לא רק יין זול 8.4.2010, חוזרים לשיגרע

אני לא יודעת מה אתם עשיתם בפסח הזה. אני נסעתי להורים בערד במטרה לשבת על שארית החובות שלי לתואר. אז ישבתי עם הרבה ריטלין, קפה, נר אדים עם תמצית אקליפטוס, תה צמחים, סוכריות ומסטיקים. כמובן שלא סיימתי, כי הרי כל פעם שרק מתחילים לקרוא משהו, בעיקר אם הוא נמצא ברשת, מגלים מחוזות חדשים וקסומים. כך […]

אני לא יודעת מה אתם עשיתם בפסח הזה. אני נסעתי להורים בערד במטרה לשבת על שארית החובות שלי לתואר. אז ישבתי עם הרבה ריטלין, קפה, נר אדים עם תמצית אקליפטוס, תה צמחים, סוכריות ומסטיקים. כמובן שלא סיימתי, כי הרי כל פעם שרק מתחילים לקרוא משהו, בעיקר אם הוא נמצא ברשת, מגלים מחוזות חדשים וקסומים. כך יצא שלמרות שכמעט ולא יצאתי מהבית במשך שבועיים, נדמה שעשיתי טיול בעולם. הייתי בפתיחות בארה"ב ובאירופה, הכרתי אמנים חדשים, מוזיקה חדשה, ובאמת שהופתעתי לגלות מחדש עד כמה החברים שלי מופתעים מההנאה שלי לחזור טיפה דרומה. אה, כן, וגם היתה לי כאן טלויזיה עם כבלים. נזכרתי עד כמה נוראיות התוכניות שבהן כולם צווחים אחד על השני בלי לנשום ובלי הפסקה, עד כמה נוראיות החדשות, וכמה נחמדים ערוצי הסדרות ובעיקר 7 בידור ישראלי.

לפעמים אני נוטה להשוות בין דיסציפלינות התרבות ויחסן עם הקהל. מוזיקאי, גם אם יש לו 20-30 אנשים בקהל, סופג מהם את האנרגיה וההתרגשות בזמן אמת. שחקן מסיים הצגה במחיאות כפיים סוערות. יש משהו כה צנוע בחייו של אמן פלסטי, שלדעתי מקרב אותו לדרגה של מרטיר. רוב היצירה נעשית לבד בסטודיו. גם בזמן תליית תערוכה יש איתך עוד חבר/טכנאי או שניים, ואז יש פתיחה, מלא אנשים באים, שותים (ושופכים) יין, צוחקים, טופחים על השכם, וממשיכים הלאה. אמנים בארץ הם אלמונים לטוב ולרע. לא נדחפות לנו מצלמות כשאנו אוכלים ברחוב, אבל גם לא מסקרים תערוכות בטלויזיה, וזה די עצוב. היה מגניב אם היו מורידים דימויי אמנות ישראלית עכשווית כשומך מסך לאייפון.

דן פרץ ויפעת ורצ'יק מגשימים משאלות

היום, יום חמישי ה-8.4.2010, כד בניסן תשע. שבוע פתיחות חדש.

אמרו עליו שהוא מתעלל במצולמים שלו, אבל אלה ידעו שהם משתתפים ביצירת מופת ולכן יסכנו את חייהם בשביל לקחת חלק בפרויקט. אין זה אחר מאשר האמן גלעד רטמן, שגם בתערוכה 'פרוייקט 588 / מולטיפילורי' שנפתחת הערב בגלריה ברוורמן, השקיע מצולמים בבוץ טובעני כשרק קשית מפרידה בניהם לבין אויר העולם. בצילום אחר השתמש בטריקים תפאורתיים והביא את מצולמיו אל נבכי יער טרופי, שם עשה בהם את זממו. יהיה לוהט לגמרי. פייסבוק.

גלריית האגף החיפאית תופסת תאוצה, שבחים ומקצועיות. הערב נפתחת שם תערוכה זוגית לתם גולדברג ונגה שץ, מה שאומר שיהיה סוער, צעיר, רוקנרול של אמנות פלסטית (גם אם לתערוכה קוראים 'תוגה'). עידו מרקוס החתיך הוא האוצר (ואחד מיזמי 'האגף'). סעו מוקדם, ותחזרו אל העיר, לעוד כמה פתיחות :). פייסבוק

תן את קולך בזמר ישן ובקש חלום קטן

זוג הצלמים יפעת ורצ'יק ודן פרץ הולכים להגשים מהערב משאלות. בתערוכה למען עמותת "משאלת-לב" אשר מגשימה משאלות לילדים בסיכון חיים, הם ימכרו תצלומים מסדרת אופנה שעוסקת בעליסה בארץ הפלאות. מה שאומר, שזה הגשמת חלום גם לקונה, גם לילדים, וגם למי שרק יבוא לראות. כי ממבט ראשון בצילומים, שווה לתת להם ללמד איזה קורס או שניים בבתי הספר לאמנות. פייסבוק.

Over SeEs הוא הפרויקט הגאוני של אורלי הופמן, בו היא מזמינה אמן ישראלי להזמין אמן מחו"ל להציג יחדיו בגלריה "מכון המים", רח השומר 7, גבעתיים. הערב תפתח התערוכה 'SPOTTED'. והפעם בתוכניתנו: האמן גיא שהם הזמין את האמנית הפינית מאריה וולפראם. השניים נפגשו בזמן לימודים בלונדון, ופה בארץ חמדת אבות, הם נפגשים בשנית, לתערוכה משותפת. פייסבוק.

בקתת דייגים
בין הסרטנים
צרצרים!

הייקו זה של מאטסואו בּאשוֹ, הוא שם תערוכתו של אהרון עוזרי בגלריה עינגע.

עדי ברנדה שהצטרף לאופנת מגדלי השפמים, אצר תערוכה לצלם דור מלכה במכון הטכנולוגי בחולון (אל נא תתבלבלו עם המרכז לאמנות דיגיטלית). בתערוכה 'מעפעפים', יחשוף מלכה את ביוגרפית חייו בשלוש סדרות. כל אחת מהסדרות תייצר מאין רקע, רעש לוואי, בדרך למכלול השלם. פייסבוק.

בחנינא נפתח פרויקט גיבורים ענק (או לחילופין: בשבילנו הגיבור זה אתה): לצד תערוכתו של יורם קופרמינץ, יתקיימו הופעות מוזיקה ופרפורמנס. שווה לעבור על התוכניה היטב ולסמן ביומן אירועים נבחרים (למשל: מחר תוכלו לקבל דיוקן שלכם מקרן אלה גפן או צוקי גרביאן, או להצטלם בחמישי הבא על ידי עלמה מכנס-קז או מיכאל יגודין). פייסבוק

Break On הוא שם הקולקטיב של ניצה אביגיל, דיאנה ברודי, פטרישה עזרתי, דניאל קליין, מאיה גוארניירי ועינב עוזיאל, אשר הביאו לנו בשנה שעברה את 'חיי מדבר'. הערב הן פותחות תערוכה בבניין הנטוש בסלמה 97, המציגה את יצירותיהן לצד שאריות של תושבי המקום שעזבו. כדאי לשאול: "מה עדיף להיות – אמן מוּכָּר או אמן מוֹכֵר?" אני אומרת גם וגם. Momento. פייסבוק.

ציירים מהקיבוץ מגיעים לתל אביב. צייר מס' 1: עמית כבסה, שבציורים בוציים מלאי גושי צבע יוצר סיטואציות של חייו בקיבוץ, ושל יחסיו הדואליים אל מוסד החתונה והזוגיות. בעל / מקצוע, גלריה חזי כהן. פייסבוק

דבורה ווסרמן פותחת את תערוכת היחיד 'הדרך הביתה, גלויה' בגלריה בינט. אחרי שהציגה בכל העולם, היא מגיעה לישראל, ובעצם, כל עניין הנסיעות, הוא הנושא המרכזי של התערוכה. פייסבוק.

לפי מה שהבנתי, בוריס ארונסון היה 'תיאטרון האוונגרד היהודי בניו- יורק'. תערוכה היסטורית ומאוד לא שגרתית לסצינה, שנפתחת בגלריה מינוטאור, תעסוק בנסיון של יהדות חדשה דרך אמנות, כבר בשנות ה-20, בין רוסיה-אוקראינה וארה"ב.

יום שישי

עוד ציירים מהקיבוץ: רמת דוד זה לא רק בסיס חי"א עם מטוסי קרב, אלא גם קיבוץ עם בריכה והכל, ויש שם אפילו אמן בשם יונתן טל שבא עד אלינו, לגלריה הקיבוץ (שאכן קיבלה חיים חדשים עם בואה של האוצרת יעל קיני). טל הוא צייר, ובתערוכתו 'הכל נמכר' (זה שם התערוכה), יציג ציורים אשר יחשפו את עולם הקיבוץ היום, קולקטיב, הפרטה, צדק חברתי, שאלות מאוד ישראליות, שהקיבוץ, יוצר הקצנה מאוד ברורה, של המצב היום בארץ. פייסבוק.

בבית המלאכה לצילום 'רע', לילינבלום 41, תפתח התערוכה 'טפסים', בה יציגו הדס סט, ברק זמר, אסף שחם ומיכל בר אור. אוצרת: אתי שוורץ. פייסבוק.

אלון שגב מביאים שוב הישר מארה"ב את קלואי פינה, הפעם בתערוכה שתעסוק בגולם.

שבת

שילוב מרגש בצפון: טלי כהן גרבוז, הזמינה את אורית חסון ולדר ואיתן בוגנים לפתוח את 'האגף לתכנון ומגיה של המכון הלאומי למטאפיסיקה', שזה בעצם הגלריה בקרית טבעון. כבר בימיו הראשונים של הצילום, גילו את האפקט המדהים שנוצר בחשיפה כפולה המייצרת דיוקן עם רוח רפאים מאחוריו. האפקט הזה טבוע היטב בטבעו של הצילום, ועוד יותר בהיסטוריה של המדיום (חה חה, משחק מילים, מדיום..), וזה יופיה של התערוכה; הומור וקסם, לצד חרדת המוות והרצון להנציח (והתערוכה בכלל נפתחת במרכז הנצחה!). זאת הדרך הטובה ביותר לדעתי, לעסוק בהזיה ובמטאפיזיקה, בלי ליפול לקיטש. ברוכים הבאים לאיזור הדמדומים. פייסבוק

צילום הוא זכרון ומוות. זאת התמונה שהכי ערערה אותי השבוע: הצייר אנגר לקראת מותו, תחילת הצילום שלובה היטב בסוף הרומנטיקה והניו-קלאסיקה.

מתוך ויקיפדיה: אברהם סוּצְקֵבֵר (ביידיש: סוצקעווער) (15 ביולי 1913 – 19 בינואר 2010), מהחשובים במשוררי היידיש במחצית השנייה של המאה ה-20. כונה בפי אחדים "סלובצקי". לזכרו של המשורר שנפטר השנה, נפתחת בהאנגר 2 של גלריה דביר התערוכה "די גאלדענע קייט" (שרשרת הזהב), על שם הרבעון הייצוגי של תרבות היידיש, אותו ייסד וערך סוצקעווער. בין משתתפים התערוכה: דור גז, פבל וולברג, ינאי טויסטר, גיל יפמן, נבט יצחק וברק רביץ. פייסבוק.

בגלריה אלריך, תערוכה על אמנות הקומיקס הצ'כי.

יום שני

לסטודנטים באורנים יש טעם ממש טוב, כי עכשיו הם הולכים לראות במשך חודש את עבודותיהם של אבי סבח, אייל ששון, מאשה זוסמן וקרן שפילשר, במסגרת התערוכה שנפתחת שם בגלריה, בשילוב עם שיח גלריה.

מה עוד?

ביום שלישי הולכים להכריז על הזוכה בפרס גוטסדינר, משמע, ניתן להצביע עד קצת לפני. אם אתם רוצים עוד חוו"ד, הנה לכם את דוד שפרבר.

רוני דורי התחילה לבקר בפתיחות ולבדוק מה אנחנו לובשים. 'המוזמנים' בסלון, ובדביר.

כולם התגעגעו לאוהד מרומי: ראיון עם אלי ערמון אזולאי,ועם אמיר בוגן + וידאו.

ליבי אביכזר עם ליטל דותן ואייל פרי בבית הזכוכית.

אנדרטאות והלצות, אמיר בוגן מסביב לעולם.

מה יותר מרגש מפתיחת תערוכתו של כריסטו שבוע הבא? פתיחת תערוכתו של ג'ואל פיטר ויתקין (הידוע בכינויו הישראלי: יואל מכפר ויתקין), במנשר עוד שבועיים! (כן כן כן!!!). (אם כי ההצעה לעטוף את הכנסת שנכתבה באחד הטוקבקים היא אכן הברקה).

נטע אחיטוב עם גלריה אלפרד החלוצים החמודים.

בטיים אאוט גליה יהב על פוסט ציונות ושתי תערוכות שעוסקות בישראליות, ואיתן בוגנים עם דוד עדיקא בראיון מרגש במיוחד (עמ' 81-82).

אבטיל בורג: שלוש משתנות חדשות של דושן, סיגלית לנדאו בונציה 2011 וחדשות נוספות.

ביקור סטודיו: אלי ערמון אזולאי אצל ראובן קופרמן.

קופרמן של גרשוני

השאלונים של אלין: אריק מירנדה ודני יהב בראון.

קצת פורנוגרפיה והרבה אמנות בבלוג של שי יחזקאלי.

שחר אטואן על הצלמת רוקסן לואיט שמצלמת את המאחורה של האופנה הפריזאית.

מתן אברמוביץ' לקראת תערוכת הסקס המתקרבת של מיס.יוז בשבוע הבא.

כולם דיברו על השפד"ן, וגם אנחנו: שת"פ מרגש ביני לבין יונתן אמיר. ואני אומרת: יחצ"נות לאמנות זה טוב. ומגלומניה באמנות זה הכרחי.

עוד כאן בערב רב: דוד שפרבר על הביאנלה הים-תיכונית, תמר יוגב על התוכנית 'דיבור ישיר', יונתן אמיר על הפרויקט הפרויקט I love Jerusalem & Jerusalem loves Me שאצר לגיא ברילר.

לסיום, האחד בועט בבטן, השני בשיניים, שני קליפים משני עולמות, את שניהם לא תראו בMTV. שבת שלום.

Die Antwoord – Enter The Ninja

Lady Gaga@Beyonce – Telephone

1 תגובות על “לא רק יין זול 8.4.2010, חוזרים לשיגרע”

    בהצלחה לניצה אביגייל, דיאנה ברודי, פטרישה עזרתי, דניאל קליין, מאיה גוארניירי ועינב עוזיאל עם "momento".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *