רב ערב מיוחד | אמנות ויצירה בזמן חירום

מאז החלה המחלמה, בזמן שמשפחות שלמות מפונות מבתיהן ובכל הארץ יושבות.ים בחדרי ביטחון, אנו עדים ליוזמות רבות ומרגשות של מוסדות וגורמים אזרחיים שמתארגנים לספק הפוגה דרך יצירה ואמנות

קוראים יקרים,

מאז החלה המחלמה, בזמן שמשפחות שלמות מפונות מבתיהן ובכל הארץ יושבות.ים בחדרי ביטחון, אנו עדים ליוזמות רבות ומרגשות של מוסדות וגורמים אזרחיים שמתארגנים לספק הפוגה דרך יצירה ואמנות. ישנה התגייסות כללית של אנשי עולם האמנות ליוזמות אזרחיות משלל סוגים, ואנחנו יודעים שרבות ורבים מכם מחפשים איך להשתלב. הקדשנו עמוד באתר שמרכז אינפורמציה על יוזמות אמנות ויצירה בזמן חירום.

העמוד יתעדכן באופן שוטף ויומיומי. אם יש לכם יוזמה שתרצו להפיץ או ידוע לכם על משהו שלא מופיע אצלנו, נשמח אם תשלחו לנו אל: [email protected]

להלן כמה יוזמות נבחרות:

 

***

פרויקט בינלאומי #ArtistsStandWithIsrael ברחובות העיר

הפרויקט הבינלאומי #ArtistsStandWithIsrael  אשר הושק בישראל, קורא לאמנים ובעלי מקרנים לתמוך בישראלים בזמנים קשים אלה על ידי הקרנת יצירות אמנות בנושא המלחמה הנוכחית על מבנים בערים ובמדינות שונות.

בשעות הערב, עבודות האמנים שפורסמו באינסטגרם עם ההאשטאג #ArtistsStandWithIsrael מוקרנות על ידי ארגונים שותפים ואנשים רגילים על קירות הבניינים.

כל אמן מעוניין או בעל מקרן יכול להצטרף ליוזמה. לשם כך, עליך למלא בקשה באמצעות הקישורים הבאים:

לאמנים:  https://forms.gle/kz9eHjpALLaevSDt7

לבעלי מקרנים: https://forms.gle/S1Jsy6tRbR827Chx7

מטרת הפרויקט היא להדליק "קרן תקווה" בערי ישראל ולהעניק לתושבים טעינה רגשית מאומנותם של אנשים בעלי אמפתיה מכל העולם.

הפרויקט הוקם על ידי קהילת האמנות הישראלית, צוותי פלטפורמת KakdelArt לאמנים וחלל האמנות SVIVA. הוא שילב את החוויה של הצגות וידאו רחוב בSVIVA, פלאש מוב של סקיצות יומיות שהושקו על ידי KakdelArt ביום הראשון של המלחמה, ושיטות בינלאומיות.

המופע הראשון של #KakdelArt התקיים ב-17 באוקטובר בשעה 21:00 בתל אביב, על קיר סביבה (דרך מנחם בגין 30).

 

את ההקרנות ניתן לראות השבוע במקומות הבאים:

תל אביב: החל מהשעה 21:00 שלישי, חמישי, שבת- חומת סביבה (תל אביב, דרך מנחם בגין 30)

מ 22:30 – כל יום- אנדרומדה, יפת 38.

 

עקבו אחר הוספת ערים ומיקומים חדשים בחשבונות האינסטגרם של מארגני הפרויקט: @sviva.space @KakdelArt

צוות: האוצרות דאשה איליאשנקו וקייט פינקלשטיין, המפיק ארתור קיר, רכזת האמנות אווה ברנובה, רכזת טכנית מארי נועה, מנהלת האמנות מריה סטארובויטובה, מעצבת ווירה קוניאשובה.

ליצירת קשר: [email protected][email protected]

***

מאז תחילת המלחמה מוזיאון פתח תקווה לאמנות מפעיל רשת של מתנדבים המעבירים פעילויות בקייטנות לילדי העובדים בבלינסון, שניידר, השרון, גהה ובמוסדות של שירותי בריאות כללית שעובדים במתכונת חירום.

נשמח למתנדבים נוספים שיש להם ניסיון בחינוך בתחום האמנות. אנו מספקים חומרים לכל מי שמעביר את הסדנאות.

בנוסף אנו שותפים בפתיחת מתחם אמנות גדול בקיבוץ איילות, אל המתחם מגיעות משפחות המפונים וגם שם זקוקים למתנדבים.

מוזמנים לפנות ישירות אל רעות 0505622958 או במייל [email protected]

***

יש תרבות בחירום: יותר מ-1000 אמנים הצטרפו למערך המתנדבים הפועלים במיזמי תרבות ומענה רגשי

מאז תחילת המלחמה מפעילה "תנועת תרבות" את "תרבות בחירום" – רשת של אנשי תרבות, אמנות, מורשת וטיפול נותנת מענה בתחום עבור ריכוזי מפונים, קהילות, רשויות וקבוצות בכל הגילאים. לצורך העניין הוקם חמ"ל שמחבר בין אמנים המבקשים להתנדב ולתרום מזמנם לבין פניות אזרחיות המבקשות את המופעים והסדנאות. זאת מתוך רצון להגביר את התקווה והמורל בחברה הישראלית.

האמנים מגיעים מקשת רחבה של עיסוקים החל מאמנויות הבמה ועד למורשת, הדרכה, טיפול באמנות ואמנות פלסטית. האמנים רתומים לעשייה של תרבות, מענה רגשי והפעלה של ילדים, קהילות, זקנים, בני זוג לאנשי מילואים, ולילדי עובדים חיוניים.

להתנדבות אמנים ופניות אזרחיות ניתן להיכנס לאתר "תרבות בחירום" בכתובת Tarbutnet.org

***

בת"א תרבות המחוגה, מרכז האמנים של המחלקה לאמנויות של עיריית תל-אביב-יפו בפלורנטין, אנחנו מכינים ערכות יצירה לילדים. שלחנו ושינענו יותר מ2000 ערכות לילדי המפונים ולתושבי הדרום, יש לנו מערך של יותר ממאה אמנים מתנדבים.

בערכה יש טושים, מספריים, מספר פעילויות וחוברות יצירה לילדים והיא מיועדת לגילאי 5-10 מכירים ילדים מאיזור העוטף והסביבה שזקוקים לערכות דברו איתנו ונגיע אליהם. לי – 0507316527

***

חמ״ל תרבות ילדים המחבר בין קהילות של ילדים.ות המפונים מהדרום (ובכלל) ובין אמנים ואמניות, יוצרי תיאטרון , מוסיקה, מחול, עיצוב.

בכל יום מתפרסמות קריאות לפעולות אמנות ומופעים לילדים ולבני נוער. עקבו אחרי הפוסטים שקוראים לפעולה ברחבי הארץ (בפייסבוק שלי או בדף של ״תרבות בימים קשים״), תייגו והפיצו הלאה, יש קהילות רבות שזקוקות לנו – האמניות.ים בימים אלה.
שנדע ימים שקטים, דפנה קרון 0544752036

***

תרומות לאמני ואמניות מועצה אזורית אשכול
תרומה לאמניות ואמני עוטף עזה

אנחנו איתן.ם!
לינק לפייבקוס

העברה בנקאית:
חשבון 578521 בסניף 681 בבנק הפועלים מספר 12 על שם שרי גולן
***

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *