הקורס שלה על אקטיביזם, מה שמבטיח דיון ער. שימו לב, מתחילים בשבע. פייסבוק.

במזל טוב ותרועות נפתחת תוכנית לימודי ההמשך של בית הספר לאמנות המדרשה, והערב בגלריה בדיזנגוף 34 יתקיים אירוע ההשקה תחת הכותרת "הצלחה". תפגשו שם את ראש המדרשה החדש דורון רבינא, את ראש התוכנית רועי רוזן, ממורי התוכנית יתארחו יהושע סיימון, זויה צ'רקסקי, רותי סלע וגיא בן נר. יהיו הקרנות סרטים, שיחה וכייף חיים. בהצלחה. פייסבוק.

במרכז לאמנות עכשוית בקלישר רות עמידרור אוצרת את התערוכה "אמיתי יותר מהחיים" בה אמנים אותם הביאה במיוחד מן הגולה יציגו פעולות שעשו ברשת, דרכן מצבים חברתיים או אישיים בעולם המתדגטל. נראה לי שזו הולכת להיות אחת התערוכות המגניבות והשוות לקראת הקיץ, אני כבר שבויה וברור לי שזו תערוכה שלא אפספס. פייסבוק.

בגלריה ברבור הירושלמית אירוע מגניב במיוחד. במסגרת הסדרה האזנות סתר יתארחו 'מוסיקה נובה' המשלבים מוזיקה אקספרמנטלית עם וידאו מתוכנן ומאלותר, יבצעו את יצירותיהם של ג'ון קייג', פיסארו, עידו גוברין ואסף שתיל. פייסבוק.

שישי

ידעתם שיש בתל אביב רחוב חברת ש"ס?? בכל מקרה בצהרי השישי נפתחת שם תערוכה זוגית לנעמה הרפז ולינדה זנדהאוז. פייסבוק.

לפריקים של ציור ריאליסטי, חנה גולדברג פותחת בבית האדום את התערוכה 'מתח גבוה', ובו ציורים של הקשרים הסבוכים בין עמודי החשמל לעצים.

שבת

אל תתנו לגרביל לשמור על מכנסי הויניל שלכם, גיא גולדשטיין בטבעון

אל תתנו לגרביל לשמור על מכנסי הויניל שלכם, גיא גולדשטיין בטבעון

 

גיא גולדשטיין פותח תערוכת יחיד בגלריה בקרית בטבעון תחת הכותרת 'קונסרב' (משמע – לשמר). בתערוכה ממשיך גיא להשתמש בגרבילים על מנת לתת לחומריו תחושה של חומר ארכיוני ארכיאולוגי, למרות שהוא חדש ונקנה באיזה סופר מזדמן, ויחד עם סאונד, עושה אינסטליישן דרמטי. על הדרך עם הפתיחה יהיה גם שיח גלריה (החל מ-11:30).

במוצ"ש, אלון שגב מצפין מחללו הדנדש ברוטשילד כדי לאצור תערוכה בירקון 70 לצייר גיא ינאי, וכותב: "התערוכה הנוכחית מורכבת מסדרת ציורים קטנים, פריימים של מציאות. קשה מאוד להצביע על עבודה ספציפית מתוך המילון הצבעוני הזה ולדבר רק על עליה. כשאני מסתכל בעבודות שלו תלויות על הקיר אני מרגיש שהסתובבתי אתו במסעדות, בפריז, בקולנוע; שראיתי את העולם דרך העיניים שלו. גיא מצייר דברים שחיו לידי. את ההיסטוריה של חלק מהפריטים הללו אני מכיר יותר מאת ההיסטוריה של תולדות האמנות. למשל הכיסאות שהוא מצייר, כמו הכיסא של "אימס". אלה הכיסאות שאני יושב עליהם כל החיים". התערוכה זוכה בפרס שם התערוכה המלבב של השבוע: "ארבעה גברים שותים מיץ ענבים בסובארו".

יום ראשון

הנה מתחילה עונת תערוכות הגמר, והחלוצה שבהן היא תוכנית התואר השני של אוניברסיטת חיפה, תחת הכותרת 'שש:שש'. מי שצריך הסעה לחיפה ובחזרה שירשם אצל דינה 054-6969339. פייסבוק.

לא תמיד אפשר לפרגן חזרה לעיתונאים שכה הכרחיים לנו בעוד שלב חשוב בכל תערוכה – יח"צ. עמיחי שלו, העורך של תרבות YNET, משיק במועדון ה"לימה לימה" את ספרו החדש 'הנפשיים'. בתפריט הערב תמצאו פאנל על ספרות, מוזיקה ורב תחומיות באמנות בהשתתפות: עמיחי שלו, אהד פישוף, אדם הורוביץ, ניסן שור, אורלי מייברג וסמי ברדוגו. בשיא הערב תתקיים הופעה חגיגית של "בני המה" (אהד פישוף וישי אדר). שיהיה בהצלחה! פייסבוק.

בירושלים מתן ישראלי מזמין אתכם להתארח בגלריה של מרכז אמנות ירושלים במוסררה, בתערוכה 'נאסר / אל-באהו', בה הוא מחורר את קירות הגבס אשר מכסים את התוואי המקורי של הבניין השייך לבני משפחת נאסר ומשפחת אל באהו, שלא יהיו נוכחים באירוע. במהלך התערוכה יפעיל ישראלי בית קפה במרפסת הקשתות של הבניין. אורחי בית הקפה יוכלו להמיר את התשלום עבור המטעמים בעבודה – סיוע בסתימת החורים שהאמן חורר בגלריה והחזרתה למצבה הקודם. התערוכה תנעל עם סיום התיקונים. אוצרים: יונתן אמיר ואליזבת דור.

שלישי

גלריה גל און פותחת תערוכה יחיד לאמן הותיק אורי ליפשיץ.

שלישי-חמישי: ירושלים

'מתחת להר' נדמה כאחד הדברים השווים השבוע. אני מכירה אתכם, מוסררה, ירושלים, כן ירושלים, אבל תקשיבו: טוב, אתחיל בנימה פואטית לרגל החג שעבר. פעם גרתי בירושלים, בתיכון, בפנימיה. ושם היה לי חבר טוב, ניר ברוך. ובמקום לצאת ולהשתכר בסופי השבוע ניר ואני היינו נכנסים לחדר עם פסנתר עם ספר של סשה ארגוב ועוד אחד של משה וילנסקי ושרים. אחד השירים שסחף את כל החבר'ה היה "עורי ציון". ואלה מילותיו: " עורי ציון, הוי עורי, ליבשי עוזך, עורי ציון, הוי עורי / ליבשי ביגדי תפארתך ירושלים עיר הקודש כי לא יוסיף יבוא בך עוד ערל וטמא / עורי התנערי מעפר, התנערי ירושלים". פתאום בחג ידידי הזכיר לי את השיר הזה, ואת עוצמת השירה שלנו. ובקריאה מחודשת, הצטמררתי בעיקר משתי השורות האחרונות: "עורי התנערי מעפר, התנערי ירושלים". ואכן בימים ההם ירושלים הייתה עיר מלאת הפתעות. לא שזה היה רלוונטי לנו שהיינו סגורים בטירת הפנימיה לחדוותינו, אבל ברור שהיום אין את אותה אווירה של אז.

לפני פחות מחודש התפרסמה הכתבה "יוזמה חדשה תקדם אירועי תרבות בירושלים", ובה צויין כי כבר עכשיו מתחילים לעבוד על שלל אירועי תרבות פורצי דרך בקיץ 2011, ביוזמתה של נעמי פורטיס ואיתי מאוטנר כיד ימינה האמנותית. אבל עכשיו עדיין 2010, ועם זאת, אם אפשר להתחיל ולטרוף את הקלפים, ולהזכיר שאפשר ליצור אירועי תרבות הורסים גם מחוץ לתל אביב, כן כן, אני יודעת שקשה לכם לקרוא שורות אלה, אבל כן, מחוץ לתל אביב. במקרה הזה, בבירתנו אותה יש לנער מעפר המסתיר את קסמה ותרבותה, גם זאת החילונית/מסורתית/לא רק חרדית, או איך שלא תקראו לזה.

לפי מה שהבנתי "מתחת להר" זה בעצם שלוחת האמנות בפסטיבל ישראל, באתר יש המון פרטים וגם מסלול מומלץ תחת הכותרת 'ככה תראו (כמעט) הכל, תשתו מלא בירה ותפרדו מ-70 ש"ח'.

פסטיבל מוסררה-מיקס-10: כאן תוכלו להוריד את התוכניה המלאה כל טוב, כאן תוכלו להתעמק בתוכנית ה'וידיאו הביטאט' בה יציגו אמנים כמו דנה דרויש, אבי דבאח, הילה לולו לין, ראפת חטאב, לי אורפז וקרן גלר לצד אמנים מחו"ל, כאן תוכלו למצוא מידע על התערוכה 'סדקים' שמתפרשת על פני השכונה ונאצרה ע"י שרון הורודי. עוד קצת סדר במה שכתוב בעכבר. כאן תוכלו למצוא פרטים על פסטיבל הוידאו/דאנס הבינלאומי #4 של ביה"ס לתיאטרון חזותי, וכאן על הפרויקט 'פרורים': קונצרט אודיו-ויזואלי של המעבדה.

ההמלצה שלי: סעו לירושלים בשלישי-רביעי, כי יום חמישי הולך להיות עמוס וגדוש כמיטב מסורת ימי חמישי התל אביבית, ואפילו יותר.

דנה דרויש תורמת את חלקה בניעור העפר הירושלמי

דנה דרויש תורמת את חלקה בניעור העפר הירושלמי

רביעי

במוזיאון בת ים, אורית בולגרו אוצרת את "וידאו על הדשא" – הקרנת אסופת ווידיאו במדשאת המוזיאון תחת הכותרת 'בקרת נזקים'. האמנים המשתתפים: שרון בלבן, איה בן רון, אסף גרובר, ליאור ווטרמן, גל ויינשטיין, רועי מנחם מרקוביץ', Nicolas Provost, רינת קוטלר, קרן רוסו, The Yes Men.

תופינים וחגיגות

גלריה 1024 השיקה בשישי שעבר את התערוכה "עבודות עפר" של אורלי הדרי. הזהרו, לא הכל קל לצפייה.

אסי משולם חונך את האות "ח" בלקסיקון העיקרים של מניפסט מסדר הטומעה. אימרו ח' עבור חֲגִיגָה – חגיגה הנה התכנסות חגיגית של חברי-מסדר-הטומאה, שמטרתה לחגוג חג או אירוע מסוים הקשור במסדר. החגיגה תלווה, על-פי-רוב, בטקס קבוצתי שטיבו ותכניו תלויים בהקשרו של האירוע. אמרו ח' עבור חַי – חי הוא זה אשר הזוהמה עוברת בנקבי גופו (או לכל הפחות באחד מהם – ראה "שערי-הזוהמה"), אמרו ח' עבור חַלְחֹלֶת – החלחולת הנה חלקו הסופי של המעי-הגס, המתחבר לשער-הרקטום (ראה "שערי-הזוהמה"). בחלחולת נאגרת הפסולת הנוצרת במעי, עד להפרשתה כזוהמה (ראה "זוהמה") דרך פי-הטבעת, אל מחוץ לגוף.

הרבה פעמים אמא שולחת לי בשמחה מצגת שאני "חייבת לראות" איך עשו מלא פסלים ענקיים מחול, או "ציורים של ואן גוך עם שירים של מקלין". זה לא תמיד פשוט, כי הכוונה היא טובה, והיא כל כך חמודה. אבל הפעם היא שלחה לי וידאו ממש אדיר, מאין פ'צה קוצ'ה- 6 דקות על 10 אמנים הודים עכשווים.

פשוט כי זה נורא כייף, האתר של טרי ריצ'רדסון.

אביטל בורג ואלי ערמון אזולאי מפגיזות בכתבות איכות ארוכות ומעמיקות: אמנות האוונגרד היהודית של בוריס ארונסון, ג'יימס סניידר, המנכ"ל של מרכז היקום (ז"א מוזיאון ישראל), והכתבה האולטרה חשובה (+תקראו את התגובות) על עניין החוזים באמנות הישראלית.

לונדון מחכה ומצפה, למי למי למי? סמדר שפי כותבת על חגיגות העשור לטייט, ותמר יוגב כאן בערב רב מעדכנת על האמנים הישראלים בלונדון.

איזה כייף לדניאל זילברברג שדיברה עם ג'ואל פיטר ויתקין!

כבר קצת ישן, אבל לא נראה לי שפרסמתי את הלינק הזה – מי שרוצה ללמוד מניפולציה עריכתית מהי, 'אמנות המלחמה', צבע טרי (עם פלג דישון ההורס) מול סלון הדחויים, רפי ברבירו ואמיר בוגן ב-YNET. (השתדלו לקחת את הדברים בהומור).

ביום ראשון שעבר התקיים ערב וידאו-ארט בריף ראף באוצרותה של ענבל זהבי. מי שהיה ומי שלא, הנה הזדמנות לראות את הוידאו האדיר של אילן יונה 'ראש פיה.

מזל טוב ליעל ברתנא על קבלת הפרס היוקרתי Artes Mundi. גם בוואלה!.

יונתן אמיר לא נפל מהכסא בזמן כתיבת הביקורת על התערוכה "סלון" בהלנה.

דוד שפרבר על הזיקות בין יהדות, אמנות ולהט"בים.

לכבוד החג הקשבתי לרדיו ופרסומת אחת נקלטה היטב באזני: "אחרי שראיתם את אווטר ואת אליסה בארץ הפלאות בתלת מימד, עכשיו תוכלו לראות בתלת מימד גם את הפסלים של אדגר דגה". משהו משהו מוזיאון תל אביב. אורן אליאב (שפותח שבוע הבא תערוכת יחיד!) הוסיף לי את השורה החסרה והסלוגן המוחץ: "בפעם הבאה שיש לך שעה פנויה!".

לפני סיום, ממש לא מזמן התווסף לאתר הכפתור הנחשק "Like". אני כותבת לכם טור בכל שבוע. לחצו, שאדע שקראתם 🙂

שבוע שעבר, כאמור, התקיים ערב המסמדיה הגדול. לעצלנים שלא יצאו את העיר, קבלו כמה תמונות:

2 תגובות על לא רק יין זול 20.5.2010, המלצות השבוע הססגוניות של הדס רשף

    your LIKE button does not work

    wait a moment and it will appear at the end of the page

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *