רב ערב 12.06.24

קייטנת קיץ בסדנאות האמנים 2024 | "בד, יזע ודמעות" / תערוכה קבוצתית | כל מה שקרה בערב רב השבוע

חג שמח לקוראות וקוראי ערב רב,

השבוע באתר: לאמנות ולדת יש יחסים מורכבים שכוללים היסטוריה עתיקה ומשותפת, פרידה־חצי־פרידה מודרניסטית וגישושים מחודשים ומהוססים בימינו. אולם גם כאשר הקשר בין אמנות לדת חוזר אל הדיון, נדיר שהדבר נעשה במסגרת תערוכה על בתי כנסת. התערוכה ״ארמון בזמן״, שאצרה חוקרת האדריכלות נעמי שמחוני, מציגה חיבורים בין אדריכלות לאמנות ובין שתיהן לבין מסורות דתיות. שיחה של יהונתן ה. משעל עם שמחוני מגלה כיצד תכנון בתי כנסת בישראל ובעולם מטפל בסוגיות כמו מסורת מול חידוש, אמנות עממית וקהילתית מול ידע אקדמי, ייצוג היסטורי, זיכרון, טראומה, הנצחה ועוד.

כמו כן, אנחנו שמחים לספר שעריכת הגיליון המודפס השביעי של ערב רב נכנסת לישורת האחרונה. הגיליון כולל מאמרים חדשים ומרתקים מאת מיטב הכותבות והכותבים. פרטים וקישורים להזמנת גיליונות – ממש בקרוב. בינתיים אפשר לרכוש את גיליונות 01–06 כאן.



קייטנת קיץ בסדנאות האמנים 2024

למי? לעולים לכיתות א–ז
מה? קייטנת אמנות שבה נעבוד ונלמד מאמני סדנאות האמנים ונתנסה ביצירה באופן עצמאי. האמניםות יחלקו איתנו את שיטות העבודה שלהם ודרכי החשיבה הייחודיות להםן וליצירתםן. עשייה וחקירה יהיו בלב הפעילות: נלמד את הדרך ואיך לצעוד בה ונחקור את המדיומים השונים (ציור, רישום, הדפס, פיסול, צילום, וידאו ועוד).
הקייטנה תציע הצצה לעולם האמנות דרך סדנאות יצירה יומיות במגוון רחב של חומרים, מתודות וכלים, שיחות עם אמנים, סיורים בתערוכות, צפייה ביצירות אמנות ולמידה.
את הקייטנה מדריכות אמניות וסטודנטיות לאמנות בעלות ניסיון נרחב בחינוך לאמנות
מתי? ימי ראשון – חמישי בשעות 8:00–14:00 | אפשרות לצהרון עד 16:00

הדפס: ראשון, 21.7 – חמישי, 25.7
פיסול: ראשון, 28.7 – חמישי, 1.8
צילום: ראשון, 4.8 – חמישי, 8.8
וידאו ואנימציה: ראשון, 11.8 – חמישי, 15.8

**סביבת הקייטנה נטולת טלפונים סלולריים** | לפרטים והרשמה לחצו כאן



"בד, יזע ודמעות" / תערוכה קבוצתית

הגלריה העירונית לאמנות בראשון לציון, רח' אחד העם 8

פתיחה: שבת, 22.6.24 בשעה 20:30
נעילה: 12.9.24
אוצרות: אפי גן, ורה פלפול, קרן ויסהוז
אמנים.יות משתתפים:
אתי אברג'יל, אנדי ארנוביץ, אניעם דרעי, סמירה והבי, דורון זאבי, ליאב מזרחי, אפרת נתן, יעל סרלין, עוזי עמרני, אוריאל פאר ורוני שוקרון, סמאח שהאדה, אסתר שניידר, רוקסי מונטאנו (פרפורמנס בערב הפתיחה)

התערוכה הקבוצתית "בד, יזע ודמעות", ששמה מרפרר לנאום המכונן של וינסטון צ'רצ'יל מ־1940 "דם, יזע ודמעות", בוחנת הקשרים של זהות וזיכרון הנארגים אל תוך ומתוך הבד. עבודה עם בד מצריכה פעולה עמלנית, לעיתים סיזיפית. האובייקט המסורתי (האריג, הבגד) זונח את ייעודו הפונקציונלי והאסתטי והופך לנשא של מסרים הקשורים לזיכרון, לרגשות, לטקסים הקשורים באמונה ודת, לזהות נזילה בין נשית לגברית, לזהות קבוצתית או לזהות ארס־פואטית, רפלקסיבית לתולדות האמנות. הגוף עצמו נעדר מהעבודות בתערוכה אך זכרונו נלכד ונשמר בבד כפניו של ישו שהוטבעו במטפחתה של ורוניקה הקדושה, והוא נוכח במופע הפרפורמנס בשיתוף הקהל של האמנית הישראלית־רומניה רוקסי מונטאנו (בערב הפתיחה).

התערוכה אקלקטית באופייה, ומציגה ריבוי קולות הקשורים לחוט, בגד, גוף, זהות וזיכרון, המתעצמים לכדי דבר מה נוסף הנחווה אצל כולנו בתוך חודשים של קושי וזיכרון הנצרבים בגוף, בבגד, בתודעת הכלל.

רוקסי מונטאנו, שטיח ישראל, צילום: אלעד פרוטר

1 תגובות על “רב ערב 12.06.24”

    אני לא מצליחה להבין למה מתעקשים להרוס לילדים את החופש? למה הם.ן צריכים.ות ללמוד על דרכי החשיבה של אמני ואמניות הסדנאות ובעיקר למה לחשוף אותם.ן לדרכי העשיה והחקירה שלהם.ן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *