לא רק יין זול 18.3.2010 – המלצות השבוע של הדס רשף

בזמן שסוגרים מועדונים בשרשרת בנימוקי תפוסת יתר, מציינים שבפתיחה של H&M היו כ-8000 איש, וכך זה נראה. שורות סטטוס מדווחות שגם אחרי הפתיחה יש לחנות תורים של צדוק בן דוד. אצלינו בשכונה מספרים שהתקפי החרדה הקלים הם נחלת האמנים לפני ואחרי הפתיחות, אז לכו לפרגן. הערב, יום חמישי ה-18.3.10, ג' בניסן תש"ע, מזל דגים. בשבוע […]

בזמן שסוגרים מועדונים בשרשרת בנימוקי תפוסת יתר, מציינים שבפתיחה של H&M היו כ-8000 איש, וכך זה נראה. שורות סטטוס מדווחות שגם אחרי הפתיחה יש לחנות תורים של צדוק בן דוד. אצלינו בשכונה מספרים שהתקפי החרדה הקלים הם נחלת האמנים לפני ואחרי הפתיחות, אז לכו לפרגן.

זה עץ? זה מטוס? לא! - זאת מלני דניאל זוכת פרס רפפורט לציירת צעירה.

הערב, יום חמישי ה-18.3.10, ג' בניסן תש"ע, מזל דגים.

בשבוע שעבר הכי פרגנתי לגלריה דרום שאפילו זכו בח"ח על ערב אספת הציור. הערב השני יתקיים היום ועל כך נלקח מהם הח"ח, וכך יעשה לכל מי שעורך אירוע שדורש ערב שלם בימי חמישי של פתיחות. זה פשוט לא פייר ולא הגיוני, עד שיש אירוע ייחודי מסוגו. הערב יתארחו לארי אברמסון, יוני גולד, פסח סלבוסקי ומאשה זוסמן, וינחה אבי סבח. החל משעה 19:00.

עונת הפרסים במוזיאון תל אביב בשיאה. הערב יפתחו שתי תערוכות זוכות פרס רפפורט לציירת צעירה וותיקה, הזוכות הן טל מצליח עם שם התערוכה המצחיק של השבוע 'הקונספט הלך לטייל', ומלני דניאל בתערוכה 'ירוק – עד' שאצר שגיא רפאל ההורס. גם פייסבוק ירוק עד.

בתמונה: אור שמש. לא אמן אבל דנדש, יש לו פרוטקציה כי גם הוא גדל בערד.

אל נא תתבלבלו בין השם והזמן, התערוכה 'יום שישי' באוצרותם של היקרים יואב אפרתי וענבל טימור תיפתח הערב (יום חמישי). בתוכנית, לצד רשימת האמנים הדנדשים, תוכלו למצוא את אור שמש ואסף בלום אשר ינגנו קטע מוזיקלי ואת מרחב ישורון אשר יקרא שיר.פייסבוק

בשנת 2006 טבע אהוד ברק את המונח 'וילה בג'ונגל' בהתייחסו לישראל כאזור יוקרתי מוקף כוחות פרא, ואולי הוא התייחס לדירתו במגדלי אקירוב בתל אביב. בכל אופן, זה הניע את האמן אבישי פלטק ליצור סדרת ציורים שעוסקת בהתבוננות ותוצג בתערוכה בגלריה אלפרד.

ברואוארט מתענגים על הנוסטלגיה בתערוכה 'פעם אחת'. מיכל אריאלי ואפרת גל מציגות יחדיו ומארחות את מיכל רוטשילד, לתערוכה מלאת עבודות בהן העבר מתעקש להופיע בהווה. פייסבוק

הילה נבו, נועה ארבל ושרון אתגר הן נשות האלכימיה של גלריה קיימא.

דן בירנבוים מתווה יסודות אדריכלות בציור, שנורגריסט, גלריה צדיק.

ריבה דוברין וד"ר גיא מורג צפלביץ' אוצרים בגלריה של החוג לאוצרות של סמינר הקיבוצים בקלישר את התערוכה 'אגו אחר', על האגו החלופי שמאמצים להם אמנים כמו אניסה אשכר, גיל יפמן, אסי משולם ועוד.

שישי

לא חבצלות, פרחים ופרפרים צהובים. גם רועי קופר 'יכול להיות אחרת'. גלריה נגא.

רטרוספקטיבית חדשה נפתחת במוזיאון תל אביב לאמן אופקים חדשים 'רוברט בזה'.

בגלרית קרית האמנים החדשה בקרית טבעון, יצחק דה לנגה פותח את תערוכתו 'הנפילים'.

מוצ"ש

לי אורפז, אורן אליאב, עמית ברלוביץ', מיכל יניב, טל ירושלמי, מאיה ישראל, דנה לוי, תמר לצמן, עמיחי מלכי, אלהם רוקני ויובל שרון הם הסיבה לכך שבמוצאי שבת תיסעו למוזיאון אשדוד לתערוכה 'בין לבין' (אוצרים: יובל ביטון ורוני כהן בניימיני). לצידם תפגשו את דן ריזינגר סביב שישה עמודים, ויוזמה בה מיקי קרצמן החליט לגוון לסטודנטים לצילום מבצלאל את מראות החומה, ולקח אותם לצלם את נמל אשדוד.

שלישי

גו גו לתמר גטר, תערוכת ענק ("100 מטר!") נפתחת לה במוזיאון תל אביב. מזל טוב!

רביעי

במשכן האמנים של הרצליה פותח איתמר בגליקטר את תערוכתו 'נגזרות נעות, נגזרות נאות'.

וגם

אני מקווה שאתם יושבים כשאתם קוראים על ביקורו של קרוואג'ו בארץ הקודש.

ואן גוך היה זה שלכלך את שמם הטוב של האמנים הבריאים בנפשם. גם תערוכה בלונדון כבר לא תעזור.

כל אחד יש לו את החדר שלו, ולהדס תפוחי יש מקום בגליון החדש של מגזין 'מפל' עם עבודה בעייתית אך מעניינת.

מאיה אטון מבקרת ב'דיבור ישיר'.

דניאל זילברברג עם רועי קופר, ועל אולריקה אוטינגר.

יעל ברתנא שפותחת בקרוב תערוכת יחיד חדשה בגלריה זומר מועמדת לפרס Artes Mundi.

אז איך היה בערב הקזינו של הדס קדר? רפי ברבירו מדווח.

קליפ חדש של 'הסוסים שלך' מציג מלא יצירות אמנות בחינניות מופתית. ועוד קליפ שפשוט עושה חשק לקנות פלסטלינה ולעשות כבר סטופ-מושן.

זה הזמן לרייר, ביורק ומישל גונדרי עובדים יחדיו על פרויקט בתלת מימד, שכנראה יתאים בעיקר למוזיאונים. מי פותח קבוצה בפייסבוק להביא אותם לארץ?

התערוכה 'גאולה דרך הביבים' נפתחת רק שבוע הבא, אבל כיאה לשפד"ן היא כבר מציפה מכל עבר. בקרו בגלריה שכבר נפתחה לה.

נגה ברנשטיין על וואפה בילאל.

ליבי אביכזר עם סיון גרוס.

הרבה לפני שבן נתן פתח את הפונטיה שלו בגיל 15, יאנק יונטף כבר היה טיפוגרף.

לאן נעלמו 624 יצירות ממוזיאון תל אביב? כתבה לא נעימה.

כמעט מביך לי להודות איך פספסתי את הכתבות המצויינות על קפה ושיחה על אמנות + צילומים מעולים של דנה מאירזון. אבל זה הוסתר מפני בפינת הקפה של וואלה!. בעצם דנה הזמינה אותי לקפה וא.בוקר על חשבון המערכת לכתבה הבאה, ועד אז, תוכלו להתענג עם מיכל בר אור, דור גז ואליעזר זוננשיין.

קול קורא לגליון A5 הבא בנושא חטא אשר יצא בצבע מלא.

לבלוב אביבי נוסף הוא כתבותיה המתרבות של אלי ערמון אזולאי השבוע. שימו לב: היא הייתה בהרצאתו של הנס האקה ואז המשיכה איתו לראיון אחד על אחד, ביקור סטודיו עם ערן נוה, על המוזיאון האתיופי הנייד של עלמו אישטה במסגרת התואר השני של המדרשה לאמנות, ראיון עם גלית אילת לרגל סיום תפקידה במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון, וגם ראיונות עם מועמדי גוטסדינר, אבל זה בפסקה הבאה.

בשבוע שעבר הלכתי לפתיחה של פרס גוטסדינר לאמן צעיר. התלחשויות רבות עברו בין הנוכחים לגבי הזוכה שלהם, אז איך שיצאתי מהמוזיאון התקשרתי לרונן אידלמן העורך השותף של ערב-רב ואמרתי לו "חייבים לעשות סקר באתר!", וכך נולד 'מי צריך לזכות בפרס קרן גוטסדינר לאמן ישראלי צעיר לשנת 2009?' מכל כתובת איי פי אפשר להצביע פעם אחת בלבד, חשבו היטב מי המועמד שלכם. נכון לעכשיו נעמה צבר מובילה עם 42%, אחריה ארז ישראלי עם 31% ונירה פרג אמנם עם 27% אך היא עולה בהתמדה. הלינקים בשמות מובילים לראיונות אישיים של האמנים עם, כאמור, אלי ערמון אזולאי.

בתמונה: אורחת בפתיחת גוטסדינר מצלמת את הארנב של ישראלי לפני הצבעתה בסקר 'ערב-רב' ובקשת השומרת לא לצלם.

3 תגובות על לא רק יין זול 18.3.2010 – המלצות השבוע של הדס רשף

    סקירה יסודית . תודה

    שובה של הנודניקית שמרוגשת מעצמה יותר מידי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *