רב ערב 06.12.23

גיליון 06 בדרך ותמיכה בערב רב | סדנת עיצוב יומן אישי: מפגש צבעוני מלא מילים, חומרים והשראה, לעיצוב יומן הכי אישי שיש | תערוכות חדשות בבית בנימיני | "מרחב נשימה" / חדרי פעילות ויצירה בבית הנסן

קוראות וקוראים יקרים, 

סוף השנה האזרחית מתקרב, ועימו הצורך לבנות תקציב ותכנית עבודה לשנה הבאה. לצערנו, אף שאנו נמצאים כבר בשבועות האחרונים של שנת 2023, ואף ש״ערב רב״ עומד בתנאים הדרושים לקבלת תמיכה ממשרד התרבות, עדיין לא קיבלנו כל סיוע מהמשרד, ולא ברור אם ומתי נקבל. כשמוסיפים לכך את אובדן ההכנסות מפרסום בשל המלחמה, מקבלים אי ודאות שמסכנת את יכולתנו להמשיך להפעיל את כתב העת.

בשנה האחרונה פורסמו באתר ״ערב רב״ למעלה ממאתיים מאמרים חדשים וידיעות על אמנות, גיליון מודפס חמישי יצא לאור בחודש יוני, והגיליון השישי ירד לדפוס בשבוע הבא. מעבר לעניין הרב שאנו מאמינים שחומרי הגיליון מספקים, רכישת גיליונות היא דרך לתמוך בהמשך פעילות האתר.

בקישור הזה אפשר להזמין את הגיליון הקרוב וגם גיליונות קודמים.

בנוסף, החודש הדפסנו בבית הדפוס בקיבוץ בארי שחזר לפעול סט מדבקות יפיפיות של ״ערב רב״.

עכשיו במבצע: גיליון + סט מדבקות במחיר מיוחד.



סדנת עיצוב יומן אישי: מפגש צבעוני מלא מילים, חומרים והשראה, לעיצוב יומן הכי אישי שיש

בית אבי חי

רביעי, ח בטבת, 20.12.23 בשעה 17:00
הסדנה מיועדת לגילי 8 ומעלה
מנחה: חמוטל שדות

הצטרפו אלינו למפגש צבעוני מלא במילים, ביצירה ובהשראה, שבו נעצב ביחד את היומן הכי אישי שיש. בסדנה בהנחיית חמוטל שדות ניצור יומנים שילוו אותנו ברגעים הגדולים והקטנים, ונצא עם תוצר פרי הדמיון והמחשבה שלנו.

לאחר המפגש, הילדות והילדים מוזמנים לפעילות מרעננת במקלט השמח שלנו, שבו ניתן ליהנות מפעילויות יצירה, ציורי קיר, יוגה משחררת וכתיבת מכתבים לחיילים ולחיילות.

הפעילות מתקיימת במרחב מוגן, על פי הנחיות פיקוד העורף. ההשתתפות ללא תשלום ובהרשמה מראש באתר בית אבי חי

להרשמה: https://www.bac.org.il/events/?eventID=19402



תערוכות חדשות בבית בנימיני

פתיחה: שישי 8.12.23

"אתנחתא" / תערוכה קבוצתית
אוצרת: שלומית באומן
בהשתתפות: עירית אבא, מאירה אונא, נעם אינה קיש, מעיין בן יונה, אברהם בן שושן, אלון גיל, מור גפן, נועם דובר ומיכל צדרבאום, יובל הראל, אילת זהר, רונן ימין, אליה לוי יונגר, רחל מנשה דור, אמנון עמוס, גור ענבר, יעל עצמוני, אילה צור, אודי צ'רקה, ג'קרנדה קורי, יבגניה קירשטיין, מרתה ריגר, שני רכס

בימים אלו אנחנו נחשפים למראות קשים, מערערים ושוברי לב, ולתגובות אמנותיות חשובות למציאות המורכבת שבה אנו נמצאים. לאט לאט ובהדרגה אנו מבינים כי עלינו לחיות עם נחשול של כאב וקושי, כל אחד במעגלי חייו האישיים והקהילתיים.
התערוכה "אתנחתא" היא מחווה לריפוי, להפוגה, וליופי. זו תערוכה קבוצתית אשר מתמקדת בהצגת קרמיקה איכותית המאפשרת נשימה, ובחירה דווקא ברגעים אלו באנושי, במנחם, בחומל ובאופטימי. זו תערוכה שמבקשת לתת הפוגה מהחיטוט בפצע, בקושי ובכאב, ולהציג סוג של אסקפיזם איכותי.

התערוכה מוצגת על משטחים רבועים, על מנת לתת לה תחושה של יציבות. בנוסף, העבודות שבתערוכה מוצגות נמוך מאוד, באופן שאינו מקובל בהצגת אובייקטים תלת ממדיים, ולעיתים אינו
מחמיא לעבודות. הצגה של עבודות בגובה אחר מהמקובל מייצרת מערכת יחסים שונה מהרגיל בין הצופים לבין האובייקטים, ומייצרת נקודת מבט הפותחת לדיון שאלות של פרספקטיבה, מערכת יחסים בלתי צפויה בין צופים למוצגים ופרשנות נוספת של האובייקטים המוצגים בתערוכה.

בגלריה הקטנה
"שיחה לאין קץ" / שרה הקרט, ורד הקרט
אוצרת: יפעת לייסט פרמן

התערוכה היא שיתוף פעולה בין אמנית הקרמיקה הוותיקה שרה הקרט ובתה הציירת ורד הקרט.
האמנות מחברת באופן עמוק בין האם לבתה והיא השפה המשותפת להן. בבית תלויים ציורים של ורד שאמה בחרה מתקופות שונות, וסטודיו הקדרות של שרה משרה עליו אווירה של יצירתיות
ועשייה.
החיבור העמוק של ורד לעולם הקולאז׳ מופיע גם בעבודותיה של אמה בצורת מבנים ארכיטקטוניים קולאז׳יים. שתיהן מרבות לעסוק בפירוק ובהרכבה של דברים. ורד מרבה לצייר חללים, למשל ביתה ביפו או בית הוריה בחיפה. שרה יוצרת מבנים חדשים תלת ממדיים ולפעמים דו ממדיים.
התערוכה "שיחה לאין קץ" מבקשת לקרב את הצופה ולהעניק לו מבט אישי על עבודתן של האמניות.
הכלים הקרמיים שמוצגים בתערוכה נוצרו על ידי שרה הקרט בתקופות שונות של יצירתה, ומתאפיינים בעבודה באמצעות חיתוך וחיבור מחדש של משטחים ליצירת כלים מכלים או גופים
חדשים. הציור של ורד הקרט שמוצג בתערוכה נוצר מתוך מחשבה על התערוכה המשותפת, כמחווה לעבודתה האמנותית של האם ולבית המשפחה.

שעות פתיחה: ראשון ושישי בשעות 10:00–14:00, שני–חמישי בשעות 11:00–19:00, שבת בשעות 11:00–14:00



"מרחב נשימה" / חדרי פעילות ויצירה בבית הנסן

אורחים בירושלים, קבוצות ויחידים, בית הנסן מזמין אתכם למרחבים בטוחים, לסדנאות ופעילויות שמטרתם הפוגה דרך יצירה, תנועה ומלאכה, בצורה חופשית ומותאמת לכל הגילאים!

במסגרת פעילות למען תושבי ירושלים והמשפחות המפונות, הכנו עבורכם מקום להעביר בו את אחר הצהריים בהנאה ונחת, והזדמנות לשים בצד את כל הצרות: סלון גיימינג לנוער עם מכונות ארקייד, משחקי מחשב והרבה אווירה, חדר יצירה המציע מגוון סדנאות לגילים שונים וזמן יצירה חופשי, חדר הקרנה עם סרטים לכל המשפחה בשיתוף המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים, וסדנאות יצירה בגינה לכל המשפחה מדי יום שישי.
הפעילות מתקיימת בניהול בית הנסן וחברת רן וולף, בתמיכת משרד ירושלים ומסורת והרשות לפיתוח ירושלים.

מדי שבוע, בימים שלישי–חמישי בשעות 15:00–18:00, שישי 10:00–13:00

ללו"ז המלא ופרטים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *