רב ערב 14.03.24

ניתן להזמין באתר את גיליון 06 של מהדורת הדפוס | תערוכות חדשות בגלריה העירונית לאמנות ראשון לציון | "הבחוץ והבפנים שניהם פנימיים" / אירית בלוך, נטע זידל | יריד פורים לכל המשפחה בחצר בית הנסן 

1. ניתן להזמין באתר את גיליון 06 של מהדורת הדפוס

בתוך המערבולת הבלתי נגמרת אנחנו נאחזים חזק בחגורת ההצלה שלנו: הפצה, תמיכה ודיון בתרבות ובאמנות ישראלית. מכירת הגיליון בעיצומה ועותקים רבים כבר נשלחו לרוכשים. כאן ניתן להבטיח את העותק שלכם.

הגיליון נכתב בשיתוף מרצות ומרצי בית לאמנות ישראלית, והוא מוקדש לעיון מחודש בתערוכות מיתולוגיות בתולדות האמנות בישראל.

המאמרים חוברו על ידי כמה מן הקולות הבכירים בתחום האוצרות וחקר האמנות בישראל: טלי תמיר, אסנת צוקרמן רכטר, גדעון עפרת, הילה כהן שניידרמן, בתיה דונר, תמי כץ פרימן, דליה מנור ואילנה טננבאום.

בנוסף וברוח התקופה: סט מדבקות. המדבקות הודפסו בדפוס בארי והן דרך נוספת לתמוך בעשייה שלנו בימים אלו ולהגיד – גם אנחנו ערב רב. אין קיום ללא דו קיום.

סט של ארבע מדבקות ב־₪30 / גיליון 06 בהזמנה מוקדמת+סט של ארבע מדבקות ב־₪75. המשלוח עלינו.

להזמנה



תערוכות חדשות בגלריה העירונית לאמנות ראשון לציון

הגלריה העירונית לאמנות, אחד העם 8, ראשון לציון

פתיחה: שבת, 16.3.24 בשעה 19:30
נעילה: 10.6.24
שעות פתיחה: שני–חמישי ושבת בשעות 10:00–14:00, שני 16:00–18:00

הגלריה העירונית לאמנות בראשון לציון מציגה מקבץ חדש של תערוכות, שבהן מנעד רחב של יצירה במדיות מגוונות: צילום, מיצבים תלויי מקום ופיסול. התערוכות מרחיבות, משבשות או מסמנות את שאלת היחסים שבין האדם לטבע. אלו סביבות הנוגעות בשאלת החיבור בין חומר למרחב נפשי, כהדהוד לשאלת הקשר בין גוף לרוח.

התערוכות מציעות מבט מעורר על מערכת יחסי הכוחות בין טבע לאדם. זווית הראייה המוצעת אינה בהכרח האדם המתבונן בטבע, אלא הטבע מספר על האדם. אלו כמוסות של 'יופי אחר' במרחב שיש בו מן ההקלה או הריפוי.

אוצרות התערוכות: אפי גן, קרן ויסהוז

"צוף" / רוני לנדה

לנדה העמידה מיצב פיסולי שיש בו ממתיקות הצוף וחיקוי הטבע, לצד פלירטוט עם המוות. האורנמנטיקה הדחוסה והצבעוניות הגדושה, כמו שואבים מזמן ומקום אחרים, המנוגדים לדלות החומר ולאור הישראלי. לנדה מפרקת את הגוף ומרכיבה אותו מחדש בדרכה הייחודית והמפתיעה.

"בקתת הצייד בעידן האנתרופוקן" / אשר אלהרר

אלהרר מציג מיצב פיסולי על יחסי טבע–אדם בעידן שבו האיזון מופר. הפסלים עשויים חומרי עץ ממוחזר, ומוכפפים לרצון האמן תוך שהם מביעים את יחסי הבעלות והמרות השוררים בין האנושות לטבע הפראי, שאותו היא מבקשת לנכס ולנצל לשימוש האדם.

"בני־אדם" / ניב גפני

גפני מייצר מקום מדומיין שדחליליו כמו הובאו או נחטפו אל תוך חלל הגלריה. הדחליל הוא כאב טיפוס ארכיטיפי של סוכן הנברא בצלמו של האדם ולשימושו, אך במקביל גם כגולם שיכול לקום על יוצרו. בתערוכה מעמיק גפני את עיסוקו במטמורפוזות של חומר ובתופעות המהדהדות מעבר למובנן הגשמי.

"נופי תהודה" / רוני דוד

האדם נעדר מצילומיו של דוד, אך נוכחותו מורגשת במקומות שנדמים לנו מוכרים, כאילו הוטבעו בכולנו, כפי שהאדם מטביע סימניו על הטבע עצמו. נופים שהשקט זועק מהם והזמן הותיר בהם את עקבותיו כמו בפנים חרושות קמטים.

"רוח שקטה במעלה ההר" / שיראל ספרא

אצל ספרא מתקיים מרחב מרפא, שמאני, בין הטבע לאדם ובין אדם לאדם. היצירות שנעשו ונאספו במהלך שיטוט בטבע מביאות אל הגלריה שקט המאפשר הקשבה אחרת, ומשיבות לנו את האיזון שאיבדנו אחרי השבעה באוקטובר.

רוני לנדה' אינססטיום מצוי, מדיה מעורבת, 20\26\37 ס"מ, 2024 באדיבות האמנית וגלריה רוזנפלד, ת"א



"הבחוץ והבפנים שניהם פנימיים" / אירית בלוך, נטע זידל

הגלריה לאמנות של המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין

רח' מעגל בית המדרש 7 בית הכרם, ירושלים
פתיחה: 14.3.24
נעילה: 11.4.24
אוצרת: נאוה ט. ברזני

התערוכה "הבחוץ והבפנים שניהם פנימיים" היא כמתווה של מחשבות ושתיקות בתוך סבך המותיר עקבות. בחומרים טבעיים מסמנת אירית בלוך את התוואים המתחוללים בתחנות פנימיות, ובמקצב קשוב לשינויים היא משרטטת פרקים בקיום אנושי. פיסות הנייר הנערמות זו על זו, הבדים המודבקים והחוטים הנשזרים הופכים בידיה של בלוך לצורות המדמות פרקים במעבה החיים. בדומה לכתיבה ביומן אישי, מתעדת נטע זידל באמצעות רישום צפוף את ההתרחשויות בחדרי חדרים. זידל, שדוחקת בגבול המובהק בין הפנים לבין החוץ, מאפשרת מבט אל תוככי פינות עמוסות בחדר הנתפס כמרחב אישי. אך המבט בסבך עודפות החפצים מספר על מקומות מסתור בתוך עולם פנימי.

בלוך וזידל מספרות בעבודתן על התפשטות ועל ניעה בין מרחבים מטאפוריים־פואטיים. כך משייטות להן ההוויות בין מקומות המסתור לבין האזורים שבהם הן חפצות להתגלות. בתווך הדיאלקטי שבין תנועת הפתיחה לבין פעולת הסגירה של חלונות העצמי הן ערות לשינויים מתוך החיים, לנשימות, למנעד הצלילים, לרגשות, לדפיקות הלב ולעקבות.

שעות פתיחה: שני–רביעי בשעות 10:00–17:00, חמישי בשעות 10:00–16:00



יריד פורים לכל המשפחה בחצר בית הנסן 

שישי, 22.3.24 בשעות 11:00–15:00

חג פורים הוא הזדמנות לחיות ולהיות במציאות אחרת, לתת לדמיון להתפרע ולהעניק לעצמנו רגע של פנטזיה. לשם כך, עולמות חדשים נפתחים בבית הנסן!

דוכני מיסטיקה ימקמו אתכם בעולמות הקסם והדמדומים:

האחד והיחיד ״רספוטין״ יקרא לכם את העתיד; זאת שאין שנייה לה, ״הקוראת בוואטסאפ״, תספר לכם את כל מה שלא ידעתם; ״פינחמה״, עמדת טקסים מכושפת שבאה לספק נחמה לעולם המטורלל שלנו.

פעילויות ושעשועים:

יצירת רעשנים, דוכני משחק, מוזיקה, אוכל לילדים וגם בר למבוגרים.

לאורך כל היריד תלווה אותנו די.ג׳יי פנינה (DJ Pnina)

הכניסה חופשית

עיצוב גרפי: ענת גוטברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *