רב ערב 04.01.24

גיליון 06 פה! | דרוש/ה אוצר/ת ראשי/ת לאגף לאמנויות, מוזיאון ישראל | כשהתותחים רועמים – המוזות חורקות

ניתן להזמין באתר את גיליון 06 של מהדורת הדפוס

בתוך המערבולת הבלתי נגמרת אנחנו נאחזים חזק בחגורת ההצלה שלנו: הפצה, תמיכה ודיון בתרבות ובאמנות ישראלית. הגיליון השישי של ״ערב רב״ הגיע מבית הדפוס, ועותקים ראשונים כבר נשלחו למזמינים במכירה המוקדמת.

הגיליון נכתב בשיתוף מרצות ומרצי בית לאמנות ישראלית, והוא מוקדש לעיון מחודש בתערוכות מיתולוגיות בתולדות האמנות בישראל.

המאמרים חוברו על ידי כמה מן הקולות הבכירים בתחום האוצרות וחקר האמנות בישראל: טלי תמיר, אסנת צוקרמן רכטר, גדעון עפרת, הילה כהן שניידרמן, בתיה דונר, תמי כץ פרימן, דליה מנור ואילנה טננבאום.

בנוסף וברוח התקופה: סט מדבקות. המדבקות הודפסו בדפוס בארי והן דרך נוספת לתמוך בעשייה שלנו בימים אלו ולהגיד – גם אנחנו ערב רב. אין קיום ללא דו קיום.

סט של ארבע מדבקות ב־₪30 / גיליון 06 בהזמנה מוקדמת+סט של ארבע מדבקות ב־₪75. המשלוח עלינו.

להזמנה

 

 



דרוש/ה אוצר/ת ראשי/ת לאגף לאמנויות, מוזיאון ישראל

היקף המשרה: 100% | מתח הדרגות: 44–45 |כפיפות למנהלת המוזיאון

למוזיאון ישראל דרוש אוצר ראשי לאגף האמנויות.* המוזיאון נוסד ב־ 1965 והוא מוסד התרבות הגדול בארץ. אוספיו האנציקלופדיים מונים יותר מחצי מיליון פריטים הנחלקים בין האגף לאמנויות, האגף לארכאולוגיה, האגף לאמנות ותרבות יהודית ואגף הנוער והחינוך לאמנות.

באגף לאמנויות, המופקד גם על בית טיכו ועל גן האמנות של המוזיאון, פועלות 10 מחלקות אוצרותיות ועובדים כ־30 אוצרים, אוצרי־משנה ועוזרים לאוצרים, שהוגים ומפיקים את מרבית התערוכות המתחלפות במוזיאון, ואחראים על איסופם, קטלוגם, שימורם, מחקרם והצגתם של כ־200,000 פריטים. האוצר הראשי, בעל הסמכות התוכנית העליונה של האגף, מוביל אותו גם בפן הארגוני. הוא חבר בצוות ההנהלה הבכיר של המוזיאון ושותף פעיל בעיצוב חזונו ובהובלתו, יחד עם אוצרים הראשיים האחרים.

תיאור התפקיד:

  1. גיבוש החזון האוצרותי של האגף בהתאם לחזון המוזיאון.
  2. כתיבה, אישור ומימוש של תוכניות עבודה אגפיות שנתיות ורב־שנתיות.
  3. אחריות על תכנון, ביצוע ואיכות התערוכות ופרסומי האגף.
  4. מעורבות מעמיקה בנושא הפרסומים והטקסטים המלווים תערוכות.
  5. ניהול צוות האגף, תהליכי העבודה, סדרי העדיפויות והתקציבים.
  6. הכוונה, פיתוח ושכלול היכולות המקצועיות של הצוות האוצרותי.
  7. עיצוב מדיניות האיסוף, לרבות פיתוח אסטרטגיית רכישות, אחסון, שימור והשאלות.
  8. עבודה בשיתוף עם מנהלי מחלקות השירות של המוזיאון.
  9. ניהול ופיתוח קשרים עם אמנים, חוקרים, תורמים ואספנים ברחבי העולם, עידוד וייזום פרויקטים ושיתופי פעולה עם אוצרים ומוסדות, הנוגעים לתחומי האגף בארץ ובחו"ל.
  10. הדרכות במוזיאון, פרזנטציות, הרצאות בארץ ובחו"ל.
  11. טיפוח קהילת התורמים המקומית והבינלאומית, לרבות ניהול קבוצות הרכישה.

דרישות התפקיד:

  1. תואר מוסמך בתחומי האמנות.
  2. ניסיון של 7 שנים לפחות באוצרות, כולל תערוכות, פרסומים ורכישות.
  3. ניסיון בניהול צוות אוצרותי מורכב.
  4. השכלה כללית רחבה ורב־תחומית, וראייה רחבה, יצירתית ובעלת מעוף.
  5. כושר הבעה מעולה (ברמת שפת אם) בכתב ובעל פה, בעברית ובאנגלית. שפות נוספות – יתרון.
  6. כושר מנהיגות
  7. ניסיון בגיוס תרומות
  8. כישורים מעולים בארגון, בתקשורת בכלל ובתקשורת בין־אישית בפרט.
  9. היכרות מעמיקה ורשת קשרים עם מוסדות תרבות, אמנים, תורמים, גלריות ואספנים בארץ ובחו"ל.
  10. ניסיון בהובלת פרויקטים מורכבים.
  11. היכרות עם עולם הדיגיטל המוזיאלי.
  12. ניסיון בתהליכי רכישה של יצירות אמנות למוסדות תרבות.
  13. עמידה בלוחות זמנים ובלחצים.
  14. נכונות לעבוד בשעות לא שגרתיות.

דרישות 1–3 הן דרישות סף.

מועד אחרון להגשת מועמדויות: 18.1.24.

הגשת המועמדות באמצעות משלוח קורות חיים לכתובת [email protected] , יש לציין מספר משרה JB-111, רק פניות מתאימות ייענו.

ועדת האיתור תהיה רשאית לפנות למועמדים לבירורים, הבהרות, השלמת מידע, מסמכים נוספים, מבחני התאמה וכיו"ב, לזמנם לראיונות ולראיין ממליצים.

המוזיאון שומר לעצמו את הזכות שלא לבחור במי מהמועמדים ולהאריך את תקופת החיפוש. הודעה על הארכת התקופה תפורסם באתר המוזיאון.

* המודעה מנוסחת בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועדת לנשים ולגברים כאחד.

יצחק דנציגר, נמרוד, 1939, מתנת ד"ר דויד ה' אורגלר, ציריך וירושלים. © עיזבון האמן. זיוה ילין, כביש מתעקל, 2010, אוסף האמנית. צילום: מוזיאון ישראל, ירושלים / אלי פוזנר



כשהתותחים רועמים – המוזות חורקות

ערב הרצאות קצרות על אמנות ומצבי קיצון, והרמת כוסית לרגל הוצאת גיליון מודפס חדש של מגזין ״ערב רב״

עליית הגג של בית הנסן
רביעי, 17.1.24, בשעה 19:00

מלחמות ואירועים קיצוניים אחרים מותירים חותם על האמנות. בניגוד לטענה המקובלת, כשהתותחים רועמים המוזות לא תמיד שותקות, אולם לעיתים קולן אינו צלול והן מגמגמות, חורקות, לוחשות או צועקות. ערב הרצאות קצרות של מגזין ״ערב רב״ יבחן את הקולות הזועמים, המנסרים והשבורים שעולים מיצירות היסטוריות שהגיבו למצבי קיצון.
באירוע תצויין גם הוצאת הגיליון המודפס החדש של ״ערב רב״, המוקדש להיסטוריה של תערוכות אמנות בישראל.

18:30 – קבלת פנים והרמת כוסית

19:20 – ברכות והקדמה

19:30 – ד"ר שרה בנינגה, איזה ניצחון יש במוות? ברויגל והמסורת האלגורית בעת החדשה המוקדמת

19:45 – ד"ר רונן אידלמן, "בעיות פוליטיות חדשות דורשות דרכים חדשות לתעמולה": ג'ון הרטפילד ויצירת התנגדות דרך הומור ועצבים

20:00 – יונתן אמיר, ההפוגה מולידה מפלצות: קבוצת קוברה – אוונגרד אירופאי לאחר מלחמת העולם השנייה

20:15 – סלה־מנקה, "העפיפון הקוסמי, מאיזה כוכב לכת הגעת אלינו? להשאיר מאחור כל כך הרבה אנגלים"

20:30 – לי ברבו, נקודת האפס של האסון: עבודות הפיצוצים של שירלי וגנר

באירוע ניתן יהיה לרכוש גיליונות חדשים וישנים של ״ערב רב״, וכן לאסוף גיליונות שנרכשו בהזמנה מוקדמת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *