רב ערב 15.02.24

אירוע השקה לגיליון 06 המודפס החדש של "ערב רב" | ״רוחות״ / דניאל קיצ׳לס | ימים אחרונים לתערוכה היחיד ״בית חכם בגוף טיפש״ של גיא גולדשטיין

אירוע השקה לגיליון המודפס החדש של "ערב רב"

הגיליון שמוקדש להיסטוריה של תערוכות אמנות פורצות דרך בישראל, הוא תולדה של שיתוף פעולה בין מגזין ערב רב לבית לאמנות ישראלית, ונוצר בהמשך לקורס "קיצור תולדות התערוכות" שהועבר במקום בשנים 2022–2023.

האירוע בהשתתפות כותבות המאמרים והמרצות בתיה דונר, אילנה טננבאום, הילה כהן שניידרמן, תמי כץ־פרימן, דליה מנור, גדעון עפרת, אסנת צוקרמן רכטר, טלי תמיר.
מנחים: רונן אידלמן, יונתן אמיר ועידית עמיחי
הרצאה אורחת: דלית מתתיהו

ההשתתפות ללא עלות – בהרשמה מראש

להזמנת גיליונות מודפסים דרך האתר



״רוחות״ / דניאל קיצ׳לס

גלריית בית התה

התערוכה מתארכת: נעילה ב־28.2.24
שיח אמן עם דניאל קיצ׳לס: שישי, 16.2.24 בשעה 12:00

ביום שישי הקרוב נקיים האזנה משותפת בגלריה, ושיחה פתוחה עם האמן דניאל קיצ׳לס והאוצר אמיר בולצמן על תהליכי העבודה שהביאו ליצירת ״רוחות״: מסע מוזיקלי־טקסטואלי המבוסס על ראיון באנגלית שנתן יצחק רבין בשנת 1994.

12:00 תה והאזנה

12:30 שיח בקולנוע

הכניסה חופשית וללא צורך בהרשמה מראש

דניאל קיצ׳לס הוא יוצר בין־תחומי המשלב בעבודותיו וידאו, סאונד, פעולה ומוזיקה. עבודותיו כוללות תהליכים של פירוק וניתוח דימויים, פעולות תלויות מקום והלחנה, ובוחנות יחסים בין סאונד, מקום ופעולה. עבודותיו הוצגו בתערוכות מקומיות ובין־לאומיות ונמצאות באוספים שונים. כמוזיקאי הוציא לאור אלבומי סולו, וכמו כן היה שותף בהרכב "יאפים עם ג’יפים" והלחין פסקולים לעבודות במה וקולנוע.

למידע נוסף על התערוכה

 

ניהול אמנותי בית התה: בית הנסן בשיתוף מרכז לאמנות ומחקר מעמותה
ימים ושעות האזנה: שני–חמישי 10:00–22:00, שישי 10:00–14:00

בית התה, צילום: גילי מרין, באדיבות בית הנסן



ימים אחרונים לתערוכת היחיד של גיא גולדשטיין ״בית חכם בגוף טיפש״

בית הנסן

סיור בתערוכה עם האמן לרגל הנעילה: שישי, 16.2.24 בשעה 11:00
נעילה: שבת, 17.2.24

בדירת יחיד הנבנית בתוך הגלריה בבית הנסן בוחן גיא גולדשטיין את היחסים בין העיר לחברה ואת המהלכים הפוליטיים, החברתיים והחומריים המעצבים אותם. הוא יוצא מהתבוננות בתערוכת הקבע של בית הנסן, המגוללת את סיפורו ההיסטורי של בית המחסה למצורעים, ובונה בחללי הגלריה מקבץ חדרים עכשווי, העוסק אף הוא בסוגיות של אובדן ושל בדידות.

גולדשטיין מתבונן מחדש בתנאי המחיה במרחב אורבני אנונימי, נטול מקום וזמן, ובשינויים בסדר החברתי, הפוליטי, האקלימי והטכנולוגי, שהובילו אותנו למקום זה כפרטים וכחברה. במיצב סוריאליסטי רחב היקף הוא בונה עולם מוכר וזר בעת ובעונה אחת. האובייקטים, חדרי הדירה, הרהיטים ותפקידיהם מוכרים לנו, אך קיומם ותפקודם מצויים בשיבוש מתמיד: מערכת העיכול מונחת על שולחן אוכל, העשוי מקרש גיהוץ; ערֵמות שיער הופכות לאגוז קוקוס; שלטי תאורה משמשים כמיטה; השירותים מוצפים בכדורי זכוכית.

התערוכה נעה קדימה ואחורה בזמן ובמרחב: מאירופה הקודרת שבין מלחמות העולם לעיר דיסטופית עתידית; מרבי הקומות הממלאים את העיר, לפרטי הפרטים של הדירות המרכיבות אותם. בתוך כך מצביע גולדשטיין על התפרקות הסדר המוכר, המוסרי והפונקציונלי, ועל התפוררות הבית, גם זה המקיף אותנו מחוץ לגבולות הגלריה וגם זה המוצב בתוכה, מאידיאולוגיות מתנגשות דרך מקבץ של חלקי ריהוט וגוף ועד להררים של מלח ים, המנסה לשמר את הסדר הטוב, שדומה שאבד.

 

אוצרת: ורדית גרוס
שעות פתיחה: שני–חמישי 10:00–18:00, שישי 10:00–14:00 | שבת 10:00–16:00

מראה הצבה מתוך "בית חכם בגוף טיפש", גיא גולדשטיין בבית הנסן, צילום: טל ניסים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *