רב ערב 06.09.23

פסטיבל אסיף לכוריאוגרפיה חדשה ב"כלים" – הטבה מיוחדת לקוראי ערב רב! | תערוכות חדשות בבית האמנים ירושלים | מכירת סוף הקיץ חגיגית וסטודיו פתוח / סטודיו שירה גפשטיין | אסנת בן דב / "צֵל שֶׁל צִפּוֹר חוֹלֶפֶת" | "פרימוורה" (תשרי) / אירוע מכירה לכבוד השנה החדשה

פסטיבל אסיף לכוריאוגרפיה חדשה ב"כלים"

הטבה מיוחד לקוראי ערב רב!

20-22.09.23 | ניהול אמנותי: איילה פרנקל

פסטיבל אסיף לכוריאוגרפיה חדשה ב"כלים" הוא מרחב פרפורמטיבי ניסיוני ומכוון־תהליך שמאפשר מפגש של קהל עם קולותיהןם של כוריאוגרפיםות בתחילת דרכןם. האמניםות הנבחריםות מציגיםות קולות מבטיחים וייחודיים, והם נמצאיםות בראשיתו של תהליך פיתוח השפה הכוריאוגרפית האמנותית, האסתטית והפרפורמטיבית שלהןם. "כלים" מציידות את היוצרות הצעירות להמשך דרכן, לחשיבה ועשייה חתרנית, ייחודית ועצמאית במחול.

באוצרות הפסטיבל אנחנו שמות דגש על הערכים המובילים של "כלים": גיוון סגנוני, רב תרבותיות, חדשנות אסתטית, פמיניזם וכוריאוגרפיה רב תחומית.

במהלך שלושת ימי הפסטיבל יעלו לראשונה שבע יצירות חדשות של שרון ולבסקי, סמאהון טגבה, אורי יששכר, מיכל גרובר פרידלנדר, אורי גלסברג וענבל כהן אור, גילו אינגלס ועידו גרינברג. יצירות שנעות בין מחול רב תחומי שמשלב אופרה, נגינה חיה, פרפורמנס, ואובייקטים חזותיים, לבין יצירות מחול שבהן הגוף המתנועע במרחב הוא הדבר. אמניםות יוצאי קומונות שיתופיות שפועלים בקו התפר שבין מחול לחינוך וחברה, לצד אמניםות שמקדישים את מחקרם האמנותי לשיח פנים אמנותי ובין מדיומלי. היצירות השונות בוחנות בכלים כוריאוגרפים תכנים רלוונטיים לימינו כמו יכולת ההשפעה של הקול; הגוף האתיופי בתוך המרחב הישראלי; יחסי התלות בין אלו שחיים יחד בחברה אחת; זיכרון קולקטיבי של נאומים חוצבי להבות שמתממשים בגופה וקולה של אישה; הצורך באינטימיות לעומת החיים תחת התמכרות למסכים בעת הזו ועוד.

כרטיסים לפסטיבל ניתן למצוא כאן או בכתובת https://www.eventer.co.il/asif

קוד הנחה מיוחד לקוראי הניוזלטר של ערב רב מופיע בגרסת הדיוור | להרשמה לניוזלטר

את איוונט הפסטיבל (בפייסבוק) ניתן למצוא כאן או בכתובת https://fb.me/e/5XWQJenhmאת עמוד הפסטיבל באתר ניתן למצוא כאן ותוכלו להגיע אליו מהעמוד הראשי של כלים כאן http://kelim.org.il/

עיצוב: יצחק יצחקי



תערוכות חדשות בבית האמנים ירושלים

בית האמנים, ירושלים

מפגשי גלריה: רביעי, 20.9.23 בשעה 17:00; רביעי, 25.10.23 בשעה 17:00 (במסגרת פסטיבל "מנופים")
נעילה: 4.11.23 בשעה 14:00

 

"חברות חדשות 2023" / שרה בנינגה, יעל בוברמן־אטאס, נגה גרינברג

אוצר: מידד אליהו

כחלק ממסורת ארוכת שנים, בית האמנים ממשיך לצרף מדי שנה חברות וחברים חדשים לאגודת אמני ירושלים ופותח את עונת התערוכות השנתית בהצגת עבודותיהם. השנה הצטרפו שלוש חברות: שרה בנינגה, יעל בוברמן־אטאס ונגה גרינברג.

שרה בנינגה מציגה סדרת ציורים המתארים התרחשויות דרמתיות וחידתיות, גדושות בנות ובני אדם. קנה המידה, המרחב וריבוי הדמויות מתכתבים עם סוגת הציור ההיסטורי, שבמרכזו נרטיב ומסר ברורים, אלא שהדמויות בציוריה של בנינגה אינן ממלאות תפקיד חיצוני; הן עומדות בפני עצמן, משוחררות מתכתיבי הציור המסורתי, המערבי־גברי. הציורים מזוקקים לבד גולמי חשוף, לפחם או לגיר ולנגיעות מדודות בצבעי שמן. בסדרה "פרוזדור" טוענת יעל בוברמן־אטאס את עבודותיה במתח שבין אשליית החלל ובין הפעולה הרישומית־חומרית. בהשראת בית ילדותה בירושלים, עוסקת האמנית בעיבוד זיכרונות ורשמים לכדי בנייה מחדש של החלל הטעון. היא מלטשת, מוחקת ומארגנת את חללי המבנה. פעולות הסימון, ההטבעה והנחת הצבע משמשות ליצירת נקודות מבט שונות, ולעתים – גרסאות סותרות של אותם חללים. בסדרה "ימים כתיקונם" מציגה נגה גרינברג תצלומים שמקורם במהלך ארוך שנים של מעקב אחר פואטיקת הצללים של היומיום. עונות השנה וזמני המעבר בין אור יום לחשכה משמשים את האמנית להתכה של שגרת החול והקודש, המחזורי והחד פעמי, האישי והציבורי. פינות בחללי החיים של הבית או במרחבים חיצוניים, מסומנים כחלק מתנועה רחבה יותר, חרישית ורציפה של שוליים. גרינברג משתמשת בשפה צילומית־חומרית הרושמת את מרחבי המציאות המטושטשת, המצויה על הקו הדק שבין שקיעה לקימה.

ים עמרני / תערוכה לזוכה הפרס לציור על שם אסנת מוזס לאמן צעיר לשנת 2023

מפגש גלריה: שלישי, 3.10.23, בשעה 17:00
טקס הענקת הפרס: 22.10.23
אוצר מלווה: יונתן גולד

בנימוקיהם להענקת הפרס כתבו חברי וחברות ועדת השיפוט: גוף העבודות הגדול והמרשים שיצר ים עמרני בשנים האחרונות, מעיד על צייר צעיר, המגבש דרך ושפה אמנותית עצמאית. בציוריו גדולי הממדים הוא בוחן מחדש את שפת הציור המופשט תוך שזירת השפעות של נִראות עכשווית בסביבה הנשלטת על ידי מסכים דיגיטליים.

בבסיס הפעולה הציורית של עמרני מצוי תהליך הפשטה של דימויים מורכבים, בעיקר ייצוגים של הגוף האורגני. באמצעות מעשה קולאז' הוא ממזג דימויים אלה עם מנעד רחב של מחוות ציוריות, ליצירת טווח של הנחות צבע, הנעות בין האקספרסיבי לגרפי. עמרני יוצר שילוב מרתק של משיכות מכחול רחבות ומתפרצות עם כתמי צבע שטוחים ומרוסנים, וכך, בפעולה של פירוק והרכבה, נוצרת שפה ציורית הומוגנית, מגובשת ומרתקת. ועדת השיפוט לפרס: איל ששון, נטליה זורבובה ויונתן גולד.

עדי בצלאל / "המטפלת הפצועה"

מפגשי גלריה: שבת, 14.10.23 בשעה 12:00; שבת, 4.11.23 בשעה 12:00
אוצרת: טל פרנקל אלרואי

בתערוכה מוצגות עבודות ציור וצילום על נייר חשוף. עדי בצלאל, צלמת, ציירת ומטפלת באמנות, כורכת יחדיו שני מדיומים שלכאורה מתחרים זה בזה, והופכת את היוצרות. היא מטפלת בדימויים המצולמים כמו בפצע פתוח, מרפאת אותם באמצעות ציור תמים למראה.

המעשה האמנותי, כפצע וכריפוי, מאפיין את החיבור בין הציור לצילום בעבודות המוצגות בתערוכה. ציור הגואש, בחומריותו ובגופו הסמיך, מהדהד את התצלום כסוג של עבר רדום, ומעיר אותו מקיפאונו המרוחק. המכחול, בתנועתו הרכה, מנשים את האובייקט, שאותו הוא מבקש לברר ולפענח. פעולת ההעתקה, כפעולה דיאלקטית, מערסלת את הדימוי החד שנלכד במצלמה. הציור גואל את הזיכרון הארכיטיפי מעברו הדומם טובל אותו ברקע חלומי, דמיוני ומשחרר. בתהליך הריפוי משיב הציור לצילום את ההילה שלו: הוא מאיר אותו ומגשים אותו בממד אחר. פעולת הריפוי נחשפת כפעולה ארס־פואטית. תשוקת האמנית לאחות את הקרע הפורמלי בין המדיומים היא כאב אישי של מי שלכודה בתוך הפצע המפצל הזה.

עדן בצלאל חבס / "Matter of Time"תערוכה בסדרת נדבך 24

מפגש גלריה: שלישי, 12.9.23 בשעה 17:00
אוצרת: אפרת שלם

תערוכתו של עדן בצלאל חבס מורכבת מעבודות וידיאו העוסקות באופן שבו משתקפת המציאות מבעד למסכים המקיפים אותנו מכל עבר. בעידן העכשווי, שבו שטף דימויים בלתי פוסק וריבוי מסכים הפכו להיות הסביבה הטבעית, הביטוי האסתטי של מהפכת המידע אינו ניתן להכלה. בתערוכת היחיד הראשונה שלו מבקש בצלאל חבס לבחון את משבר האמון בין הצופה והמסך. באמצעות עריכה של מסכים, הנשתלים זה בתוך זה, הוא מציג דימויי טבע מוכרים ומעלה שאלות על הפער בין העולם לבין ייצוגו הדיגיטלי על המסך, על דפוסים, על ניכור ועל שליטה. המסכים המופיעים בעבודות הווידיאו נראים עתידניים ובד בבד פרימיטיביים, כמו מסַפרים על מה שהיה או על שעתיד לבוא.

שרה בנינגה, מאחורי השיח



מכירת סוף הקיץ חגיגית וסטודיו פתוח / סטודיו שירה גפשטיין

המכירה תתקיים בימים שישי ושבת, 8-9.9.23, בשעות 11:00–15:00

כה אמר רבנו בוריס שץ: "רצונך לתמוך באמנות? קנה יצירות מאמנים חיים – אם אתה קונה את יצירות המתים אתה תומך בחנוונים" (1924)

מתארחים: ורד אהרונוביץ; ציקי אייזנברג; נטליה זרבובה; רני פרדס; גבריאלה קליין; אולגה קונדינה | למבקשים ישלח קטלוג מתומחר

לרגל האירוע כל הסטודיו בעד 20% הנחה

בסטודיו תמצאו:

  • עבודות שמן גדולות עד ענקיות, בינוניות וקטנות.
  • עבודות על נייר – ניתן למסגר
  • עבודות על עץ
  • פסלי ספוג
  • ספרי אמנית

גפשטיין היא בוגרת בהצטיינות של המדרשה לאמנות, בעלת תעודת הוראה. עבודת הגמר שלה (2006) הועברה ישירות לתערוכה גדולה במוזיאון ישראל. הציגה בתערוכות רבות, יחידות וקבוצתיות, במוזיאונים, גלריות ושלל חללים מוכרים. עבודותיה נמצאות באוספים ציבוריים ופרטיים רבים. עבודתה כוללת ציור, פיסול ומיצב.

האילנות 63 מושב גת רימון, 17 ד' מתל אביב (להיכנס עם הרכב עד למטה), לפרטים: 054-7729024

שירה גפשטיין מושקוביץ, צילום: דניאל חנוך

 



אסנת בן דב / "צֵל שֶׁל צִפּוֹר חוֹלֶפֶת"

הגלריה בבארי

פתיחה והשקת ספר האמנית "חלון כחול": שישי, 8.9.23 בשעות 11:00­–13:00
שיח גלריה: שבת, 23.9.23 בשעה 11:00
נעילה: 14.10.23
אוצרת: סופי ברזון מקאי

האור שנכנס דרך החלון מאיר שולחן מתחלף בביתה של האמנית. עליו מונחים דברים שניתן למצוא כמעט בכל בית, בשלב מסוים של חייו: חמישה לימונים וחצי, זוג תירסים, מפת שולחן, ספר ישן. עבודת הצילום של בן דב מספרת על פעולת הקשבה ממושכת ואינטימית, שיחה ארוכת שנים עם סט טבע דומם, המגיב למהלך חיים שמביא ומוציא מביתה ספר וקערה, חרק, פרח בר או מתורבת, כלי זכוכית גבוה או נמוך, מפית או מפה; חפצים שקשורים להיסטוריה האישית־משפחתית שלה, או שנקשרו לתוכה באקראיות מסוימת. האמנית משתמשת באור וברתימה מעודנת של מסלול השמש בשמיים ועונות השנה על מנת לרשום מערכות יחסים בין האובייקטים ובינם לבינה.

אסנת בן דב



"פרימוורה" (תשרי) / אירוע מכירה לכבוד השנה החדשה

מתחם ה"הוספיס" המחודש בבית הנסן

רביעי וחמישי, 13-14.9.23 בשעות 16:00–22:00
הכניסה חופשית

לקראת השנה החדשה בית הנסן פותח את שערי האגף המזרחי של המתחם לחגיגה של עיצוב מקומי: אירוע קוקטייל ויריד מעצבים, המציין את סיום עבודת השימור והשחזור של אזור ההוספיס ומגדלי השירותים ההיסטוריים. יומיים אסקפיסטיים של מוזיקה, דרינקים, עיצוב מקורי ומתנות לחג ולנפש, של קולקציית מעצבים מובילים מתחומי האופנה, הצורפות, הקרמיקה והטקסטיל.

בין המותגים המשתתפים:

המותג FOREST עם פריטי לבוש בהשראת יער עירוני לנשים וגברים; סטודיו לקרמיקה של נועם בר שליו; סטודיו לאופנה KAV עם פריטי אופנה עדכניים ועל זמניים; פרינטים ואובייקטים של נעה ריץ'; מותג האופנה האורבני Holyland Civilians; מעצבת התכשיטים פורצת הדרך מילי וישניא; כובעים ופרטי לבוש unisex של aner5777; פרטי קרמיקה, אבל לא רק, של מעצבי המוצר הירושלמים Matter of Hands; ירדן ויובל פליישמן־עמיר עם סדרת כלי קרמיקה שנוצרו בשיטה ייחודית מעוטרים בשבעת המינים; המותג Palms and tigers עם טישרטים ופרטי טקסטיל ייחודיים; תיקים ואביזרים של EMET ועוד הרבה דברים יפים ונכונים שלא תרצו להחמיץ.

בואו לתמוך ביצירה מקומית – במיוחד בימים אלו חשוב לחזק ולהתגאות בקהילה היוצרת בארץ, מעצבות ויוצרים עצמאיים המאפשרים לנו לחוות ולהתחדש בפריטים מקוריים, המיוצרים מקומית, כחול־לבן, בתנאים נאותים ובמחשבה מחוץ לקופסא.

לצד כל אלו, בר חגיגי מבית פיצה פלורה ותקלוט בין ערביים של קרן רוטשטיין AKA גונדי, שמחבר לשורשים,לקצב ולגרוב, וינוע בין מגוון ז׳אנרים וסגנונות.

רשימת משתתפות ומשתתפים:

HOLY LAND civilians, FOREST, KAV, Renee Halev ,Palms and tigers, Emet bag, aner5777, Adi Yair, Adi Hitchcock, Punkt Jewelry Design, שני רכס, ירדן אמיר ויובל פליישמן-אמיר, מילי וישניא, אביגיל ריץ', נועם בר שלו, סילביה מודיליאני

*האירוע יתקיים בחלקו המזרחי של בית הנסן כחלק מפתיחתו לציבור של מתחם ההוספיס ומגדלי השירותים ההיסטוריים, לאחר השלמת חלקו האחרון של תהליך השיפוץ והשימור של בית הנסן, שהחל ב־2011.

התרחשויות נוספות ברחבי המתחם במהלך היריד:

התערוכה המופלאה לכל המשפחה "ההפלגה אל שומקום" של המאיירת עינת צרפתי.

"האסטרונאוטית – חנות ספרים נודדת" תארח ברחבת הגינה הקראות סיפור לילדים במסגרת התערוכה "ההפלגה אל שומקום".

מיצב הסאונד "רשומות" של איילה שמיר בבית התה – גלריית הסאונד.

"זיכרונות של אחרים", תערוכת יחיד של אירית בצרי במרכז לאמנות ומחקר מעמותה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *